Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemme alene trening - gjør jeg det riktig?


muffe
 Share

Recommended Posts

Hei :)

På dagtid når valpen min skal sove går han å legger seg på soverommet... Er dette normalt? Skulle tro at han ville likt å ligge nært flokken sin? Forøvrig så har han ganske mye pels - og vi har det kjølig på soverommet så jeg har jo tenkt at det kan være derfor? 

Er det greit å bruke sovetiden hans som alene hjemme trening? Når han sover dusjer jeg, går ned i postkassen, kjapp tur på butikken osv... Jeg lukker jo døra når jeg gjør dette og soverommet er valpesikret... Så han ser jo at jeg lukker døra.. Men burde han ha ligget sånn at han så at jeg går ut inngangsdøra? For alt han vet er jeg jo bare rundt om i leiligheten å suser... Har alltid på radioen når han sover så han hører jo noen lyder..  Pleier også å legge inn en kong til han i fall han våkner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du gjør det riktig ja :) Og hunden er ikke dum, den vet VELDIG godt om du er i leiligheten eller har gått ut, det hører den :) Det er supert å bruke tiden han er trøtt på å trene, det gjør treningen enklere. Ville fortsett sånn som du gjør nå, kanskje også være litt lengre ute av gangen innimellom :) 

At han legger seg på soverommet pga. det er kjøligere er ikke uvanlig, ville ikke lagt noe i det. Noen er borrelåshund, andre synes det er greit å sove litt mer for seg selv. De er forskjellige de, som oss :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en trygg og fin valp jeg. :) En redd valp ville aldri ha ligget og sovet på soverommet mens du gikk og hentet posten.

Min hund foretrekker også kalde steder, og legger seg ofte nede i kjelleren (iskaldt murgulv). Han har likevel full kontroll på interessante ting som måtte skje i første etasje, for han er rimelig raskt på pletten dersom det er snakk om noe som involverer ham. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår ligger helst på soverommet han også, det er mørkt og kjølig og stille :)

Det er helt supert å bruke sovetid til å trene. Vi gjør det fortsatt med vår på 10 mnd, prøver å legge ærender til når han har gått og lagt seg eller sørger for at han er godt lufta og trøtt før vi skal gå noe sted. Han ligger og sover mens vi er borte, er vi borte lenge nok til at han våkner tusler han rundt litt før han legger seg igjen. Når vi kommer hjem kommer han tuslende med øret på vranga og søvn i øya :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund fikk alltid kong med godis i eller som din, sov, når vi trente på å være alene, virket ikke som om han enset at vi gikk ut døra, og jeg laget en post veldig lik denne her med ca akkurat samme spørsmål :D Hunden ble hvertfall veldig trygg på å være alene hjemme og lærte at alenetid betyr sovetid - så bare fortsett sånn :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være pga temperaturen at han velger å legge seg der selv om resten av flokken sitter andre steder, eller han kanskje bare liker litt fred å ro, noen hunder er mer selvstendige enn andre og føler ikke behov for å ligge oppå folk hele tiden. 

Vil tro det du gjør nå er veldig fint jeg, og hunden vet helt sikkert at du har gått ut :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...