Gå til innhold
Hundesonen.no

Støtt operasjonen til lille Ellie


Nova Scotia
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Ellie er en Nova Scotia Duck Tolling Retriever. Hun fikk diagnosen intrahepatisk shunt når hun var 15 uker gammel. For en forlenget livskvalitet trenger hun operasjon som utføres av spesialiser i Sverige. Prisen på operasjon er satt til 60.000 SEK, og store deler av forsikringen til Ellie er brukt på diagnostisering. Ellie håper på støtte!

Gå inn på lenken og støtt Ellie :)

https://www.frunder.no/frund/3634

13667978_10153655637217051_1973244296013355095_o.jpg

13679903_10153610003232051_1628837443479282185_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle støttet noe sånt så ville jeg visst en god del mer før jeg ga noe penger. Hvor gammel er hun? Hvordan har de greid å bruke all forsikringsdekningen på diagnostisering før hunden var 15 uker?  Hvordan lever hun nå? Hvordan er prognosene?

Vi vil selvfølgelig alle at hundene våre skal leve best og lengst mulig, men jeg vil ihvertfall vite om det betyr at hunden kanskje lever i to år til, eller et normalt livsløp. Og hvor mye etterbehandling hunden må leve med.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, simira skrev:

Hvis jeg skulle støttet noe sånt så ville jeg visst en god del mer før jeg ga noe penger. Hvor gammel er hun? Hvordan har de greid å bruke all forsikringsdekningen på diagnostisering før hunden var 15 uker?  Hvordan lever hun nå? Hvordan er prognosene?

Vi vil selvfølgelig alle at hundene våre skal leve best og lengst mulig, men jeg vil ihvertfall vite om det betyr at hunden kanskje lever i to år til, eller et normalt livsløp. Og hvor mye etterbehandling hunden må leve med.

 

Var ikke vanskelig å finne ut mer om saken altså :P 

https://www.facebook.com/ellie4surgery/?pnref=story

 

14524950_1822331531385648_67489443674857

 

"Forsikringen dekker alt, men desverre så ble mesteparten av forsikringen hennes brukt til diagnostisering. Forsikringen vår er i Agria og vi kjøpte nest dyreste på 30.000, noe vi trodde skulle være nok, den skal økes til 60.000 i april 2017. Det kostet med bilder, blodprøver, urinprøver og intensivopphold. Vi har heldigvis kjøpesummen og litt til av forsikringen igjen "

(alt ligger åpent på fb-siden)

 

Jeg lurer nå mest på hvor hunden er fra og om oppdretter vil ta høyde for dette videre i avlen? Håper det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Jeg er ikke på facebook og har ikke sett noen link dit heller. ;) (før du postet den nå)

 

Nix, derfor jeg googla navn på eier og fant alt dette liggende offentlig tilgjengelig både for de med og uten fb! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppdretter til Ellie. Hun fyller 8mnd i morgen, og lever foreløpig greit på medisiner og diettfôr. Dog er ikke dette noen varig løsning, og Ellie har fått dato for operasjon 1.desember. 

Vi er helt overveldet over støtten folk har utvist. De er nå oppe i over 28 000kr.

Jeg har selvsagt satt avlsstopp på mor (hennes eneste kull) og kullsøsken vil ikke gå i avl før vi evt. vet mer.

Bannasch Laboratory jobber for å finne dna-test mot dette, og mener de er nær ved å avdekke genet. Prøver fra Ellie og slekta vil selvsagt sendes dit i håp om at vi kan bidra til å få gentesten som kan være med på å sørge for at ingen flere behøver rammes av dette.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, trist å se at tolleren rammes av enda en (sannsynlig) arvelig sykdom, synes den rasen virkelig har fått nok nå...

Håper dere finner en varig løsning for Ellie og en god DNA test for å kunne påvise det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bjornal skrev:

Uff, trist å se at tolleren rammes av enda en (sannsynlig) arvelig sykdom, synes den rasen virkelig har fått nok nå...

Håper dere finner en varig løsning for Ellie og en god DNA test for å kunne påvise det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette er uhyre sjeldent - såvidt meg bekjent er det kun to andre tollere (de var kullsøsken) som har vært diagnostisert med dette i Norge. Men ja, det har vært en utrolig tøff runde, så vi krysser alt som krysses kan for at de finner dna-testen. I mellomtiden er vi veldig glad for at ekspertene kommer fra USA til Sverige og lærer bort teknikken så flere hunder med tiden kan reddes.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Helene skrev:

Jeg er oppdretter til Ellie. Hun fyller 8mnd i morgen, og lever foreløpig greit på medisiner og diettfôr. Dog er ikke dette noen varig løsning, og Ellie har fått dato for operasjon 1.desember. 

Vi er helt overveldet over støtten folk har utvist. De er nå oppe i over 28 000kr.

Jeg har selvsagt satt avlsstopp på mor (hennes eneste kull) og kullsøsken vil ikke gå i avl før vi evt. vet mer.

Bannasch Laboratory jobber for å finne dna-test mot dette, og mener de er nær ved å avdekke genet. Prøver fra Ellie og slekta vil selvsagt sendes dit i håp om at vi kan bidra til å få gentesten som kan være med på å sørge for at ingen flere behøver rammes av dette.

 

Der kan man se! Flinke folk og oppdretter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...