Gå til innhold
Hundesonen.no

6 hunder døde i husbrann på Karmøy - totalt 26 hunder i huset


Gjest
 Share

Recommended Posts

14 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Bryter julefreden for å vennligst ha meg frabedt at folk tillegger denne tråden mer meninger enn nødvendig. Det er utrolig "kjerringaktig" å kakle opp ting på denne måten, nå er det vel like før gråtekonene kommer ut for å understreke hvor grusom denne stråmannen de har laget, er.

Tråden er laget som sådan:

1) Pålyser en trist situasjon hvor hunder døde i en brann.

2) Man er overrasket over kombinasjonen av normalt hus og et ekstremt høyt antall hunder - så man stiller spørsmål til hvorfor noen har så mange hunder.

3) Det ble besvart (2 valpekull) og tråden kunne stoppet der. I stedet kom det folk som følte seg truffet og vonbroten og skulle legge seg i skyttergrava for noe usynlig og ikke eksisterende. Så når noen sier "jeg vet om folk med 30 hunder hjemme - voksne - i normale hus".

4) Da er det naturlig å spørre hvorfor. Har ikke fått noe svar før folk vrir av seg disse "jeg er sjokkert av at xxxyyyzZ" greiene. 

 

Har man ikke bedre å gjøre i jula enn å lage seg drama av absolutt nothing at all? 

Hvorfor skriver du ikke heller "jeg" i stedet for "man"?  Blir det for personlig å si at DU stiller spørsmål om folks normalitet som har så mange bikkjer (normale folk har 1-3 hunder i følge deg?).

Drama her er det du som lager som starter tråden med å spekulere i hva slags hundehold dette er snakk om. Ja du lurer på om det kan være en hundehoarder? 

Du kjenner tydeligvis ikke hundeeieren.

Jeg synes hele saken er trist.  Har vi glemt vår evne til å vise medfølelse?  Det er en familie som har mistet mye, både eiendeler og ikke minst hunder - og her sitter vi og mesker oss på jula og sprer rundt oss dritt om folk som ikke har en sjanse til å forsvare seg engang.  Som ligger på sykehus og har det ****** med tanke på det som har skjedd.  


Så jeg synes faktisk at folk kan skjerpe seg.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg kjenner ikke saken, så jeg bare tenker høyt - hvis ordet "omplassert" er brukt av media, så kan det være at de bruker det på en annen måte enn vi hundefolk tradisjonelt tenker om det. Hvis folk ha

Jeg for min del synes det er legitimt å stille spørsmål når mengden hunder overskrider det et normalt menneske ville klart å følge opp på en fornuftig måte. Selvfølgelig er det det.  Det har inge

Selvfølgelig er det helt innafor å stille spørsmål om et slikt antall hunder. Det kan ingen unnslå. Men jeg tenker at når det er en slik tragedie som har oppstått så bør man også være litt varsom i hv

Fordi jeg og andre har stilt spørsmål om det. Hvorfor må spørsmålene være negative? Hvorfor er det ikke lov å lure på hvorfor jorda er rund og himmelen er blå? Men neida. Alt skal være så negativt og vonbroten.

Det er du/dere som kaller det spekulasjon og lager førti høns av en fjær. Om det er noen som skal skjerpe seg, så er det de som gjør nettopp det. Uten all den dramaen hadde ikke tråden vært 3 sider lang. Den hadde vært:

 

Det var visst 2 valpekull.

Okei, ganske mye hunder men jaja. Lei situasjon.

Jepp, leit.

Leit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Fordi jeg og andre har stilt spørsmål om det. Hvorfor må spørsmålene være negative? Hvorfor er det ikke lov å lure på hvorfor jorda er rund og himmelen er blå? Men neida. Alt skal være så negativt og vonbroten.

Det er du/dere som kaller det spekulasjon og lager førti høns av en fjær. Om det er noen som skal skjerpe seg, så er det de som gjør nettopp det. Uten all den dramaen hadde ikke tråden vært 3 sider lang. Den hadde vært:

 

Det var visst 2 valpekull.

Okei, ganske mye hunder men jaja. Lei situasjon.

Jepp, leit.

Leit.

Interessant.  God Jul til deg også :console:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarvelig og så utrolig feigt å skrive det anonymt! Skal man først spy drit, så får man gjøre det under fult navn, tør man ikke bruke sitt eget navn, er man bare ett feigt troll som sola kunne skint litt på. 

