Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Turb skrev:


Vær smartere enn meg! Jeg klarte å helle ut deler av lasagnaen inni ovnen... nå må ovnen vaskes før jeg kan bruke den igjen. Maten var god da emoji4.png

Skal prøve :aww: Takk for advarselen :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Guest Christine
14 minutter siden, Tonje skrev:

Til ski, sykkel og joggeturer hadde en løpefuglis vært knall, men jeg orker ikke flere jaktedyr. Jeg trenger en rase som elsker fysisk fostring, men samtidig kan gå løs nesten overalt, være førerorientert, leken, lite tull mot andre hunder, sosial, men ikke oversosial mot folk slik at vi kan passere de i marka uten tull og tøys og som vil trives med en tilværelse hvor det blir litt trening, men mest fysisk aktivitet. Hva blir dette da tro? :lol:

Akkurat nå er jeg mett og er godt plassert i sofaen med superundertøy og ullsokker. Film snart :) 

En Tesla :aww: Hun både trenger og liker å bruke hodet sitt, men i de periodene hvor vi er absolutt mest fysisk aktiv lider hun ingen nød. På sykkel og ski er hun på jobb, må konsentrere seg om å gå frem, passeringer og kommandoer. På fotturer får hun gjerne oppgaver ila turen, evnt liten treningsøkt før turen. Hun er ganske fin sånn - tilpasser seg godt enten vi er inne i en periode med mye fysisk aktivitet eller en periode med masse trening. Så lenge hun får bruke både hode og kropp er hun fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Lotta fått sårt tiltrengt pelsstell, sånn sett bortfra at jeg ikke får barbert ørene så korte som jeg vil fordi 10-er skjæret rett og slett ikke VIL skjære...så må skaffe meg et nytt.
Datter tok alt bortsett fra ørene, som jeg tok. Hun syns pelsstell er morsomt - "som å leke frisør" sier hun. Jeg syns det er helt greit å være hjelpehandler og godbitautomat. :)

16939338_10154141407446761_4539959504050660346_n.jpg.77f0e30a0f303ed17b18c4143e192ef8.jpg16939379_10154141407886761_8454381646589716532_n.thumb.jpg.9f5576ae59143bc261ab79a52ac42f87.jpg16939419_10154141408111761_9119035980281958344_n.thumb.jpg.2c024d07e9b595ba9cb934f195c00dc8.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En amerikansk bekjent jeg snakker med med ujevne mellomrom fortalte akkurat at fordi hun stemte på Hillary Clinton under presidentvalget, så hadde familien bestemt seg for å fryse henne ut. På Thanksgiving så flyttet de hele festen uten å si fra, og da hun ringte for å høre hvorfor ingen åpnet døra der de skulle vært, så fikk hun beskjed om at de trengte litt avstand til henne, og at hun også måtte finne noen andre å feire jul og nyttår med.

Hva **** er galt med folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Tonje skrev:

Til ski, sykkel og joggeturer hadde en løpefuglis vært knall, men jeg orker ikke flere jaktedyr. Jeg trenger en rase som elsker fysisk fostring, men samtidig kan gå løs nesten overalt, være førerorientert, leken, lite tull mot andre hunder, sosial, men ikke oversosial mot folk slik at vi kan passere de i marka uten tull og tøys og som vil trives med en tilværelse hvor det blir litt trening, men mest fysisk aktivitet. Hva blir dette da tro? :lol:

Akkurat nå er jeg mett og er godt plassert i sofaen med superundertøy og ullsokker. Film snart :) 

Jeg har en sånn som du ønsker deg jeg :Dså det så!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, SFX skrev:

En amerikansk bekjent jeg snakker med med ujevne mellomrom fortalte akkurat at fordi hun stemte på Hillary Clinton under presidentvalget, så hadde familien bestemt seg for å fryse henne ut. På Thanksgiving så flyttet de hele festen uten å si fra, og da hun ringte for å høre hvorfor ingen åpnet døra der de skulle vært, så fikk hun beskjed om at de trengte litt avstand til henne, og at hun også måtte finne noen andre å feire jul og nyttår med.

