Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg har visst fått time på Ahus på mandag. Jeg visste ikke at det var sendt en henvisning engang, jeg trodde jeg bare hadde en "åpen henvisning" så jeg kunne dra inn neste gang jeg fikk problemer. Det gikk fort også, de fikk henvisning den 3, jeg har time den 10. Det er interessant. Det er enda mer interessant når jeg ikke aner hva for slags undersøkelse de har innkalt meg til, jeg veit bare hvilken avdeling jeg skal på, jeg. Men siden det ikke står noe om forbredelser i forkant, så skal vi sikkert bare snakke om ting igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

 
Men fæææn da :lol: Hvordan skal eddik løse dette? Ølla har trukket inn i stoffet og nå er stoffet hardt og lukter gammel moro... hahaha. Skal jeg liksom helle eddik oppå det? Ender jeg ikke opp med en sofa som lukter eddik og øl? Hvordan fjerner eddiken det harde crusty laget av FLAT TIRE LAGER som har dannet seg? [emoji14]  Nå er det heldigvis bare en sofa fra IKEA til typ 3500kr, men jeg vil jo helst skulle kunne sitte her uten å få konstant ølsug fordi jeg kjenner den søte deilige lukta av verdens beste øl :ermm::icon_redface::lol:

Du leier en tepperenser. Ofte leier de ut gratis, mot kostnaden av rensemidlet. Evt om noen kjente har en dampvasker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kokospaniel skrev:


Du leier en tepperenser. Ofte leier de ut gratis, mot kostnaden av rensemidlet. Evt om noen kjente har en dampvasker

 

Høres ut som veldig mye arbeid, ork og orging jeg egentlig ikke har tid til :P Jeg har ikke bil og bor i 4etg i ei blokk. Orker ikke å bruke 2-3 timer på å hente en tepperenser, sitte med en tepperenser på bussen som jeg må dra opp 10 trapper, og så levere tilbake - bare for en ølflekk i soffaen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Men fæææn da :lol: Hvordan skal eddik løse dette? Ølla har trukket inn i stoffet og nå er stoffet hardt og lukter gammel moro... hahaha. Skal jeg liksom helle eddik oppå det? Ender jeg ikke opp med en sofa som lukter eddik og øl? Hvordan fjerner eddiken det harde crusty laget av FLAT TIRE LAGER som har dannet seg? :P  Nå er det heldigvis bare en sofa fra IKEA til typ 3500kr, men jeg vil jo helst skulle kunne sitte her uten å få konstant ølsug fordi jeg kjenner den søte deilige lukta av verdens beste øl :ermm::icon_redface::lol:

:lol: Eddik er jo genialt, for det TAR den øllukta vet du... det tar ALL lukt faktisk... om du vasker over flekken med noe tøyvaskemiddel først, for å fjerne den laget først, også dynker du sofaen med eddikvann. Det lukter forjævlig mens det er vått, men når eddiken har tørka, så er all lukt borte!!! :o Jeg gjorde dette med en sofa jeg kjøpte brukt, og som var så innrøkt at det var helt skrekkelig å ha den i hus. Jeg sprayet på med sprayflaske, evt dynka puter og sånt med eddikvann, skviset ut det jeg kunne og lot det stå og tørke. Nå aner jeg bare en svak lukt av og til - og det er ikke eddik :D 

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Høres ut som veldig mye arbeid, ork og orging jeg egentlig ikke har tid til :P Jeg har ikke bil og bor i 4etg i ei blokk. Orker ikke å sitte med en tepperenser på bussen som jeg må dra opp 10 trapper, for en ølflekk i soffaen :icon_redface:

Da er det nok bare eddik igjen som alternativ :D:D:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Eddik er jo genialt, for det TAR den øllukta vet du... det tar ALL lukt faktisk... om du vasker over flekken med noe tøyvaskemiddel først, for å fjerne den laget først, også dynker du sofaen med eddikvann. Det lukter forjævlig mens det er vått, men når eddiken har tørka, så er all lukt borte!!! :o Jeg gjorde dette med en sofa jeg kjøpte brukt, og som var så innrøkt at det var helt skrekkelig å ha den i hus. Jeg sprayet på med sprayflaske, evt dynka puter og sånt med eddikvann, skviset ut det jeg kunne og lot det stå og tørke. Nå aner jeg bare en svak lukt av og til - og det er ikke eddik :D 

Da er det nok bare eddik igjen som alternativ :D:D:lol: 

FÆÆÆN altså! :lol: Greittt...! I mårra ska æ pinademæ gå å kjøp eddik :lol: Blir ikke i dag. Har allerede vært på coopen. Jauda. Fokkings fokking fokk! :P  

