Gå til innhold
Hundesonen.no

Royal canin dermacomfort.


Kristine55
 Share

Recommended Posts

Jeg fullfòrer på v&h, men før jeg begynnte med det bestilte jeg en sekk med royal canin dermacomfort som nå har kommet i butikken. Billy har periodevis kløende hud og siden han er naken har det resultert i store verkende sår når han har klødd seg. Derfor bestillte jeg dette fòret.. Skal blande det med v&h, men er det noen som har erfaringer med dette fòret?? :) Og om det har hjulpet på kløe og irritert hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MaritaS skrev:

Vil anbefale deg å kun fóre på det fóret i en periode (gjerne på et par måneder) for å kunne si om det funker eller ikke. Så kan du prøve å blande inn v&h igjen senere :)

Okei, startet og fullfòre med v&h for 5 dager siden så blir uansett til at jeg må blande det for og ikke bråskifte fòr igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få gangene jeg har prøvd allergifôr på bikkjene mine (bare for å kunne si til veterinær "vi har prøvd"), så har hundene ALLLTID blitt verre. 
Ingen av de hadde allergi, men de reagerte på et fôr full av mais og korn! Som omtrent ikke inneholder noe som helst kjøtt.

Så for min del, for å utelukke allergi, eller bekrefte, så brukte jeg v&h 100% lam over en periode.
(eller annen 100% proteinkilde hunden aldri har fått før)
Man kan da også bruke Acana sitt tørrfôr, med kun lam som proteinkilde.

Et tips til en kløende nakenhund, er å bruke en tynn pyjamas til hunden innendørs. For å beskytte huden. Og bruke en fuktighetskrem (som selvsagt er passende til hund, uten parfyme, gjerne noe med aloe vera).
De nakne kan klø av tørr hud!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Taz skrev:

De få gangene jeg har prøvd allergifôr på bikkjene mine (bare for å kunne si til veterinær "vi har prøvd"), så har hundene ALLLTID blitt verre. 
Ingen av de hadde allergi, men de reagerte på et fôr full av mais og korn! Som omtrent ikke inneholder noe som helst kjøtt.

Så for min del, for å utelukke allergi, eller bekrefte, så brukte jeg v&h 100% lam over en periode.
(eller annen 100% proteinkilde hunden aldri har fått før)
Man kan da også bruke Acana sitt tørrfôr, med kun lam som proteinkilde.

Et tips til en kløende nakenhund, er å bruke en tynn pyjamas til hunden innendørs. For å beskytte huden. Og bruke en fuktighetskrem (som selvsagt er passende til hund, uten parfyme, gjerne noe med aloe vera).
De nakne kan klø av tørr hud!

Å nei, så kjedelig for jeg må hente denne sekken da den er spesialbestillt til meg :hmm: Kanskje jeg kan selge den for har jo mest lyst til at han skal få bare v&h, ser jo hvor mye mer næring det er i det på avføringa, slipper og gå med 5 bæsjeposer :P haha så utrolig deilig :) Den med 100% lam brukte jeg før kjøttbollene og han nektet og spise det og løp ut av kjøkkenet etter han hadde så vidt lukta. Prøvde i flere uker, men nei.. Helt til jeg ga opp og tenkte kattene kunne få som lørdagsgodis og da skulle han jaggu ha, men han var ikke overbegeistra :P Vi brukte pysj den verste perioden, men nå har han vært fin en stund :) Var hos dyrlegen da jeg først mistenkte skabb, men hun mente det kom fra en sele jeg brukte før, men det stemte ikke, det var pga tørr hud så etter jeg begynnte med hypoallergenic shampoo og føne han helt tørr har det blitt helt borte heldigvis :D Skal finne et bilde av hvordan han så ut i vinter da han var på sitt verste, han måtte gå med genser konstant for ikke få klødd seg rett på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kristine55 skrev:

Å nei, så kjedelig for jeg må hente denne sekken da den er spesialbestillt til meg :hmm: Kanskje jeg kan selge den for har jo mest lyst til at han skal få bare v&h, ser jo hvor mye mer næring det er i det på avføringa, slipper og gå med 5 bæsjeposer :P haha så utrolig deilig :) Den med 100% lam brukte jeg før kjøttbollene og han nektet og spise det og løp ut av kjøkkenet etter han hadde så vidt lukta. Prøvde i flere uker, men nei.. Helt til jeg ga opp og tenkte kattene kunne få som lørdagsgodis og da skulle han jaggu ha, men han var ikke overbegeistra :P Vi brukte pysj den verste perioden, men nå har han vært fin en stund :) Var hos dyrlegen da jeg først mistenkte skabb, men hun mente det kom fra en sele jeg brukte før, men det stemte ikke, det var pga tørr hud så etter jeg begynnte med hypoallergenic shampoo og føne han helt tørr har det blitt helt borte heldigvis :D Skal finne et bilde av hvordan han så ut i vinter da han var på sitt verste, han måtte gå med genser konstant for ikke få klødd seg rett på huden.

Du kan først spørre de om det går fint at du ombestemmer deg? De kan jo sende fôret tilbake, eller selge det til noen andre?

Problemet mitt med 100% lam, var at det er så magert, at jeg måtte bruke dobbel mengde mat, for å i det hele tatt opprettholde vekten på bikkja. Smaken var heldigvis aldri et problem. 
Det er dyrt i lengden, å fôre 1,5 kg 100% lam daglig. :P (3 sånne poser med kjøttboller daglig!)
Heldigvis ble allergi avbekreftet, og vi kunne bruke vanlig v&h igjen.

Vil ikke hypoallergenic shampoo, og hårføner, tørke ut huden enda mer? 
Hypoallergenic shampo er desinfiserende, og varm luft virker uttørrende på hud. 

Syns de bildene viser typiske sår på en kineser forresten. Skarpe klør, på tynn ubeskyttet hud. Spesielt hvis de er litt tørre i huden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker dette foret på Gira. Hun får ca 50/50 av dette og vom og hundemat. Av tørrforene vi har testet så er det dette hun fungerer best på. Hun klør periodevis, men ser ikke ut som det er pga foret. Hun fikk eukanuba en periode for lenge siden, da klødde hun helt ekstremt. Fikk allergifor av veterinæren, hun funket på det, men funker like greit på dermacomfort. Tenker det kan være verdt å prøve? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dermacomfort er jo et fôr som nesten utelukkede er basert på plantekost (korn). Det inneholder ikke kjøtt, kun animalsk olje. Det forundrer meg at et slikt fôr skulle virke på en hund dersom den blir bedre av å spise f.eks. V&H, da en av "greiene" med Dermacomfort er at kjøttproteinene er tatt ut... Hvis hunden er allergisk mot korn er dette fôret helt feil, tenker jeg. Det er ikke et allergifôr, men det er utviklet for sarte mager/sart hud. Hadde det vært et allergifôr hadde det måttet bli solgt via veterinær.

Jeg er ikke spesielt begeistret for innholdet i fôret, men det er nå meg.

Her er innholdslista for medium-varianten:

SAMMENSETNING: ris, hvetegluten, hvete, animalsk fett, mais, skallet havre, maisgluten, hydrolysert fjørfelever, mineralsalter, soyaolje, betefiber, fiskeolje (EPA og DHA kilde), linfrø (omega-3 kilde), frukto-oligo sakkarider, boragoolje (gammalinolensyre kilde), tagetes erecta ekstrakt (luteinkilde). TILSETNINGSSTOFFER (pr. kg): Ernæringsmessige tilsetningsstoffer: Vitamin A: 30000 IE, Vitamin D3: 800 IE, E1 (Jern): 57 mg, E2 (Jod): 5,8 mg, E4 (Kobber): 11 mg, E5 (Mangan): 75 mg, E6 (Sink): 224 mg, E8 (Selen): 0,13 mg - Konserveringsmidler - Antioksidanter. ANALYTISKE BESTANDDELER: Proteiner: 24% - Fett: 17% - Aske: 6% - Råfiber: 1,4% - Pr. kg: Omega-6 fettsyrer: 3,44 g inkl. gammalinolensyre: 0,5 g - Omega-3 fettsyrer: 10,3 g inkl. EPA og DHA: 4,1 g.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...