Hva **** er galt med folk?

Jeg blir så lei meg over at folk kan være så vonde mot hverandre! Håper hun har gode venner som kan erstatte familie, den familien der er ikke noe å ha.

Jeg er på strikkekjøret for tiden. Endelig ferdig med den vanskelige delen på jakka jeg strikker, resten går av seg selv.

I dag har det vært litt vrient å gå tur i nærområdet her, plutselig kommer kjelker susende rundt svingene, med hylende unger og hoiende fedre på. Pippin og Symra har veldig mange meninger om sånne udefinerbare ting som lager mye lyd. Vi får vel kjøre et stykke og gå tur et sted der det er mer oversiktlig i morgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Lotta fått sårt tiltrengt pelsstell, sånn sett bortfra at jeg ikke får barbert ørene så korte som jeg vil fordi 10-er skjæret rett og slett ikke VIL skjære...så må skaffe meg et nytt.
Datter tok alt bortsett fra ørene, som jeg tok. Hun syns pelsstell er morsomt - "som å leke frisør" sier hun. Jeg syns det er helt greit å være hjelpehandler og godbitautomat. [emoji4]
16939338_10154141407446761_4539959504050660346_n.jpg.77f0e30a0f303ed17b18c4143e192ef8.jpg16939379_10154141407886761_8454381646589716532_n.thumb.jpg.9f5576ae59143bc261ab79a52ac42f87.jpg16939419_10154141408111761_9119035980281958344_n.thumb.jpg.2c024d07e9b595ba9cb934f195c00dc8.jpg
 

Så flink ho er[emoji4] Regner med at du vet hvor du får tak i skjær og liknende rimeligst. Hvis ikke, send meg en pm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en broderingsmaskin! Endelig liksom [emoji4][emoji4] Så nå blir det brodering på jakker, halsbånd, dekken og kobbel [emoji106] vi kjøpte samtidig overlock og coverpro så nå blir LykkeLita Design å gå noen hakk opp i produksjon [emoji4] Gleder meg til tirsdag for da kommer broderingsmaskinen [emoji4]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg blir så lei meg over at folk kan være så vonde mot hverandre! Håper hun har gode venner som kan erstatte familie, den familien der er ikke noe å ha.

Hun har ei bestemor hun kan besøke i skjul... Ellers har hun mest venner online, fordi hun har helseutfordringer i forhold til å bevege seg ut av leiligheten, stakkar. 

Jeg har bakt sjokoladebanankake, eksperimentert litt med oppskriften, og noe var vellykket og noe var ikke vellykket. Men den går helt an å spise. Selv om intensjonen er å fryse det meste. Nå har jeg satt i gang pizzaproduksjon, fikk så lyst på hjemmelaget tjukk bunn med masse digg på. Jeg håper det er kjøttdeig jeg tiner i mikroen nå, og ikke vom :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det er topp stemning når man må restarte telefonen sin og ikke husker passordet. Så ble den gjenoppretta til fabrikkinnstillinger til slutt da. Jaja, det var ikke noe veldig dyrebart på den.

Jeg og Bizi bestemte oss for å gå en lengre kveldstur i mørket i snøværet. Det var hyggelig det, men det snødde tett og det var selvfølgelig snø oppå isen. Det var såvidt jeg kom fra det med helsa i behold. 

Jeg har handlet gave for min broder til bursdagsbarnet vi skal feire i morgen, og vasket bil. Det er jammen ikke billig å vaske bilen sin i automat stadig vekk, men jeg er nokså opptatt av den underspylinga p.g.a ivrig salting på veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Toril skrev:

Jeg har en sånn som du ønsker deg jeg :Dså det så!!

Schæfer'n? 

2 timer siden, Christine skrev:

En Tesla :aww: Hun både trenger og liker å bruke hodet sitt, men i de periodene hvor vi er absolutt mest fysisk aktiv lider hun ingen nød. På sykkel og ski er hun på jobb, må konsentrere seg om å gå frem, passeringer og kommandoer. På fotturer får hun gjerne oppgaver ila turen, evnt liten treningsøkt før turen. Hun er ganske fin sånn - tilpasser seg godt enten vi er inne i en periode med mye fysisk aktivitet eller en periode med masse trening. Så lenge hun får bruke både hode og kropp er hun fornøyd. 

