Gå til innhold
Hundesonen.no

Lage hundegård og hunderom


Shlush
 Share

Recommended Posts

Vi har kjøpt oss hus og med dette går drømmen om hunderom og hundegård i oppfyllelse :-) tanken er at dette skal brukes når de er hjemme alene når jeg er på jobb. Hunderommet er over garasjen og jeg skal dele opp hunderommet i to "avdelinger". Hva slags netting/gitter er mest praktisk å bruke til oppdelingen inne??

Hvilken netting brukerfolk ute?? Jeg skal ha nettingtak også for å være sikker på at de ikke kommer seg ut :-) 

Tar imot alle tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shlush skrev:

Vi har kjøpt oss hus og med dette går drømmen om hunderom og hundegård i oppfyllelse :-) tanken er at dette skal brukes når de er hjemme alene når jeg er på jobb. Hunderommet er over garasjen og jeg skal dele opp hunderommet i to "avdelinger". Hva slags netting/gitter er mest praktisk å bruke til oppdelingen inne??

Hvilken netting brukerfolk ute?? Jeg skal ha nettingtak også for å være sikker på at de ikke kommer seg ut :-) 

Tar imot alle tips

Det fineste hunderommet jeg har sett, på bilder, er flislagt rom og så brukt hundegårdselementer til å lage rom inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Krutsi skrev:

Det fineste hunderommet jeg har sett, på bilder, er flislagt rom og så brukt hundegårdselementer til å lage rom inne :) 

Det er skråtak inne så hundegårdselementer blir nok vanskelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunderommet vårt er et rom nede i kjeller som er isolert og med panel på veggene. På gulvet har vi varmematter og laminat. Varmemattene fungerer litt dårlig etter at ene hunden spiste opp forrige gulvet (linolium) og ødelage noen ledninger. Derfor er det nå laminat, som er litt tjukk, så får ikke full effekt av gulv varmen. Nå er ledningene godt beskyttet med beskyttelsesrør i stål/alu. (det anbefales om en har noen ledninger). Vi har et stort gulvteppe på gulvet og hundesenger i plast med noen tepper. De makulerer alt av hundesenger, matter etc. Har en varmeovn på veggen som brukes om vinteren, slik at det ikke blir kaldt inne.

Utgang til hundegård som er med elementer fra KK Import. Har to plattinger ute sånn at de kan ligge ute. Singel på resten av hundegården.

Har web kamera ute og inne, så kan se til de mens en er på jobb.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...