Leser nå at bloggen ikke bare er feigt nok er skrevet anonymt, men feigt nok også slettet *himle* 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
11 timer siden, jaktlykke skrev:


Du kjenner tydeligvis ikke hundeeieren.

 

De fleste gjør jo ikke det og skal diskusjonen foregå på noenlunde fornuftig nivå bør også det være utgangspunktet. At noen kjenner noen som kjenner noen og at dere diskuterer i andre kanaler hvem som ligger på sykehus ( ja, ett generaliserende eksempel ) er ikke noe jeg kan forholde meg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kåre Lise skrev:

De fleste gjør jo ikke det og skal diskusjonen foregå på noenlunde fornuftig nivå bør også det være utgangspunktet. At noen kjenner noen som kjenner noen og at dere diskuterer i andre kanaler hvem som ligger på sykehus ( ja, ett generaliserende eksempel ) er ikke noe jeg kan forholde meg til. 

Et godt utgangspunkt kan jo være normal folkeskikk og dømmekraft... 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig tragisk sak. Hvis jeg hadde mistet nesten 1/3 av mine hunder så hadde jeg vært totalt knust og antagelig ikke mentalt oppegående på en stund. 

Jeg har 10, altså godt over hva folk flest mener er et normalt antall. Nå slipper jeg kanskje litt billigere unna enn mange andre med et høyere antall hunder enn 1-3 fordi de er den rasen de er, fordi jeg bruker minst 6 av dem samtidig når jeg kjører spann (selv om jeg ikke kjører løp enda). Fordi folk er vant til å se denne rasen/hundetypen i større antall enn "Fido".  Og kanskje har også aldersspennet noe å si for enkelte (4mnd til 8,5 år). 

Det sagt så lurer jeg også på hvordan folk har det når de har et høyere antall hunder. Det er jo ut fra et dyrevelferdsståsted. Det krever at en legger opp livet litt annerledes når man har 10 enn hvis man kun har 1 eller 2. Man blir mer bundet, det er ikke noe man bør gjøre uten å ha tenkt over det. Man bruker selvsagt mer tid på vask og rydding etter hundene (dvs de delene av hundeholdet som de fleste ikke er like glade i). Har hundene en viss størrelse så ser jeg helt klart stor fordel med stor tomt, selv om jeg vet det kan fungere også under andre forhold - men blir da enda mer krevende. 

Men det er forskjell på å lure og spørre, og det og anta at folk ikke har styr på hundeholdet. 

Det meste vi har hatt her er forøvrig 15, da med 2 valpekull og 5 voksne. 
 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det helt innafor å stille spørsmål om et slikt antall hunder. Det kan ingen unnslå. Men jeg tenker at når det er en slik tragedie som har oppstått så bør man også være litt varsom i hvordan man uttrykker seg. Hundenorge er ikke større enn at noen sannsynligvis har kjennskap, og da blir det litt personlig.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Line skrev:

Selvfølgelig er det helt innafor å stille spørsmål om et slikt antall hunder. Det kan ingen unnslå. Men jeg tenker at når det er en slik tragedie som har oppstått så bør man også være litt varsom i hvordan man uttrykker seg. Hundenorge er ikke større enn at noen sannsynligvis har kjennskap, og da blir det litt personlig.

Det er en helt grei diskusjon. Men den kunne godt vært tatt på generelt grunnlag, og i en egen tråd...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. desember 2016 at 8:40 AM, RTL skrev:

Det er i denne saken snakk om 2 valpekull + voksne hunder. Jeg kjenner vedkommende, har kjent personen i over 10 år, har solgt vedkommende hund.
Vedkommende BOR IKKE DER TIL VANLIG, men var hjemme hos foreldre i juletider for å feire med familien. 
Dette er helt ****** tragisk....

