Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund med WOW!-faktor


Daldorf
 Share

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Irsk ulvehund   (Den til venstre altså... )   En dag, en dag...

En helkupert riesen har gjerne den effekten    

Azawakh er jo ganske WOW. Jeg syns alle de store myndene har en WOW faktor! Jeg føler at ALLE snur seg etter dem, uansett om de liker dem eller ikke.   Fordi de er så annerledes, spesielle, store

Posted Images

Boerboel i god form, men kanskje mest fordi jeg har sett hvor overraskende atletiske, kraftfulle og raske de er i virkeligheten. Aldri i livet om jeg ønsker meg rasen en gang til, men fin å se på ja.. :P Ble helt sjokkert over hvor atletisk den kroppen er og hvordan de kan bevege seg..

1507891_513883482058181_1479767579_n.jpg

 

Kjørte forbi en azawakh en gang og ramlet nesten ut av bilen. Der snakker vi 100% eleganse! Jeg trodde whippeten min var lett på foten og fløt bortover, men dette var særklasse. Må også sees i virkeligheten, kommer ikke så godt frem på bilder :) . 
taussit18m_img_0726.jpg

Det er flere også forsåvidt. Storpudler har ett eller annet ved seg, jeg tror det er bevegelsene. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noe av det flotteste jeg ser er en rød, godt bygget husky eller malamute i god form. 

Synes generelt at en pen husky eller malamute er wow, men det er noe helt spesielt ved de røde for min del. 

Ellers synes jeg mange av bullehundene (så lenge de er godt konstruert og i god form) er wow, thai ridgeback er absolutt wow, sort riesen (gjerne kupert) er wow, kupert dober og en flott hollender er absolutt ikke å forakte heller, spesielt ikke i arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg personlig er det lundehund, myndene, en del bulleraser og huskier som er skikkelig wow!  


Men det er overraskende mange wow-reaksjoner på min egen lille Banzai også. Vi blir stoppet på hver eneste tur (jeg overdriver ikke altså, det er virkelig hele tiden), fordi folk synes han er så ufattelig vakker. Jeg synes jo naturligvis han er den vakreste på jord, men at så mange tilfeldige forbipasserende også synes det hadde jeg ikke venta. Senest i dag ble vi stoppet 4 ganger på en 2 timer lang tur, fordi folk måtte fortelle meg hvor imponerende vakker han var :wub:  Og folk er nesten litt unnskyldende. Sånn typ "unnskyld altså, men hva er det der? Han var helt vanvittig vakker, se den pelsen da, en sånn skulle jeg hatt meg" etc :lol: 
12111943_10153819444351293_9084962950688


Shensi var også en hund alle stoppet for å se nærmere på, jeg ble spurt av tilfeldige folk om de kunne få kjøpe henne faktisk. Med henne ble vi også stoppet hver eneste tur. Der er jeg helt enig da. For meg er Shensi den peneste hunden noensinne, hun er så wow det kan få blitt for meg.
10154362_10152325403956293_8124566300337

Jeg har ikke opplevd noe lignende med tidligere lundehund, ikke med bichonen vår, og heller ikke blandingen vi hadde for noen år siden. Så det er noe med utstrålingen på disse to som får folk til å falle fullstendig :wub: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en ungarsk puli , noe som forsåvidt burde gitt folk en wow -følelse, men det er ingen som legger merke til at hun har snorer fordi alle blir så opptatt av blikket til bastarden hun bor med :lol:

Dakar puli. ..

20150731_161400-1.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Heidihj skrev:

For meg er det lite som kan måle seg med et flott spann av arbeidende og godt trente polarhunder! 
Her demonstrert med et malamutespann og et siberianspann fra Vildmarksracet i 2014 :)

IMGP3445_zpsthzbw14q.jpg

IMGP3392_zpstadqubfn.jpg

HELT ENIG :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får være tro mot nicket mitt i denne tråden. :sleep:

airedale-terrier8.jpg
Lite som snur hodet mitt så mye som når jeg møter selveste kongen.

DSC_6031.JPG
Noe med eksteriøret og blikket som gir disse en ekstra it-faktor.

