Gå til innhold
Hundesonen.no

10 uker gammel valp alvorlig syk


Sanne
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Jeg ville uansett tatt med meg valpen til en annen klinikk, sammen med epikrisen - for jeg skulle være rimelig sikker på at det ikke var noe å gjøre før jeg avlivet en liten valp.
Er han testet for leptospirose? Det kan gi sånne symptomer, diare, oppkast osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kost oss masse i helga, etter blodoverføringen har han blitt tilsynelatende frisk! Men vi venter på nedturen, mens vi håper at den aldri kommer Han går for øyeblikket på både kortison, ant

Etter timen i går kan vi konstantere at han er bedre! Mye er selvfølgelig pga blodoverføringen, men det var mye.større forandring enn det kunne bli av den mengden med blod Så vi fortsetter m

Da har vi vært til vet igjen! Egentlig i går, jeg bare glemte denne tråden. Blodprøvene viser en ganske stor forbedring, både på antall røde og hvite blodceller og mengden albumin! Hun er litt

Posted Images

Vi venter enda på svar på leverbiopsien, så har derfor ikke så stor oppdatering nå.

Men lillefluff er i god form så lenge han står på antibiotika, så vi får se hva biopsien sier før vi gjør noe mer :)

Så vi venter i spenning, både på svar på biopsien og videre utredning! Han blir ikke avlivet slik det er nå :)

IMG_20160224_111845.thumb.jpg.ea0db4136c

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siljus skrev:

Vi venter enda på svar på leverbiopsien, så har derfor ikke så stor oppdatering nå.

Men lillefluff er i god form så lenge han står på antibiotika, så vi får se hva biopsien sier før vi gjør noe mer :)

Så vi venter i spenning, både på svar på biopsien og videre utredning! Han blir ikke avlivet slik det er nå :)

IMG_20160224_111845.thumb.jpg.ea0db4136c

Så bra☺ krysser fingre for dere. Han er bare helskjønn!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 timer siden, Siljus skrev:

Vi venter enda på svar på leverbiopsien, så har derfor ikke så stor oppdatering nå.

Men lillefluff er i god form så lenge han står på antibiotika, så vi får se hva biopsien sier før vi gjør noe mer :)

Så vi venter i spenning, både på svar på biopsien og videre utredning! Han blir ikke avlivet slik det er nå :)

IMG_20160224_111845.thumb.jpg.ea0db4136c

Så flott! 
Er veldig spent på resultat av prøvene. Håper inderlig at han fortsetter på denne måten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Leverbiopsien var ikke konkrete nok til at vet var særlig fornøyd, men den viste svak degenerering og tegn på infeksjon..

Så vi skal nå videre for å utrede for levershunt (vet mente at det kunne være det, selv om ikke alle symptomene var der), og endoskopi i nesa for å se om det er noe der som lager krøll..

Siste blodprøvene var veldig fine! Det eneste var bittelitt lavt antall hvite blodceller, ellers var resten helt innenfor normalen! Antibiotika og proteinpulver hjalp på ihvertfall! 

Vi har også avsluttet antibiotikakuren, for å se om ting blusser opp igjen. Vi har hentet ut en pakke til med antibiotika, bare for å ha liggende i tilfelle..

Vi er ikke noe nærmere svar enda, men vi gir oss ikke! :) Så frisk som lillefluff er nå, så har han blitt en skikkelig håndfull! :lol: Men heller det en syk hund, den perioden kommer til gå over :heart:

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siljus skrev:

Leverbiopsien var ikke konkrete nok til at vet var særlig fornøyd, men den viste svak degenerering og tegn på infeksjon..

Så vi skal nå videre for å utrede for levershunt (vet mente at det kunne være det, selv om ikke alle symptomene var der), og endoskopi i nesa for å se om det er noe der som lager krøll..

Siste blodprøvene var veldig fine! Det eneste var bittelitt lavt antall hvite blodceller, ellers var resten helt innenfor normalen! Antibiotika og proteinpulver hjalp på ihvertfall! 

Vi har også avsluttet antibiotikakuren, for å se om ting blusser opp igjen. Vi har hentet ut en pakke til med antibiotika, bare for å ha liggende i tilfelle..