(Det tilhører historien at jeg får oppkastfornemmelser/faktisk spyr når jeg lukter eddik. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, får bare la være å puste med nesen.... :ermm:  )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt solgt på eddik og zalo som rengjøringsmiddel. 2 deler zalo og 1 del eddik i blanding - dørene på dusjen min hadde vannskjolder på som jeg ikke fikk bort - strøk bare over med den blandingen og skylte av og det ble helt borte. Bruker samme i vann til gulvet også. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

FÆÆÆN altså! :lol: Greittt...! I mårra ska æ pinademæ gå å kjøp eddik :lol: Blir ikke i dag. Har allerede vært på coopen. Jauda. Fokkings fokking fokk! :P  

(Det tilhører historien at jeg får oppkastfornemmelser/faktisk spyr når jeg lukter eddik. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, får bare la være å puste med nesen.... :ermm:  )

Sorry :lol: 
Det lukter IKKE godt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b90275c386224d8a61760c6c491b34a7.jpg
Takk Lita! For at du ødela husvertene sin madrass. Kjempefint liksom!

Iben har en betent spyttkjertel. Har fått penicillin og metacam men blir det ikke bedre så må vi til dyrelege å gjøre noe med det. Er det noen som har erfaring med sånt?
894a264ae91f71c5139e899c5a7eb398.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Men fæææn da :lol: Hvordan skal eddik løse dette? Ølla har trukket inn i stoffet og nå er stoffet hardt og lukter gammel moro... hahaha. Skal jeg liksom helle eddik oppå det? Ender jeg ikke opp med en sofa som lukter eddik og øl? Hvordan fjerner eddiken det harde crusty laget av FLAT TIRE LAGER som har dannet seg? :P  Nå er det heldigvis bare en sofa fra IKEA til typ 3500kr, men jeg vil jo helst skulle kunne sitte her uten å få konstant ølsug fordi jeg kjenner den søte deilige lukta av verdens beste øl :ermm::icon_redface::lol:

Hvis det er snakk om en løs pute der trekket ikke kan tas av så ville jeg ha sprettet opp, vasket trekket og sydd det på igjen. Knapper som er festa med tråd gjennom hele puta kan også tas av og festes på nytt. Jeg synes eddik er oppskrytt, det kommer ikke til å lukte fjellbris av den puta hvis du tilsetter eddik, det kommer til å lukte øl + eddik! :aww: Dampvaskere som er beregnet på tekstil kan sikkert funke, det har jeg ikke prøvd, men det blir jo veldig viktig at du får tørket skikkelig da, så ikke hele greia surner. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg synes eddik er oppskrytt, det kommer ikke til å lukte fjellbris av den puta hvis du tilsetter eddik, det kommer til å lukte øl + eddik! :aww: 

Toillsjur :P Eddik lukter ingenting når den har tørket. Sånn. Bare for å ha sagt det. Igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider



Snu madrassen! Problem løst! [emoji106]


Tror de merker det uansett [emoji23]
Er madrass fra 80 tallet eller noe så ikke det største tapet. Men alikavel.. trodde hun var over denne fasen nå. Kanskje det er 5 års trass på gang? [emoji23]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Stine skrev:

Snekker Andersen og julenissen er filmatisert!! :banana-santa::CarolSingers:

Åååå... dog håper jeg de faktisk har fått folk som kan snakke hedmarking - har en gang lidd meg gjennom opplesingen av den på Frøyadialekt - jeg gråt, så vondt gjorde det...

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg har visst fått time på Ahus på mandag. Jeg visste ikke at det var sendt en henvisning engang, jeg trodde jeg bare hadde en "åpen henvisning" så jeg kunne dra inn neste gang jeg fikk problemer. Det gikk fort også, de fikk henvisning den 3, jeg har time den 10. Det er interessant. Det er enda mer interessant når jeg ikke aner hva for slags undersøkelse de har innkalt meg til, jeg veit bare hvilken avdeling jeg skal på, jeg. Men siden det ikke står noe om forbredelser i forkant, så skal vi sikkert bare snakke om ting igjen? 

Ring og spør. :) Det er så himla surt å komme frem frem for å finne ut at du skulle ha forberedt deg, Sist jeg var Riksen og skulle til det jeg trodde var vanlig prøvetaking fikk jeg beskjed at jeg skulle møtt fastende, men det hadde jeg ikke fått beskjed om og jeg hadde time kl 1400.. Hadde jeg visst det hadde jeg byttet tidspunkt og møtt fastende, men sånn ble det ikke. Det er surt når jeg bor 2 timer unna med bil og Riksen ikke godtar at jeg tar prøvene på mitt lokalsykehus. Det er så slitsomt at det blir krøll pga dårlig kommunikasjon synes jeg.

Ellers kan jeg blir helt lyrisk av den nydelige høsten vi har. Frisk luft, strålende sol og høy høsthimmel. I går var Sølve og jeg på tur med en venninne i flere timer hvor vi gikk og tuslet fra skogen til stranda og beundret høstfargene som er kommet. Håper jeg får flere sånne turer i løpet av høsten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Turb skrev:

Åååå... dog håper jeg de faktisk har fått folk som kan snakke hedmarking - har en gang lidd meg gjennom opplesingen av den på Frøyadialekt - jeg gråt, så vondt gjorde det...

