Gå til innhold
Hundesonen.no

Den kjempestore seletråden - samletråd bilder!


Recommended Posts

Første skikkelige selen til Uno ble denne selen fra Hunter. Kjedelig farge denne gang, har lyst på den i rødt. Den sitter godt, at den er justerbar i lengderetningen under magen er bra for ham som er lang tenåring. Mykt bryststykke og holder seg godt på plass når han hopper og spretter.

IMG_0922.JPG

IMG_0856.JPG

IMG_0863.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Ganzie skrev:

Ehm, ja. Det er eneste selen hun har:P Ett halsbånd og en sele pr hund. Jeg er dritkjip:lol: 

Haha, jeg liker deg! :D  Enkel sjel! Jeg får ofte spørsmål på hvorfor jeg ikke shopper mer utstyr til hundene. Jeg ble ferdig med den ville shoppe perioden da jeg hadde Blondie. Jeg har innsett at jeg bruker minimalt av det :P 

Begge jentene har hver sin H-sele fra Hurtta. Skulle helst hatt Y-selen til Tidi, men den finnes ikke i denne fargen lengre. Brukes på vanlige turer.
12402013_10153778770560610_1869515139630

blondie

Tidi har også Non stop free motion selen. Den ligger litt feil i brystet, så den skal byttes ut snart med en spesialsydd en. Først må hun bli ferdig utvokst. Brukes på turer hvor hun går i bånd og trekker en del.

tur-4

Ellers eier jeg en god del puppiaseler som er brukt til Tidi som valp og som skal brukes på fremtidige valper :) 

blondie&tidi-24

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MegaMarie skrev:

Haha, jeg liker deg! :D  Enkel sjel! Jeg får ofte spørsmål på hvorfor jeg ikke shopper mer utstyr til hundene. Jeg ble ferdig med den ville shoppe perioden da jeg hadde Blondie. Jeg har innsett at jeg bruker minimalt av det :P 

Begge jentene har hver sin H-sele fra Hurtta. Skulle helst hatt Y-selen til Tidi, men den finnes ikke i denne fargen lengre. Brukes på vanlige turer.
12402013_10153778770560610_1869515139630

blondie

Tidi har også Non stop free motion selen. Den ligger litt feil i brystet, så den skal byttes ut snart med en spesialsydd en. Først må hun bli ferdig utvokst. Brukes på turer hvor hun går i bånd og trekker en del.

tur-4

Ellers eier jeg en god del puppiaseler som er brukt til Tidi som valp og som skal brukes på fremtidige valper :) 

blondie&tidi-24

 

Hvor stor sele hadde du til Tidi når hun var 8 uker? :-) ( henter kelpie valp om noen uker :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0013.jpg

Den blå ruffwear front rage.  Den sitter god og er fornøyd. Venter også på minipina tursele og pinnedel. Gleder meg til å få en som er bra til trekk :-)

Den oransje er en zero DC.  Den sitter greit på chocobollen, men dårlig ved trekk, da harkes det veldig. For stor til mims så ho skal få seg en ruffwear tror jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MegaMarie skrev:

Haha, jeg liker deg! :D  Enkel sjel! Jeg får ofte spørsmål på hvorfor jeg ikke shopper mer utstyr til hundene. Jeg ble ferdig med den ville shoppe perioden da jeg hadde Blondie. Jeg har innsett at jeg bruker minimalt av det :P 

Begge jentene har hver sin H-sele fra Hurtta. Skulle helst hatt Y-selen til Tidi, men den finnes ikke i denne fargen lengre. Brukes på vanlige turer.
12402013_10153778770560610_1869515139630

blondie

Tidi har også Non stop free motion selen. Den ligger litt feil i brystet, så den skal byttes ut snart med en spesialsydd en. Først må hun bli ferdig utvokst. Brukes på turer hvor hun går i bånd og trekker en del.

tur-4

Ellers eier jeg en god del puppiaseler som er brukt til Tidi som valp og som skal brukes på fremtidige valper :) 

blondie&tidi-24

 

Det skal jo sies at halsbåndene er av rundsydd elglær og kostet en nyre, båndene er av samme stoff, og Inya har spesialsydd trekksele som kostet omtrent det samme:lol: Med pelshund er det ikke vits å kjøpe masse kule bånd, så da blir det heller et av skikkelig kvalitet. 
(som valper i vekst får de litt billigere utstyr som kan stilles i størrelse, men det teller ikke:P)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, IdaC skrev:

Hvor stor sele hadde du til Tidi når hun var 8 uker? :-) ( henter kelpie valp om noen uker :-))

Puppia sin XS sele. Men hun var veldig liten da jeg fikk henne, minste i kullet. 3 kg veide hun. Gikk fort over til størrelse Small i puppia selen. Kjøpte de billig på ebay! Hvor får du kelpie fra? :D

