Gå til innhold
Hundesonen.no

+ og - med din hunderase


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Puli :

+Ekstremt førerorintert og kan være løs "overalt "

+Røyter ikke og har lettstelt pels for å være røyte fri.  

- vokter 

- pelsen krever mye før snorene er ferdige.   

 

Alaska Husky 

+ milde og omgjengelige 

+ god avknapp 

- røyter 

- kan ikke gå løs overalt :P

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er juks å skrive mer enn to ting, jeg sleit med å måtte velge så jeg bare fikk to  !

Berner Sennen + Perfekt størrelse,trivelig og glad + Vakker - ???? nei       

Hihi klar over lista på positiv kunne vært laaaaang hos aller fleste men det som er litt morsomt. At man må gå i tenkeboksen og trekke frem det man liker aller aller best og så det man liker minst da.

1 time siden, Maria skrev:

Mens jeg ville sagt;

+ Lettlærte og "naturlig lydig", happy go lucky hele livet. 

+ Lettstelt pels som krever minimalt :D Jeg gjør nesten ingen ting med pelsen, grer bak ørene i ny og ne.

- Litt fulle av seg selv - litt ego :P Med det mener jeg at jeg synes mange av dem er litt sære og litt "centre of the universe". 

- Sutrete (meninger om det meste) og litt diltete. 

Ja, det som blir morsomt med denne tråden. Mange ulike meninger :ahappy: Jeg hater jo pelsstell som sagt. Det er jo egentlig ikke mye arbeid :P Foretrekker å klippe henne :innocent: 

Jeg syns det er morsomt at de syns de er litt "center of the universe". Liker at Blondie har egne meninger og gjør litt som det selv passer henne. Det er liksom henne :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmatiner:

+ Elsker å være med flokken, holder seg i nærheten. 

+ Morsomme, lærevillige hunder

- sykdom

- varierende mentalt

 

Jaktgolden:

+ Gir alt, i alt, med på alt

+ lærevillige, og lettrente

- intense uansett

-pelsen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyreneisk gjeterhund med korthåret hode (omg jeg er flaut forelsket i mitt individ av rasen :icon_redface:)

+Førerorientert (inkl liten radius på tur)

+Fantastisk avknapp/påknapp (inkl lite stress) Kan leke med ball/flirtpole i 20 min, hunden er gira og med en gang jeg tar bort leken så legger hun seg ned og slapper av. Putter henne i bur på stevner og hun slapper av etter 1 sek.

- liker ikke nødvendigvis håndtering av fremmede, må få litt tid på seg så går det meste. Litt intimsone. Som de sa på MH, hun er sosial, men vil bestemme selv når. Håndtering av meg er uproblematisk. Så medgjørlig, snill og tålmodig. Sovner under håndtering over litt tid.

- Litt miljøberørt enda, men det er jeg ikke bekymret for, det kommer med alderen/erfaring tenker jeg. Samtidig er hun ikke miljøberørt hele tiden, men i ekstreme situasjoner så kan hun bli litt satt ut. Men nå pirker jeg altså. Samme frøken legger seg lett ned og sover i en agilityhall. Men noe negativt må man da finne frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med min wannabe briard(mix) og jeg :lol:

+ Jobber gjerne, og gjør alt mulig rart for at det skal bli rett :lol: 

+ Fantastisk avknapp, og tar en roligdag på strakk labb.

- Snø og +/- 0 grader: totalt ubrukelig pels! Etter 3,5 minutter ser hun ut som en sumobryter.

- Tyr lett til lyd. Om hun ikke får viljen sin, om jeg ikke gir henne noe å gjøre relativt kjapt på trening, om andre hunder ikke vil leke med engang osv. Hennes måte å snakke er tydeligvis bjeffing :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullmastiff

Positivt (bare to? De er jo verdens beste hunder!)

- Avslappede sosiale kosehunder :wub:

- Miljøsterke/mentalt stabile

Negativt

- Sekret - og da særlig sikkel og atter sikkel (her snakker vi sikkel på alle vegger, i alle kroker og i taket).

- Stahet. Hvis du tenker deg kombinasjonen av bulldoggens pågangsmot/intensitet og mastiffens stahet :D. Herregud for noen påståelige stabeist de er! Det er virkelig som å snakke til en vegg noen ganger altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groenendael

+ Lettlært
+ Morsomme

- Kan av og til tenke litt for mye selv
- Ingen respekt for intimsone

Dalmatiner

+ Glade hunder
+ God avknapp, og krever lite for å være fornøyd (dette gjelder min særdeles late frøken, hun er ikke rasetypisk på det området).