Vi er ikke noe nærmere svar enda, men vi gir oss ikke! :) Så frisk som lillefluff er nå, så har han blitt en skikkelig håndfull! :lol: Men heller det en syk hund, den perioden kommer til gå over :heart:

Ååh frustrerende lesning at dere ikke har fått noe særlig mer svar, men hurra for at han er frisk nok til å være en håndfull :wub: Måtte han føle seg frisk og rask i mange mange år til! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Den siste oppdateringen på Yoshi. Den er ganske tung å skrive, så har kopiert det samboeren har skrevet. Noen dager på etterskudd, men har ikke maktet å oppdatere denne tråden før nå.

I den senere tid, har Yoshi vært veldig frem og tilbake helsemessig. Det siste han ble kontrollert for, var sopp i nesa. Dette ble avkreftet. Han har gått på utallige antibiotika-kurer, og sto frem til i dag på en kortison-kur.
Som dere vet, har Yoshi alltid vært et lite mysterium. Den senere tiden er ingen unntak. Vi har gitt antibiotika som har fungert. Ved neste veterinærbesøk fikk vi samme type, bare litt mer bredspektret for å forsøke å drepe infeksjonen i nesa hans. Den siste fungerte ikke, og vi prøvde å bytte igjen. Denne fungerte i noen dager, men så sluttet også denne å ha noen effekt.

De siste dagene var Yoshi veldig sliten. Han viste ikke særlig glede ved turer eller lek. Han produserte veldig mye puss og snørr, som har størknet og tettet igjen nesen, slik at han har hatt problemer med å puste. Vi har forsøkt å holde det åpent, men siden 2 juni har dette vært en evig kamp. Nysing var for fullt igang igjen, og han begynte å få tydelige smerter. Den 3 juni ble det også oppdaget blod i nesa, og i området rundt nesa hans.
Vi hadde en avtalt time til veterinæren i Stjørdal  kl 12:30.Morgenen 3 juni kom samboeren hjem etter jobb ca kl 9, og Yoshi – som alltid pleide å møte han i døra – lå halvveis på et kjøleunderlag vi kjøpte her forleden. Han forsøkte å vise litt glede, men gutten var utrolig slapp. Da følte vi at noe alvorlig var på gang.

På lufteturen den morgenen, var han som han har vært de siste dagene. Litt nølende med å gå. Ville stritte litt imot da samboeren skulle dra han med videre. Han la seg ned, og begynte å snuse i gresset. Typisk oppførsel når han begynner å bli sliten.
Så kom varselet for alvor. Da de skulle gå inn igjen, virket det som han kollapset, og han måtte bæres inn. Da vi kom inn, var han helt borte. Utrolig sliten, og viste tegn til enorme smerter. Vi ringte da for å fremskynde timen. Kl 11 kunne vi møte opp, og de skulle se på han så fort de rakk det.
Da vi kom frem, kom bekreftelsen. Han hadde det ikke godt lengre. Tom i blikket, og han så ut til å ha gitt opp håpet selv også. Vi bestemte oss for å avslutte lidelsene hans. 
Rett etter kl 13, 3 juni 2016, var det over.

 

Yoshi har vært en fantastisk herlig hund!  Makan til uflaks han har hatt. Slitt hele livet sitt, stakkar. Ingen vet helt hvordan ting har oppstått. ALT er et mysterium. Muligens har en deformasjon i lukkemuskel i strupehodet, epiglottis, forårsaket hele greia. Veterinærer tror denne kan ha ført til at mat/drikke har kommet opp gjennom nesegangen da han var liten, og forårsaket en kronisk betennelse. For sikkerhets skyld, skal Yoshi sendes til Oslo. Her skal han obduseres

Gutten har vært råsterk, men dessverre ble kampen for stor. 6 mnd og 7 dager er ingen alder for han som fremsto som verdens aller herligste lille skapning! Hvil i fred, Yoshi!
Du er høyt elsket og dypt savnet! :heart::heart: 

mg_8744red.jpg?w=680

mg_9961red.jpg?w=680

mg_0397red.jpg?w=680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...