Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor nært kan hunden ligge foran vedovn?


lenny
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg har et spørsmål angående hund og vedovn :)

Vår blandingshund Lenny (2.5 år, Labrador/Buhund/Border Collie) elsker å ligge foran vedovner. Han ligger på sofaen hele dagen, men med en gang jeg fyrer på ovnen legger han seg foran. Ovnen i stua har døra sirka 40cm over gulvet, så at det er ikke super-varmt på gulvet foran ovnen. Ovnen i kjelleren derimot har mye mer effekt og ligger lavere. Det er ekstremt varmt i nærheten av denne ovnen, men Lenny legger seg dit også. Pelsen blir veldig varmt og Lenny er helt avslappet. Jeg synes det er skummelt og tvinger ham da å flytte seg til et annet sted.

Spørsmålet er: Kan jeg stole på at hunden selv vet hvor mye varme han tåler eller kan det bli farlig når han ligger for nært ovnen, uten at hunden merker det?

Edit: Jeg har dessverre valgt feil kategori :) er det mulig å flytte denne tråden? Evt admin/moderator?

 

Endret av lenny
Feil kategori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleide å dra ut parson til søster fra under ovnen når hun ble lilla på magen :P da fikk hun en kjølepause på gulvet før hun kom ut av varmekoma og dro seg under ovnen igjen for egen maskin :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...