Terv-tispe kan nok være aktuelt ja, men da blir det i så fall når begge de jeg har nå er borte, orker ikke hannhund og tispe i samme hus :P 

Akkurat nå ser vi "Signs", det er lenge siden sist! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg fikk jobb som barnepike hos en mann, vet ikke hvorfor barna ikke hadde en mor. Han hadde en dalmatiner også. Da jeg våknet husket jeg godt hvordan dalmatineren så ut og hva den gjorde, barna hadde forsvunnet i glemselen.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 minutter siden, Tonje skrev:

Schæfer'n? 

Terv-tispe kan nok være aktuelt ja, men da blir det i så fall når begge de jeg har nå er borte, orker ikke hannhund og tispe i samme hus :P 

Akkurat nå ser vi "Signs", det er lenge siden sist! 

Ser den! Min har alltid vært så høflig og grei rundt tisper med løpetid, men nå syns jeg han blir værre for hver løpetid :aww: Her går det heldigvis 9 mnd mellom, og greit er det - for den måneden løpetiden varer er lang :lol: Venter løpetid snart nå, og tidspunktet passer egentlig fryktelig dårlig da han trolig må under kniven igjen snart, men vi får prøve å gjøre det beste ut av det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Christine skrev:

Ser den! Min har alltid vært så høflig og grei rundt tisper med løpetid, men nå syns jeg han blir værre for hver løpetid :aww: Her går det heldigvis 9 mnd mellom, og greit er det - for den måneden løpetiden varer er lang :lol: Venter løpetid snart nå, og tidspunktet passer egentlig fryktelig dårlig da han trolig må under kniven igjen snart, men vi får prøve å gjøre det beste ut av det :) 

Blaze er forsåvidt en utrolig grei hannhund sånn sett, men Felix er helt forferdelig. Skjønner at du synes det er stress altså! Du får ha lykke til :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ny langpanne med lokk i går, bare fordi det er kjekt å ha, selv om vi har en fra før. Samboeren syntes det var skikkelig teit og bortkastet. Så i dag har jeg laget både sjokoladekake og eplekake - i hver sin langpanne med lokk, bare på trass :lol:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

En amerikansk bekjent jeg snakker med med ujevne mellomrom fortalte akkurat at fordi hun stemte på Hillary Clinton under presidentvalget, så hadde familien bestemt seg for å fryse henne ut. På Thanksgiving så flyttet de hele festen uten å si fra, og da hun ringte for å høre hvorfor ingen åpnet døra der de skulle vært, så fikk hun beskjed om at de trengte litt avstand til henne, og at hun også måtte finne noen andre å feire jul og nyttår med.

Hva **** er galt med folk?

Fy ******* :(:(  Send en virtuel :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raksha skrev:

Petter Kanin vil si hei!

16996487_10158410904315171_8431608134170

Og jeg må inrømme at jeg føler meg litt... uhm - fæl :lol: Når han står opp etter buksebeina mine mens jeg deler opp kaninkjøtt og innmat... :aww: :twisted:

 

Han kjenner nok igjen lukten fra onkel Tobben og tante Fluffy! (Jeg er enda fælere enn deg!)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, *Kat84* skrev:

Det er vel strengt tatt svigerfamilie som ikke klarer å passe sine egne saker som er til bry. 