TyskJakt03.jpg
Og til slutt hvem lar seg ikke imponere av en jaktmaskin som denne, + at de er fine å se på (de fleste vel å merke :P).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, CrazyTerrierLady skrev:



TyskJakt03.jpg
Og til slutt hvem lar seg ikke imponere av en jaktmaskin som denne, + at de er fine å se på (de fleste vel å merke :P).

Ikke jeg, forferdelige slitsomme å bo med ? fine å se på da. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Perfect Image skrev:

Ingen raser, hos meg går det kunn basert på individer med wow factor :)

Jeg satt akkurat og tenkte på det... Det er bare enkeltindivider som har wow-factor - ikke random raser :). Jeg synes jo afghaner kan være wow, men jeg har jo sett en del afghanere som overhodet ikke har wow-factor liksom. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sanne skrev:

For meg personlig er det lundehund, myndene, en del bulleraser og huskier som er skikkelig wow!  


Men det er overraskende mange wow-reaksjoner på min egen lille Banzai også. Vi blir stoppet på hver eneste tur (jeg overdriver ikke altså, det er virkelig hele tiden), fordi folk synes han er så ufattelig vakker. Jeg synes jo naturligvis han er den vakreste på jord, men at så mange tilfeldige forbipasserende også synes det hadde jeg ikke venta. Senest i dag ble vi stoppet 4 ganger på en 2 timer lang tur, fordi folk måtte fortelle meg hvor imponerende vakker han var :wub:  Og folk er nesten litt unnskyldende. Sånn typ "unnskyld altså, men hva er det der? Han var helt vanvittig vakker, se den pelsen da, en sånn skulle jeg hatt meg" etc :lol: 
12111943_10153819444351293_9084962950688


Shensi var også en hund alle stoppet for å se nærmere på, jeg ble spurt av tilfeldige folk om de kunne få kjøpe henne faktisk. Med henne ble vi også stoppet hver eneste tur. Der er jeg helt enig da. For meg er Shensi den peneste hunden noensinne, hun er så wow det kan få blitt for meg.
10154362_10152325403956293_8124566300337

Jeg har ikke opplevd noe lignende med tidligere lundehund, ikke med bichonen vår, og heller ikke blandingen vi hadde for noen år siden. Så det er noe med utstrålingen på disse to som får folk til å falle fullstendig :wub: 

Vi har det slik med vår hund?? alle måååå bare si hvor fin og spesiell han er. ☺ så er han jo bare unghunden enda så ser uferdig og langbeint ut. Likevel får vi kommentarer og blikk konstant.

han er jo fin da. Men finere skal han nok bli☺Snapchat-8636534214576952847.thumb.jpg.8

 

Ellers elsker jeg kraftige malamuter. Kraftig benstamme. Sorte og hvite og grå og hvit med helt hvit ansikt. Brede hoder, små ører og villt blikk☺

1055004.jpg.a143f2325066fc6d6bd2c8ba80e5

 

Logan-gorgeous head.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig flott Siberian som også jobber bra er en hund med stor WOW faktor hos meg. Nå ser man jo ikke på et bilde om hunden jobber bra da riktignok. Så på bilder og utstillinger er det nærmeste jeg kommer en polar og moderat Siberian med det jeg mener er korrekt eksteriør for rasen.  Det er forsvinnende få av dem, og de som finnes er stort sett ikke noen storvinnere i ringen...

Ellers er enhver godt konstruert hund med vakre og uanstrengte bevegelser hunder med en del wow faktor for meg, men da må jeg jo se hunden i virkeligheten, alternativt på en god video, et oppstilt bilde sier meg ingenting. Så skal det jo sies at for meg må hunden falle inn under "normalkonstruksjon" ("ulvelikish" i proposjoner og vinkler) for at den skal ha særlig sjanse for å være wow i mine øyne.  Nå vil de fleste raser og blandinger kunne være i denne kategorien riktignok.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Poter skrev:

Hvordan er gemyttet på dem? 

Da min venninne hentet sin for en del år tilbake ble hannene vist med munnkurv på utstilling i østeuropa.... Hennes tispe var veldig stødig , selvstendig og med MYE vokt. Kennel Fjascho hadde et kull for noen år siden

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...