Gå til innhold
Hundesonen.no

Ørkenrotte? Hamster?


Yodel
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Yodel skrev:

Ja, vi er som sagt i vurderingsfasen på om vi i det hele tatt skal ha gnager. Og OM vi skal ha- hvilken vil kunne passe. 
Hvor stor plass bør Marsvin ha da? Lukt? Aktivisering?
Ingen med flere ørkenrotte-erfaringer her?

Jeg har hatt ørkenrotter mens jeg hadde basenjier :) Hadde ørkenrottene i et gammelt akvarium. Hundene skjønte fort at de ikke fikk tak i dem, så de brydde seg ikke om dem til vanlig. Bare når jeg åpna lokket til dem, da kom de :P Ørkenrottene kunne jo ikke være ute av akvariet da, da hadde de blitt spist. Og de var ikke noe kosete heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg aktiviserte ørkenrottene ved å lage lag av ulikt underlag i buret og brukte plastrør til å connecte fleire bur. Brukte røtter, sand og jord saman med spon. Steiner og greiner og ulike sånne bokser man kan henge på nettingen gjor at dei kunne både klatre og grave. Dei var ikkje så veldig ofte ute av buret då kattar og hundar gjerne ville spise dei opp, men hadde veldig god plass. Styrte sjølvsagt litt med dei kvar dag altså, men var ikkje så ofte frislepp.

Dei er veldig aktive og smarte. Hadde to eller tre utbrytere. Den ene fikk desverre katten i, men dei to andre fant smarte plasser å skjule seg.

Det positive med dei er at det er lite lukt og dei krev ikkje så veldig intens vask kvar dag sjølve buret. Dei rotar derimot veldig mykje. Eg løyste det med pappesker til å ha som kant rundt og bruk av store akvarie. Dei skal jo også ha sand å rulle seg i.

Dei spring gjerne i hjul, men ver forsiktig med sprinkelhjul da dei lett sett fast halen og mister den. I tillegg må dei vere to. Veldig sosiale dyr![emoji4]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...