Gå til innhold
Hundesonen.no

Dominerende unghund


sniffsniff
 Share

Recommended Posts

Den ene hunden min er snart et år gammel og er veldig dominerende overfor samboer sin hund. De er begge tisper. Den voksne hunden får ikke si ifra om ting, løpe rundt eller i det hele tatt gjøre seg bemerket uten at min er på henne. Hun nistirrer på henne, løper etter og legger hodet oppå ryggen/nakken hennes mens hun "brummer". Ofte står hun også med forlabbene oppå ryggen til den voksne. Aller verst er det hver gang den voksne kommer inn fra tur eller de har vært borte fra hverandre litt. Hun bryr seg ikke om at jeg snakker til henne/tar henne bort, hun er helt besatt. Heldigvis veier hun bare 3 kg, men det er jo ikke greit likevel. Hun er ikke sånn mot andre hunder, men samboer sin hund er ekstremt usikker. Virker ikke som at hun har respekt for henne? Bortsett fra dette er unghunden utrolig snill og yndig, så det er veldig rart å se hvordan hun blir rundt denne hunden. Har dere noen tanker om hvorfor hun holder på sånn, og hva burde jeg gjøre? Tror dere det kan bli bedre når hun blir ordentlig voksen? Hun har holdt på sånn siden jeg fikk henne 4 mnd gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dere som bestemmer i huset, ikke hunden. Det vil si at dere må ta kontroll over situasjonen og ikke la henne bølle med den voksne. Dere risikerer at det før eller senere smeller og at dere ikke kan ha hundene i samme rom uten konstant overvåkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...