Gå til innhold
Hundesonen.no

Introdusere valp for voksne hunder


stinen
 Share

Recommended Posts

Vi skal hente vårt nye familiemedlem til fredag, en labradortispe på 8 uker. Mine foreldre bor fem minutter unna oss, og vi er mye sammen med de. De har også ei labradortispe (3 år gammel), og jeg lurer litt på hvordan vi skal introdusere disse første gangen? Bør det være hjemme hos oss? Eller hjemme hos mine foreldre? 

Mammas hund leker veldig fint sammen med de hundene hun kjenner, men hundelufteren (når vi passer mammas hund leier vi hundelufter) sier at hun kan være territorial overfor de andre hundene hvis hun f.eks finner en pinne eller noe. Bør vi være obs på dette når de introduseres, eller er de fleste voksne hunder "snille" mot valper? 

Har dere andre tips kanskje? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå gjerne en liten tur i bånd først. Hvis den voksne hunden er veldig voldsom og leken, så ville jeg hatt den i bånd i starten og valpen løs etter at de har blitt litt kjent i bånd. Bare sånn at den voksne ikke skremmer valpen. Ikke ha leker eller mat tilgjengelig om den voksne har ressursforsvar. Se det litt an hvordan valpen reagerer på den voksne og hvordan den voksne oppfører seg rundt valpen.

Her hos oss siste gangen måtte faktisk valpen skjermes litt fra den voksne, fordi den voksne ville så gjerne leke med en gang, og det var ikke valpen helt komfortabel med.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...