51 minutter siden, Ganzie skrev:

Det skal jo sies at halsbåndene er av rundsydd elglær og kostet en nyre, båndene er av samme stoff, og Inya har spesialsydd trekksele som kostet omtrent det samme:lol: Med pelshund er det ikke vits å kjøpe masse kule bånd, så da blir det heller et av skikkelig kvalitet. 
(som valper i vekst får de litt billigere utstyr som kan stilles i størrelse, men det teller ikke:P)

Men det er jo lov :ahappy: Du har likevel ikke drøssevis med utstyr, og der er vi like! Jeg kan fint kjøpe dyrt og kvalitet jeg og. Skal som sagt kjøpe spesialsydd trekksele til Tidi. Men jeg gidder ikke å ha 5 forskjellige seler, i ørten ulike farger som matcher ditt og datt :lol: Det er jeg liksom ferdig med. Jeg får alltid en favoritt sele uansett, så bruker jeg bare den. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, IdaC skrev:

Hvor stor sele hadde du til Tidi når hun var 8 uker? :-) ( henter kelpie valp om noen uker :-))

Kan si at min kelpie var/og er stor - så størrelsen på dem kan variere stort. Alt jeg hadde kjøpt til ham var for lite når jeg fikk ham. Han gikk inn i hunter neopren selen i str S når jeg hentet ham 8 uker gammel. Anbefaler deg å be oppdretter måle valpen din :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har en god del seler liggende, men er disse jeg bruker mest.

Slitt lenge med å finne en sele som ligger rett i forhold til brystben, og som ikke havner for langt opp på setteren. Er nok derfor jeg har så mange :P Men etter ca 7 år fant jeg Ruffwear sin fra Omnijore-system, og den er jeg veldig fornøyd med!

image.jpg

Terven bruker nomesele til trekk. Har planer om at hun skal få seg en ny og bedre en.

Og så deres vanlige turseler. Veldig fornøyd med Zero DC short. Tenker å prøve Zero DC Faster, og hvis jeg blir fornøyd blir nok det hovedselene for trekkturer.

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
IMG_20160519_125145.jpg

 

Da har Albert endelig fått sin spesialsydde sele fra Minipina. Har ikke fått testet særlig, men den sitter som støpt og tror vi blir veldig fornøyd [emoji4]

Off topic kanskje, men den syntes jeg så altfor liten ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, tonjek skrev:

Off topic kanskje, men den syntes jeg så altfor liten ut?

Hmm...det slo meg ikke når vi prøvde, men tror jeg skal få noen litt mer selekyndige til å se og kjenne litt :hmm:

Det kan være bilde som lyver også, pluss at den er helt ny og noe stiv, som kanskje spiller inn på hvordan det ser ut..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tmp Her er Mirai sin Minipinasele, til sammenligning (uten drag i, ligger litt mer flatt/bakover med drag i båndet). Hun får ikke gnagsår av den og skulder+albue har god plass til å bevege seg. Ser ut som du kanskje har målt litt for kort foran på bryststolpen? Kjedelig å sende tilbake, men hun fikser det uten kostnad da.

Spoiler

 

IMG_20160519_125145.jpg

13009807_10156949368190128_1629825016_o.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mirai skrev:

@tmp Her er Mirai sin Minipinasele, til sammenligning (uten drag i, ligger litt mer flatt/bakover med drag i båndet). Hun får ikke gnagsår av den og skulder+albue har god plass til å bevege seg. Ser ut som du kanskje har målt litt for kort foran på bryststolpen? Kjedelig å sende tilbake, men hun fikser det uten kostnad da.

  Vis skjult innhold

 

IMG_20160519_125145.jpg

13009807_10156949368190128_1629825016_o.jpg

 

 

Det var hun som målte selv.. Tror jeg skal se om jeg får møtt ho så ho får se og kjenne selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, tmp skrev:

Hmm...det slo meg ikke når vi prøvde, men tror jeg skal få noen litt mer selekyndige til å se og kjenne litt :hmm:

Det kan være bilde som lyver også, pluss at den er helt ny og noe stiv, som kanskje spiller inn på hvordan det ser ut..?

Jeg tipper den ser en del bedre ut om du får litt drag i den, pluss at til sammenligning med whippet feks så har jo puddelen litt pels som får det til å se enda litt "trangere" ut på bilde, men den bløte pelsen er jo ingen hindring når det kommer drag i sela. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Jeg tipper den ser en del bedre ut om du får litt drag i den, pluss at til sammenligning med whippet feks så har jo puddelen litt pels som får det til å se enda litt "trangere" ut på bilde, men den bløte pelsen er jo ingen hindring når det kommer drag i sela. :) 

Håper på at det er noe sånt ja :rolleyes: og den ser helt klart bedre ut med drag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...