Hvor mye skader ble det på huset? . Red. Fant. Skader i kjeller på huset, ingen mennesker alvorlig skadd og de hunder som ikke ble kjørt til veterinær ble midlertidig omplassert av noen anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg tenker på bloggen :) 

Jeg tipper veldig mange av de som har liket innlegget ditt trodde du snakka om denne tråden, for svjv kommenterte Kåre Lise tråden, ikke bloggen...
Så nå har vi tre diskusjoner: 1 om saken helt generelt, 1 hvor noen finner den diskusjonen håpløs og en tredje om en blogg. For en (unødvendig)suppe :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
7 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Så nå har vi tre diskusjoner: 1 om saken helt generelt, 1 hvor noen finner den diskusjonen håpløs og en tredje om en blogg. For en (unødvendig)suppe :rofl:

Ja det sånn passe håpløst. Ingen grunn til å snakke om de faktiske forhold. Vet ikke hvor lang karantene det skal være for å åpne kjeften. Får prøve igjen på nyåret.

 

Første bud skal du stable 26 bikkjer i en enebolig så bør du være klar over at dritten kommer til å treffe riksnyhetene jæskla fort om noe skjer. Just say'n. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2016 at 8:52 AM, Avani skrev:

Det jeg tenker er at hvis det hadde vært færre antall hunder i det huset så hadde muligens ingen av de omkommet. Antar at pga det store antallet hunder i huset så sto mange i bur og derfor ikke ble reddet ut. Tragisk hendelse.

Tenk å skrive sånt, om ett menneske som ofret egen helse for å redde det som var mulig å redde. 
Tenk å skrive sånt, om ett menneske som ofret så mye av seg selv at h*n fremdeles er innlagt på sykehus. Du burde virkelig skjemmes.
Det var forøvrig ingen voksne hunder i bur, men snakk om ett valpekull i garde. - Garde som jeg, og omtrent alle andre oppdrettere i Norge og resten av verden bruker...... 
 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, RTL skrev:

Tenk å skrive sånt, om ett menneske som ofret egen helse for å redde det som var mulig å redde. 
Tenk å skrive sånt, om ett menneske som ofret så mye av seg selv at h*n fremdeles er innlagt på sykehus. Du burde virkelig skjemmes.
Det var forøvrig ingen voksne hunder i bur, men snakk om ett valpekull i garde. - Garde som jeg, og omtrent alle andre oppdrettere i Norge og resten av verden bruker...... 
 

Siden du vet og det ikke er lov til å lure på noen ting rundt denne saken: Hadde de 26 hunder i kjelleren? Og er eier på sykehus siden hundene ble midlertidig omplassert?  I følge Haugesund avis var det kun skader i kjelleren og hundene ble midlertidig omplassert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jaktlykke skrev:

Årsaken til brannen var at mobilladeren tok fyr.

Eieren sier at ALDRI lad mobilen om natta og dra ut laderen når den ikke er i bruk.  Det tok 30 min før det var full fyr og kostet seks valper livet.

I hvert fall ikke om man har stengt alle hundene inne i en rå og fuktig kjeller full av mugg og små bur  :sheldon:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
12 minutter siden, Margrete skrev:

I hvert fall ikke om man har stengt alle hundene inne i en rå og fuktig kjeller full av mugg og små bur  :sheldon:

Artig du, så når dere svarer sånn så antar vi bare at det var 26 hunder i kjelleren. Roger. 

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Hvorfor er "kjelleren" et tema? Såvidt jeg vet så er det da helt vanlig med boareal i kjelleren på hus i Norge.

Kjelleren er noe Margrete nettopp fant på for å harsellere med at noen av oss mennesker her i verden synes det var overraskende mye å ha 26 hunder i et vanlig hus, og dermed var så utrolig frekke at man stakk nesen fram og sa "jøss, 25 hunder? hva er dette? en oppdretter av små hunder eller hundehoarding?". Er det rart det er krig i verden når en så liten sak kan få så mye drittslenging, får nesten lyst å aldri mer engasjere meg i hundeklubber med damer for det er jo drama av en annen verden :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Kjelleren er noe Margrete nettopp fant på for å harsellere med at noen av oss mennesker her i verden synes det var overraskende mye å ha 26 hunder i et vanlig hus, og dermed var så utrolig frekke at man stakk nesen fram og sa "jøss, 25 hunder? hva er dette? en oppdretter av små hunder eller hundehoarding?". Er det rart det er krig i verden når en så liten sak kan få så mye drittslenging, får nesten lyst å aldri mer engasjere meg i hundeklubber med damer for det er jo drama av en annen verden :no:

Hmmmmm, nei. Det var nok ikke Margrete som bragte kjelleren på bane :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...