Gå til innhold
Hundesonen.no

Poters adventskalender - 15. desember


Poter
 Share

Recommended Posts

15. desember

Øvelse: åpne dør eller skuff

Nissens lille hjelper kan bidra med dette også! Et fint triks eller en nødvendighet som servicehund. Jeg foreslår kjøleskapet!

Jeg anbefaler å ha et tau eller et skjerf hengende på håndtaket som skal åpnes og at det kun er denne døren som skal åpnes. Den lærer altså ikke å åpne den med labbene.

Hunden bør kunne apport eller i hvert fall gripe over tau og holde fast. Om hunden kan drakamp funker det også veldig bra!

Knyt tørkleet fast i dørhåndtaket. Oppmuntre hunden til å ta tørkleet. Belønn for at den holder. Få den til å trekke litt i tørkleet, enten gjennom at du holder litt i andre enden sånn at det blir litt som en drakamp eller at du shaper den til å gjøre det. Den må ta så mye i som kreves for at kjøleskapsdøra skal åpne.

Vanskelighetsgrad:

  • Åpne dør/skuff og deretter lukke den igjen
  • Få hunden til å hente julebrus i kjøleskapet og deretter lukke døra igjen etter seg

Nå kan du sitte i sofaen med beina høyt og få servert brus, hva er det ikke å like? :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk til en gang før jeg i det hele tatt rakk å ha på plass godbitene! :DIkke filmet jeg heller... 

Så snart godbiter var på plass koplet hjernen hans target og dunket bare borti med snuten og så mer på godbitene enn noe annet. 

I morgen fortsetter jeg med å knytte Orbee ballen hans fast. Kanskje det frister mer. 

Pokker ta meg og den avlæringen på biting :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2016 at 11:00 PM, Poter skrev:

Øvelse: åpne dør eller skuff

Nissens lille hjelper kan bidra med dette også! Et fint triks eller en nødvendighet som servicehund. Jeg foreslår kjøleskapet!

Ingen problem, her i huset har vi barnesikring på kjøleskapet :teehe:Men hun åpner med labben da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...