Gå til innhold
Hundesonen.no

Haugesund - Hirtshals anyone?


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

Det er meningen at Storm skal parre ei dansk tispe i januar.  

Men såklart er løpetiden startet NÅ ? Og tispa har nettopp tatt rabiesvaksine og har reiseforbud i 3 uker... så Storm må altså til Danmark.

Jeg lufter det her - om noen kan bringe ham fra haugasundsområdet til Hirtshals via Kristiansand i slutten av neste uke?  Det er mye hvis om så atte her, foreløpig får jeg ikke fri fra jobb til å dra selv, kanskje ordner alt seg med at hun står søndagen osv.  

Det er såååå typisk at ting skal skjære seg med parringer for gutta mine; vi har allerede utsatt parring en gang pga ting som kom i veien ? 

OM det blir aktuelt så dekker jeg selvsagt  utgiftene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du legger dette ut på en gruppe som heter Haugalandet - Arbeid og Tjenester så kan det være du får napp :) Skal ikke til Hirtshals selv, så kan ikke bidra med så mye annet enn tips :)  

Håper det løser seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke hjelpe altså, men det er pga slike ting at jeg bare ikke orker å la Willy stå som avlshund lenger. Det er så mye pes og styr for å time ting, treffe rette dager, passe inn i alle andre aktiviteter, vær og reising... nei - jeg avslutta karrieren hans etter det siste kullet hans :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Siri - mye styr å ha avlshann... Så selv om jeg ønsker hannhund neste gang, så blir det tispe bare for å slippe forespørsler om avl - lol!

Men ang. topic - slik jeg ser det har du et annet alternativ også og det er å sende sæd nedover. Send fersk sæd, det er framme på noen timer og så kan det legges inn i tispen umiddelbart.

Det funket fint til Stockholm i alle fall, og sæden lever der jo i et døgn eller to, så det bør funke helt greit til DK også.

:-)
Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2016 at 0:18 PM, SusanneL skrev:

Men ang. topic - slik jeg ser det har du et annet alternativ også og det er å sende sæd nedover. Send fersk sæd, det er framme på noen timer og så kan det legges inn i tispen umiddelbart.

Been there done that - aldri mer.  Har bare vært mislykket pga fraktproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...