Gå til innhold
Hundesonen.no

nabohunden er til plage for nabolaget


Linn-K
 Share

Recommended Posts

Som overskriften sier, så har naboene en hund som irriterer mange i nabolaget, han kan stå ute hele dagen å bjeffe, å da mener jeg ikke ett og annet boff, men hysterisk bjeffing og skriking. Ser hundehården hans fra min hage og ser at han desperat prøver og hoppe over den. Det har skjedd flere gang at eierne forlater hunden ute i flere timer, og da blir han enda mer desperat og bråkete. Vet at flere har sagt ifra men det blir ikke bedring. Har selv en hund som reagerer på lyder og er nysgjerrig på alt, men tilogmed han bryr seg ikke, for det er jo blitt en helt vanlig lyd i nabolaget. 

Er ganske slitsomt og komme hjem fra jobb og ikke kan åpne noen vinduer for og lufte f.eks, for man blir sprø av nabohunden

Jeg kunne aldri latt min hund stå på dette viset!!

Er dette i det hele tatt lov? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så ille altså TonjeM

tror eierne er borte, for jeg har ikke hørt noe idag, og det var utrolig godt! Som oftest når de er borte er hunden alene hjemme og det kommer noen innom for å sette han i luftegården, så da kan han godt stå ute alene i fire timer og det er ikke ett eneste menneske på tomta så ser han før de kommer tilbake for å hente han inn igjen.. 

Jeg jobber mye kveld så er ikke hver dag jeg hører han, men de dagene jeg kommer tidlig hjem kjenner jeg at jeg blir sprø etter 30 min skriking og bjeffing og vræling, så lurer på hva de andre naboene tenker om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her i nabolaget er flere folk redde mine hunder. Fordi de er store.. Den ene nabodama tør ikke å gå forbi veien hos oss, og her om dagen kom hun gående fordi hun skulle besøke den andre naboen, og hun hadde utsatt det i dagesvis sa hun. Jeg satt tilfeldigvis ute da med min ene hund, og det var da hun sa det, i tillegg til å si 10 ganger: du holder vel hunden!?! Ikke slipp hunden! !

Så jeg føler at jeg er til plage for mine naboer, siden de er så redde for å gå utendørs i frykt for å møte på meg. :/  Men hva skal man gjøre? Syns det er ganske kjipt, særlig når man tar all det hensynet man kan ta, og værst av alt, mine har aldri vært til noen trussel for folk, bare sosiale og vennlige. Stille og rolig er de også.

Kanskje ikke helt det samme som trådstarter, men det er jo litt innenfor samme tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Djervekvinnen skrev:

Så jeg føler at jeg er til plage for mine naboer, siden de er så redde for å gå utendørs i frykt for å møte på meg. :/  Men hva skal man gjøre? Syns det er ganske kjipt, særlig når man tar all det hensynet man kan ta, og værst av alt, mine har aldri vært til noen trussel for folk, bare sosiale og vennlige. Stille og rolig er de også.

Det finnes alltids noen som er ute etter å "ta" hundeeiere, uansett rase :/ Tilogmed en supersnill liten cavalier som omtrent aldri lager en lyd. Spesielt en av naboene i mitt borettslag er tydeligvis på heksejakt, de hadde ringt styreleder og anklaget meg for å lufte hunden under verandaen deres(!) De hadde funnet så mye hundedritt der, nemlig. Interessant konklusjon - ikke bare var det hundedritt, det var naturligvis fra min hund. Det som gjør saken ekstra spesiell er at de selv har innekatt, men tissekassen (og brukt kattesand forøvrig) står på verandaen deres og stinker død og fordervelse. Lukta tiltrekker seg naturligvis andre katter, som både pisser og driter under verandaen. Det tenkte de tydeligvis ikke på, de var åpenbart bare ute etter første og beste mulighet til å klage på min hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke på heksejakt om det er det dere tror, bryr meg egentlig lite om bjeffing, men kjenner det er slitsomt å høre på hylingen og skrikingen til nabohunden. Dette er jo og noe som har pågått i over 1 år. Naboene virker ikke til å ta noe noe hensyn når de står i en annen del av hagen og jobber, og plutselig bare drar fra tomten når de selv hører hunden skriker og styrer i luftegården.

Skjønner at hunden varsler når han ser folk og biler, og det er greit for meg, men hvis han er så engstelig for å være i luftegården burde de ikke ha han der så ofte mener jeg. 

Synd å høre Djervekvinnen og Wilhelmina, har selv opplevd noe i den duren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Linn-K skrev:

Er ikke på heksejakt om det er det dere tror, bryr meg egentlig lite om bjeffing, men kjenner det er slitsomt å høre på hylingen og skrikingen til nabohunden. Dette er jo og noe som har pågått i over 1 år. Naboene virker ikke til å ta noe noe hensyn når de står i en annen del av hagen og jobber, og plutselig bare drar fra tomten når de selv hører hunden skriker og styrer i luftegården.

Skjønner at hunden varsler når han ser folk og biler, og det er greit for meg, men hvis han er så engstelig for å være i luftegården burde de ikke ha han der så ofte mener jeg. 

Synd å høre Djervekvinnen og Wilhelmina, har selv opplevd noe i den duren. 

Jeg synes absolutt det er helt innafor å reagere og irritere seg over en slik situasjon. Jeg hadde gått fra forstanden om det var meg. Jeg greier heller ikke å stenge ute lyder når jeg først hører dem, så hadde det vært mitt nabolag, så hadde det vært til stor plage for meg om det sto en hund å bjeffa, hylte og styrte store deler av dagen.

3 timer siden, Djervekvinnen skrev:

Og her i nabolaget er flere folk redde mine hunder. Fordi de er store.. Den ene nabodama tør ikke å gå forbi veien hos oss, og her om dagen kom hun gående fordi hun skulle besøke den andre naboen, og hun hadde utsatt det i dagesvis sa hun. Jeg satt tilfeldigvis ute da med min ene hund, og det var da hun sa det, i tillegg til å si 10 ganger: du holder vel hunden!?! Ikke slipp hunden! !

Så jeg føler at jeg er til plage for mine naboer, siden de er så redde for å gå utendørs i frykt for å møte på meg. :/  Men hva skal man gjøre? Syns det er ganske kjipt, særlig når man tar all det hensynet man kan ta, og værst av alt, mine har aldri vært til noen trussel for folk, bare sosiale og vennlige. Stille og rolig er de også.

Kanskje ikke helt det samme som trådstarter, men det er jo litt innenfor samme tema.

Det er veldig kjedelig når en føler det sånn. Vi har en nabo, som bor rett ved siden av oss i blokka som ser ut til å være noe avlastningshjem eller lignende for et par barn og de er livredde for hunder. Treffer vi de i oppgangen, så prøver de å gjemme seg og begynner å gråte. Da får jeg skikkelig vondt i meg. Det nytter ikke aldri så mye at jeg har greie hunder. De som passer disse barna er dog veldig forståelsesfulle og vi tar hensyn så godt vi kan. Venter til de har gått eller lignende og prøver å ikke presse oss på. 

Man kan ikke ta hensyn til alt og alle, og sånn som hos deg så regner jeg jo med at du passer på at dine hunder ikke får kommet bort til folk som er redde og da er det ikke så mye mer en kan gjøre enn å vise at man har kontroll. Det er så klart utrolig synd at noen får dårligere livskvalitet av å treffe hunder, men det er jo ikke hundeeiers problem at noen folk er så redd for hund. Vi må bare være flinke til å ta de hensyn vi kan, mer kan vi ikke gjøre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...