- Røytingen - hvite hår over alt... 
- Snakking/sutring/piping for alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmatiner 

+ Alltid med på alt, en skikkelig allrounder for den som har lyst til å prøve litt av hvert, med ekstrem fysisk utholdenhet. 

+ Rolig inne, full fart ute. Lett å "skru av" aka god avknapp. 

 

- Røyting 

- klengete  (men det er egentlig bare koselig,  så lurte inn tre positive ting).

 

Prøvde å nevne ting jeg anser som rasetypisk,  ikke bare noe som gjelder min hund.

Vanskelig å nevne bare to ting, positiv lista kunne blitt milelang :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Finsk lapphund

+Sosial, vennlig, og veldig glad. Elsker alt på to og fire bein. Tåler kulde og vær godt. Perfekt størrelse. Myk og førerorientert. Kort radius. Synger når hun er forventningsfull. MYE sjarm!

-Lyd.

 

chihuahua

+ Han er en artig skrue som gjør mye rart, kan være veldig leken og spretten. De som kjenner han godt, og som han liker fordi de respekterer han og grensene hans, synes han er en morsom og festlig hund med stor personlighet. Rasen er mye sprekere enn de fleste tror.

-Lyd, ressursforsvar, noe mentalt ustabil. Liker IKKE andre hunder før han har brukt lang tid på å bli kjent, og han går hardt ut med å gi beskjed om hva han synes i starten. Noe fryktaggressiv. Tåler dårlig kulde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border Collie

+ Ekstremt lettlærte og førerorientert veldig lekne og derfor en veldig lett hund å belønne 

+ Veldig allsidig og kan brukes til det aller meste 

- Veldig var for førerens sinnsstemning og kan fort knekkes hvis en ikke er obs på det 

- I og med at den er veldig lettlært kan atferd som ikke er ønskelig læres fort også  desverre 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäferhund:
+ Flott treningshund (lettlært, lett motivert o.l.)
+ Lojale
(+ Veldig pene :P )
- Helseproblemer
- Høyt energinivå/mye drifter/motor (kall det hva du vil)
(- Lyd (enkelte situasjoner, som oftest overlevbart og/eller morsomt))

For fun: Border Collie / Picard-blanding :lol: (Dette gjelder nok bare mitt individ dah
+ Lettlært (mye BC)
+ Frisk! (sikkert bare veldig heldig)
- Gjeting! (Men heldigvis ikke så ekstremt som renraset BC, utenom på andre dyr..)
- Selvstendig (som i "tar meg en stikktur her og hører du roper men jeg skal bare sjekke ferdig først og slapp av det skjer ingenting selv om du tror jeg har drukna i elva fordi jeg ikke kommer med en gang")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omplasseringshund som er blanding av schæfer og leonberger (og andre ting, mulig ungarsk vizsla)

+  rolig men likevel førerorientert og liker å finne på ting
+ godt lynne, kosete og snill

- usikkerhet, særlig i forhold til fremmede menn, noe som antagelig er en blanding av interessant fortid og voktingen fra schæfergenene, mulig også varhet fra annen rase (vizsla?)
 - stikker av når hun lukter mat, og tigger hos alle hun liker (tilskrives fortid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergpincher:

+ spretne, aktive hunder med mye fres i kroppen

+ hengivne og veldig opptatt av eierne sine. Sikker på at min hadde hoppet ut for ett stup om han kunne ha reddet meg. Alltid i nærheten, også på tur 

- en del adferdsproblemer, dette er på bedringens vei.

- de er tøffere enn folk tror når de ser de små søte og vakre hundene. Enkelte blir overrasket over hvor mye som bor i de. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalier:

+ Elsker mennesker, knytter seg nært til familien.

+ Kan brukes til det meste! [emoji2]

+ Full av kjærlighet til alt og alle [emoji173]

- Matvrak til tusen..

- Surrete

- Må være obs på oppdrettere, med tanke på sykdom.

Sent fra min SM-G800F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxer:

+  Familien er alt og selv om de er store pingler, prøver de så godt de kan å være tøffe vakthunder når det er noe skummelt på ferde.
+ klovnefaktor til tusen, har man boxer så får man sin daglige dose latter sånn er det bare.

- dårlig helse og ekstreme trekk (kortnese)
- de er noen skikkelige pøbler som kan terge på seg gråstein (hunder, folk, kråker osv)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...