Alt hadde vært enklere om slike ikke fulgte med på kjøpet :sleep:

Som fremtidig svigermonster så vil jeg bare påpeke at hva som skjer med mine barn er mine egne saker, samme hvor gamle de blir :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fremtidig svigermonster så vil jeg bare påpeke at hva som skjer med mine barn er mine egne saker, samme hvor gamle de blir :aww: 

Min svigermor er også sånn, men det gjør meg ingen ting for hun gjør det på en fin måte. Kunne ikke tenkt meg å IKKE hatt henne som nabo [emoji14] Hun blander seg i alt, kommer hele tiden uten forvarsel og går rett inn. Men hun gjør det fordi hun er glad i oss alle, er uvurderlig med ungene og vi trives såpass i hverandres selskap at vi spiser middag sammen 2-3 ganger i uken både hos oss og dem. Hun kunne ikke brydd seg mindre om hvordan det ser ut her hjemme til tider, og hun er aldri dømmende. Så føler aldri noe press, tvang eller prestasjonsangst! Uvurderlig person i livet mitt, jeg ante ikke hvor mye jeg har savnet en person som henne før hun kom inn i livet mitt. [emoji813]

 

(Heldigvis holder jeg ut med sønnen også så jeg får beholde henne :aww: [emoji38] )

 

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Perfect Image skrev:

Min svigermor er også sånn, men det gjør meg ingen ting for hun gjør det på en fin måte. Kunne ikke tenkt meg å IKKE hatt henne som nabo emoji14.png Hun blander seg i alt, kommer hele tiden uten forvarsel og går rett inn. Men hun gjør det fordi hun er glad i oss alle, er uvurderlig med ungene og vi trives såpass i hverandres selskap at vi spiser middag sammen 2-3 ganger i uken både hos oss og dem. Hun kunne ikke brydd seg mindre om hvordan det ser ut her hjemme til tider, og hun er aldri dømmende. Så føler aldri noe press, tvang eller prestasjonsangst! Uvurderlig person i livet mitt, jeg ante ikke hvor mye jeg har savnet en person som henne før hun kom inn i livet mitt. emoji813.png

 

(Heldigvis holder jeg ut med sønnen også så jeg får beholde henne :aww:emoji38.png )

 

Høres ut som svigermoren til søstra mi. Har alltid vært litt misunnelig på henne på det området.
Min har rett og slett vært slem:

Spoiler

Stygge kommentarer, stadige stikk. I selskaper kunne hun finne på å si høyt "der finnes ingen kvinne bra nok for sønnen min", hun har siden dag 1 kommentert utseendet mitt og alt som er "galt" med det. Hun kommenterer maten jeg lager  (og jeg er over gjennomsnittet god til å lage mat) for det meste smaker tydelig vondt.  Hun prøver å lage konflikter mellom meg og gubben ved å servere han løgner om hva jeg angivelig skal ha sagt eller gjort (heldigvis har han aldri trodd på henne). Og jeg får hele tiden høre at jeg oppdrar ungene helt feil. Min feil selvfølgelig når ungene ikke gjør som hun sier... Og kan hun komme med et stikk som viser forakt eller fiendlighet, så gjør hun det, så sant det kan gjøres uten at gubben min får det med seg.
Jeg satte ned foten etter 17 år med taushet fra min side (i håp om å en gang få husfred holdt jeg kjeft). Og gav da klar beskjed om hva jeg syntes om oppførselen hennes. Etter den tid har det vært "krig", og jeg nekter nå å dra hjem til henne, ha henne på besøk eller bli med på turer der hun har funnet ut hun skal bli med. Jeg prøvde på nytt, for å "strekke meg" i fjor, på tur til USA, og det var veldig utrivelig. Så etter den turen gav jeg beskjed: Aldri mer. Jeg orker ikke høre hver gang jeg spiser middag at jeg "ser ut som jeg ikke eier evne til å begrensemeg i matveien" (utfra utseendet mitt, som hun høyt stadig uttaler seg om). Jeg kan ikke ta et glass vin (på ferie) uten å få kommentarer om "sløsing" ol.  Yngste pode har fått bestemoren i vranga uten at jeg har sagt et enda ord til ungene noen gang om disse konfliktene, fordi han har sett hvordan hun behandler meg (følsom og tenkende gutt) . Og hun liker ikke gutten fordi han ikke vil gjøre som hun sier i konfliktsituasjoner (mellom dem). Eldste pode har derimot et nært forhold til bestemoren, og det har jeg ingen problemer med. Ungene må få velge hvem de vil inkludere i livene sine uavhengig av mine følelser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...