Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid, hva gjør dere?


ikiz
 Share

Recommended Posts

Tispen min er ikke flink til å vaske opp etter seg, så hun bruker truse under løpetiden når jeg er til stede. Men hva gjør dere når dere er borte? Altså når dere er på jobb og/eller om natten?

Jeg vil ikke ha på henne truse når jeg ikke er til stede, for jeg er redd hun spiser opp bindet.. :ermm:

Tenkte å legge plast eller noe slikt over gulvet, men så blir jeg redd for at hun kanskje skal begynne å spise opp det også :teehe:

Så dere med late tisper, hva gjør dere? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke noe når de er alene heller, gulvet er det jo bare å vaske om det trengs, sofaen er av skinn så den er og enkel å vaske, men kan ta vekk pledd og puter da. Akkurat nå har vi ikke noe gulvtepper på stua så da er ikke det noe problem heller, men de kan jo evt taes vekk eller kanskje vaskes med noe møbelrens eller noe om det kommer flekker på? Evt sperre av et mindre område uten tekstiler som hunden får være på, eller kjøp et pledd/sengeteppe eller noe som kan være "hundeteppe" og legg over senga eller andre ting som man ikke vil ha blod på. Jeg har et sengeteppe som jeg har brukt til å beskytte senga mi eller hundesengen. Det skal jo ikke brukes til noe annet så det gjør ikke så mye om det kommer flekker på det som ikke går av i vask. Enkelt å vaske så det er rent selv om det ikke nødvendigvis blir helt flekkfritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bruker truse på natten når hun har tilgang til sengen (hun sover gjerne under dynen.) På dagtid legger vi et pledd over sengen dersom døren til soverommet står åpen. Sofaen dekkes til også vaskes gulv ved behov. Hun er ganske flink til å vaske seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også ei som ikke ser vitsen med å vaske opp etter seg. Hu har løpetid nå, og sofaen er helt dekt av Ikea-tepper. Hu har på truse når teppene blir vasket og dersom hu ska sove i senga vår. Hu liker ikke trusa og det blir jo sikkert litt klamt, så da vasker vi heller gulv ofte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste spiser opp bind og ødelegger trusen om hun har den på når jeg ikke er hjemme. Hun har begrenset tilgang og er kun på gangen når hun er alene. Så da vasker jeg over gulvet der ved behov. Om hun blør litt i hundesengen så bryr jeg meg ikke noe særlig om det.

Yngste har ikke hatt løpetid enda, så hva jeg gjør med henne vet jeg ikke. Hun er jo mer vant til å ha på klær, men det spørs vel om en truse får være i fred når vi ikke er hjemme. Da dekker jeg evt. til sofa og det jeg ikke vil ha blod på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og erfaringer! :flowers:

Jeg har stengt henne inne på "hunderommet" uten truse når jeg ikke har vært til stede. Det har gått bra, og var mye lurere enn å dekke hele leiligheten med plast..

Vasker raskt over gulvet og sengen hennes når jeg kommer hjem. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...