Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster Dog Show 2016


Red Merle
 Share

Recommended Posts

 Tradisjon tro, siden ingen andre har laget tråd, vis meg vinneren av din rase!

Alltid morro å se bilder, og å diskutere de :)

BIR Australian Shepherd
GCH Wind Spirit Rod's Amazing Grace
DN38463901.jpg
Liker den godt, ganske så min type aussie egentlig.

BIM
GCH Hearthside Riveredge Sure Is Summum
DN31947503.jpg



BIR Korthåret Collie
Sugarnspice Creekwood Ooh La Latte
DN41824301.jpg
Vel, den ser jo ikke ut som en hest med hodet på stylter, sånn som de pleier å gjøre, men den kunne hatt bedre front. Nå er jeg ikke så god på rasen at det gjør noe men. Elsker fargen!

BIM
GCH Kirkhaven Sandman Dream Chaser
DN18183201.jpg





Sånn er det å kjede seg en fredagskveld, så kom igjen, fyr løs!
Her finner siden til Westminster der finner man resultater og bilder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR på briard: CH Deja Vu Popsakado It Is What It Is, ei tispe jeg har likt utrolig godt hver gang jeg har sett henne både på bilder og video - hun burde etter min mening ha vunnet også i fjor. Jeg så også video av hennes første runde med gjeting en gang tidligere - og det så veldig bra ut. Dessverre virket hun redd dommeren og utilpass på videoen fra gruppefinalen, og det var jo en skikkelig nedtur :(. Jeg måtte se rasebedømmelsen og da, og da var hun ikke sånn heldigvis.

DN37132701.jpg 

BIM ble GCH Mon Amies Georgie Porgie Puddin And Pie - han vet jeg ingen ting om, annet enn at han også deltok i fjor. Han virker litt for mye for meg, litt "overdone" på et vis... jeg vet ikke helt, men det er vel noe med hvordan han bærer hodet og halsen jeg ikke helt er komfortabel med. Jeg mener jeg syntes han var bra da jeg så ham i fjor, uten å få noen wow-følelse. 

DN33003901.jpg 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shiba, fotografen har kuket med lyset og det ødelegger. Hannen synes jeg ser kjempefin ut, sikkert tispa også, men lyset er så lyst at du nesten ikke ser hu :P 

BOB: GCH Dragon House Mr. Jones

56c8298b13c46_GCHDragonHouseMr.Jones.jpg

BOS: Dragon House Kan-I Chung

 56c8298a7317b_DragonHouseKan-IChung.jpg.

 

Den andre rasen min finnes ikke i USA, dvs. den og American Akita er regnet som en og samme rase, og siden amerikaneren er hundre ganger mer "showy" og "flashy" enn japaneren, så er det stort sett den typen man ser i ringen. De er separerte raser i UKC, men det trur jeg vel blir litt som Norske Hunders Landsforbund?

Men jeg slenger ut bilder uansett..

Akita (Am. akita). Jeg aner ikke hvordan de skal se ut :P Men synes de ser fine ut, til og med belly-tuck på tispa!

BOB: GCH Cr - Wicca's Trade Secret 

56c82a8042763_GCHCr-WiccasTradeSecret.jp

BOS: CH Ronan's Without Faith It's Impossible At Shinto's.

56c82a7f99025_CHRonansWithoutFaithItIsIm

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er glad for at denne typen aussie har fått eget navn, og blitt registert og anerkjent av AKC. Lettere å skille den ut fra aussie mtp avl og søppelavl på søte små aussies.

Miniature American Shepherd

BIR
GCH Dynasty's Triple Crown
DN35791201.jpg
Liker den ikke, ubalansert og rar for min del. Kan jo være bildet.

BIM
GCH Coal Dust Love That Lady In Red CM
Coal-Dust-Love-That-Lady-In-Red-Cm.jpg
Lå ikke noe bilde på westminster siden, så googla den, om dette er samme hund, så kan jeg ikke fatte at den ikke ble BIR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR, 13 in. 
HP49017701.jpg

BIM, 13 in. 
HP48118501.jpg

BIR, 15 in.
HP46800503.jpg

BIM, 15 in.
HP45579601.jpg

Forstår ikke helt systemet og de engelske forkortelsene osv, så aner ikke hvem som ble BIM. :lol:
EDIT: Eller har jeg kanskje misforstått? Ser det står best of variety på bildet. :lol: *meg ikke forstå* 
EDIT 2: Sånn, nååå tror jeg at jeg fant det ut. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HP44842002.jpg

BIR Belisarius Jp Sassy Girl, vant gruppa og ble BIS2 (kjent borzoioppdretter som var BIS dommer, så kanskje ikke sååå overraskende :P). Borzoi har bare vunnet gruppa 3 ganger før, så det var litt gøy, da. Tispa er ikke min kopp te, synes hun er veldig lite typete og smaaaal. Hode er ikke pent en plass og bakbeinsvinkla harmonerer ikke akkurat med fronten. Hun er søt da, koser seg i ringen :)

 

HP37997001.jpg

BIM Zoiboys Encore.

En bedre hund i mine øyne. Fint kjønnspreg, elsker overlinja, selv om han er litt lang. Encore har en haug titler i open field og i racing, gøy når en dual ch gjør det så bra :) Oppdretterne hans er dessuten verdens hyggeligste, dette fortjente de :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20 February 2016 at 11:07 AM, Ingvild skrev:

Labrador BIR:

image.jpg.475bde8c905e2c259f799ed20671c5

 

Labrador BIM:

image.jpg.6c21196fc10df084dc1c348bcff618

Ikke akkurat en yndig og feminin tispe (BIM)... Begge er tunge og grove, men syns likevel jeg har sett verre før, hannen ser i det minste ut til å være hakket slankere enn tidligere vinnere.

 

Fant flere bilder av hannen, og kan ikke si at jeg er imponert.

wp875d45c6_05_06.jpg

Noe mastiffaktig over hodet synes jeg.

page_294.jpg

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shlush skrev:

Bim dalmatiner 

Etter min mening enda værre :-p

Shamrock N Highlander Doretta 

@Lola Pagola hva syns du?

2016216152316864.jpg

Ikke bra... krysset ser merkelig ut,  overvinklet/merkelig vinklet bak (kunne vært doberman omtrent), I det hele tatt ikke en bra hund sett ut i fra dette bildet iallefall.Mulig den har greit hode men det er vel det peneste jeg kan si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Artemis skrev:

Fant flere bilder av hannen, og kan ikke si at jeg er imponert.

wp875d45c6_05_06.jpg

Noe mastiffaktig over hodet synes jeg.

page_294.jpg

 

Typisk tunge, mastiffliknende labradors, slik de liker dem i junaiten. Ikke akkurat mine favoritter, likevel ser disse mer  normale ut enn tidligere vinnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MarieR skrev:

Hva skjer med forbeina til BIM hunden?? Den ser jo skummelt dårlig konstruert ut både forran og bak syns jeg...

Ikke godt og si, lurer på om akkurat labbene er litt synsbedrag iom den fremste forsvinner litt i den bak, men den så jo ikke sånn kjempe ut den andre heller. 
Nei jeg hadde ikke helt sansen for den der. Må jo ha vært bedre vinklede hunder med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...