Gå til innhold
Hundesonen.no

Tannpuss


stinen
 Share

Recommended Posts

Var hos dyrlegen i går for 12-ukers-vaksine og fikk med både tannbørste og tannkrem ;) Hun sa jeg måtte pusse tennene til hunden hver dag.

Så.. Kun for å tilfredsstille nysgjerrigheten min; pusser dere tennene til hunden deres hver dag? Hva med dere som har mange hunder? Er tannpuss høyt prioritert hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi pusser ikke tenner. Sjekker daglig at alt er som det skal. Hundene får tørrfisk, bein, kjøtt eller noe annet som er supert til å rense tennene med. Eldstemann er 7 år og har aldri trengt å fjerne tannstein. Men så spiller også rase inn. Har man en rase hvor munnhelse er ett problem så er det veldig fint å forebygge med å pusse tenner på hunden. Jeg har også noen strips liggende dersom det skulle bli nødvendig å pusse litt eller jeg ser at det begynner å komme tannstein.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Har alltid pusset litt, men har nå sluttet å gi masse rå bein og sånn til hunden av div grunner,  så pusser enda oftere nå. Råfôring uten fyllestoffer er det beste mtp tannhelsen, spesielt om en da gir større stykker og kjøttfulle bein, men i seg selv vært nok til å fint klare å holde plakk unna her med pussing, noe jeg ikke klarte på tørrfôr som veldig lett skaper plakk iforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stinen skrev:

Var hos dyrlegen i går for 12-ukers-vaksine og fikk med både tannbørste og tannkrem ;) Hun sa jeg måtte pusse tennene til hunden hver dag.

Så.. Kun for å tilfredsstille nysgjerrigheten min; pusser dere tennene til hunden deres hver dag? Hva med dere som har mange hunder? Er tannpuss høyt prioritert hos dere?

Aldri pusset en tann på 5 hunder og samtlige av dem har/har hatt fine tenner, så nei, det er ikke høyt prioritert. Skulle jeg begynt med det måtte det være en grunn, feks en hund med dårlige tenner som har behov for det. Har en nå som har litt lett for å få tannstein, men et skikkelig bein å gnage på i ny og ne så er tennene som nye :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri pusset tenner på mine hunder, men har aldri hatt noe særlig tannstein på mine briarder. De får ikke så himla mye bein å tygge på heller, men tennene er rene og pene, selv på han som er 8 år nå. Aldri fjernet tannstein på noen av mine hunder. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries

Pusser tennene på hunden min i gjennomsnitt 5 dager i uken. Hun hadde litt tannsten da hun kom til meg, men har blitt kvitt det aller meste med jevnlig tannpuss. Bruker fingerbørste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...