 

Ja! Snakker de ikke hedmarking så reiser jeg meg og går ut av kinosalen :lol: Trond Espen Seim skal visst spille, hvem veit jeg ikke, men han er aldri feil uansett!:stalker:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trooor det var siste gang vi var fosterhjem gitt. Blir så til de grader overkjørt. Jeg gidder ikke være behjelpelig i å dele ut katter til gud og hvermann jeg ikke stoler på overhodet. "Hei jeg vil ha den ene katten du har, jeg kommer i morgen kl 14 for å hente den". Eh, du gjør det ja, hva med å spørre først? Og gud forby at jeg stiller kritiske spørsmål :blink:
De skal fikse rimelig bra opp i dette hvis det skal være aktuelt igjen, ja. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Nuvel. :aww:

:vin:

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Malvikbladet får nå sagt det:

Skjermbilde_4.jpg

:lol::lol: 

21 minutter siden, Stine skrev:

Ja! Snakker de ikke hedmarking så reiser jeg meg og går ut av kinosalen :lol: Trond Espen Seim skal visst spille, hvem veit jeg ikke, men han er aldri feil uansett!:stalker:

Trond Espen Seim kan du få gratis når som helst av meg :aww: Han virker bare falsk og teit, han... :aww: 

Har vi hatt en deilig sykkeltur, og prinsessa dro til og lekte trekkdyr innimellom til og med. Noe sier meg at temperaturene begynner å bli levelig for pelsdyra :) Jeg var også glad jeg hadde tatt på meg hansker.. selv med hansker hadde jeg nesten neglesprett da vi kom hjem. Og jeg angret på at jeg ikke hadde tatt på stillongs under buksa *BM Kald i ræva* 

Og min intuisjon fra i går var ikke helt feil gitt... Da jeg kom hjem fra jobb i dag lå det fersk sauemøkk på gårdsplassen, og da vi var på sykkeltur nå, sykla vi forbi 5 sauer som beita ute på et jorde der det IKKE skal gå sau på beite nå. Så da fortsetter jeg å gå med Willersen i bånd litt til, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Men fæææn da :lol: Hvordan skal eddik løse dette? Ølla har trukket inn i stoffet og nå er stoffet hardt og lukter gammel moro... hahaha. Skal jeg liksom helle eddik oppå det? Ender jeg ikke opp med en sofa som lukter eddik og øl? Hvordan fjerner eddiken det harde crusty laget av FLAT TIRE LAGER som har dannet seg? :P  Nå er det heldigvis bare en sofa fra IKEA til typ 3500kr, men jeg vil jo helst skulle kunne sitte her uten å få konstant ølsug fordi jeg kjenner den søte deilige lukta av verdens beste øl :ermm::icon_redface::lol:

Jeg ville ikke ha tømt eddik rett oppå sånn som det er nå, men prøvd å få vekk litt av ølet først. Fukt flekken, peis på med potetmel og la det suge til seg mest mulig før du støvsuger det etterpå. Deretter burde du hatt ei rensemaskin :P Men Eddik fjerner sikkert lukta da i det minste.

1 minutt siden, Siri skrev:

:vin:

:lol::lol: 

Trond Espen Seim kan du få gratis når som helst av meg :aww: Han virker bare falsk og teit, han... :aww: 

Har vi hatt en deilig sykkeltur, og prinsessa dro til og lekte trekkdyr innimellom til og med. Noe sier meg at temperaturene begynner å bli levelig for pelsdyra :) Jeg var også glad jeg hadde tatt på meg hansker.. selv med hansker hadde jeg nesten neglesprett da vi kom hjem. Og jeg angret på at jeg ikke hadde tatt på stillongs under buksa *BM Kald i ræva* 

Og min intuisjon fra i går var ikke helt feil gitt... Da jeg kom hjem fra jobb i dag lå det fersk sauemøkk på gårdsplassen, og da vi var på sykkeltur nå, sykla vi forbi 5 sauer som beita ute på et jorde der det IKKE skal gå sau på beite nå. Så da fortsetter jeg å gå med Willersen i bånd litt til, tenker jeg. 

Hvorfor kan ikke alle bønder ha en fast dato hvor alle sauer skal inn? Kan da ikke være så vanskelig å ta hensyn til oss med hunder som ikke tåler synet av sau? :sleep::innocent:

Båndtvangen her er over 31. Oktober, men jaggu brente jeg meg ikke godt på den da jeg slapp Felix på fjellet et par dager etterpå. Hadde det ikke vært for terrenget og klok sau som sto i ro hadde han nok endt sine dager på jordet hos bonden lenger nede...Så aldri igjen, han skal få gå i bånd til langt uti November og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...