Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal jeg spille nå da? (telefon)


Mari
 Share

Recommended Posts

Finnes det en slik tråd? Det bør finnes en slik tråd. 

Jeg vil ha gode puzzle spill! Sånne jeg blir "aaaarghhh! jeg får det ikke til!" og "ding! Jeg er smartest i verden!" over. Jeg er ferdig med The Room 1, 2 og 3 og aldeles straks ferdig med Lumino City. Jeg vil ha flere sånne type spill? Men App Store gir meg ikke en liste over akkurat slike spill som gjerne vil spille, og spille må jeg for å få sove.

Kjære Sonen, du som er et orakel.
La din visdom strømme over oss. 
La dine tips komme.
La din vilje skje i sengen slik at jeg får sove.
Gi oss i dag vårt daglige spill,
tips oss med det beste,
som vi og tipser alle våre venner.
Led oss ikke inn i Candy crush,
og frels oss fra Minecraft.
For makten er din,
og hjernen kan knake i evighet. 
Amen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Ikke angry birds og candy crush? Kabaler og gårder?

Nei. Mer med type gåter, trykke på en knapp der for å åpne et rom der inne og sette sammen en puslespill i riktig rekkefølge for å få åpnet en kiste med en nøkkel inni som passer til døra i et skjult rom som du finner ved å skyve på en spake på nesen til en dukke som du må sette i en stol slik at lyset treffer riktig etc etc etc. Om du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari skrev:

Kjære Sonen, du som er et orakel.
La din visdom strømme over oss. 
La dine tips komme.
La din vilje skje i sengen slik at jeg får sove.
Gi oss i dag vårt daglige spill,
tips oss med det beste,
som vi og tipser alle våre venner.
Led oss ikke inn i Candy crush,
og frels oss fra Minecraft.
For makten er din,
og hjernen kan knake i evighet. 
Amen.

Altså ehhhhhhh......

:lol: 

Litt enkel variant, men kanskje kan det være litt artig lell? Where is my water.

Ellers så driver jeg gjerne med sudoku jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har noen forslag til spesifikke spill,  men bigfish har jo en bråte med masse spill som man kan laste ned til både pc, mobiltelefon og nettbrett.  Der har de også masse spill i sjangre som f.eks kryssord, mahjong o.s.v. Jeg er ikke så glad i den typen spill, men derimot elsker jeg hidden object, adventure og time management spillene deres, og har prøvd veldig mange av de på pc først.

De har egen app til smartphones, kan lastes ned i google play. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mari skrev:

Finnes det en slik tråd? Det bør finnes en slik tråd. 

Jeg vil ha gode puzzle spill! Sånne jeg blir "aaaarghhh! jeg får det ikke til!" og "ding! Jeg er smartest i verden!" over. Jeg er ferdig med The Room 1, 2 og 3 og aldeles straks ferdig med Lumino City. Jeg vil ha flere sånne type spill? Men App Store gir meg ikke en liste over akkurat slike spill som gjerne vil spille, og spille må jeg for å få sove.

Kjære Sonen, du som er et orakel.
La din visdom strømme over oss. 
La dine tips komme.
La din vilje skje i sengen slik at jeg får sove.
Gi oss i dag vårt daglige spill,
tips oss med det beste,
som vi og tipser alle våre venner.
Led oss ikke inn i Candy crush,
og frels oss fra Minecraft.
For makten er din,
og hjernen kan knake i evighet. 
Amen.

 

Jeg skulle nemlig tipse deg om Room 1, 2 og 3. Har lastet 3 ned, men bare såvidt begynt. 
Jeg kommer meg faktisk ikke videre allerede i første rom. Den greia på gulvet der det er snurrbare rim på utsiden. Hvordan får jeg åpnet et slik rom og tatt ut det som er der? Husker ikke om det kanskje var fjærpenna som skal ut. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips alle sammen!

CSI hadde fått ganske dårlige reviews, har du spilt det selv, @2ne?

@Maries Jeg var aldri så glad i Tomb Raider (jeg er gammel...) da det kom, men jeg skal sjekke Lara Croft Go litt nærmere. :)

@Malinka Lastet ned Wordbrain og spiller det litt nå. Ikke akkurat det jeg var ute etter, men greit nok og det funker garantert som sovemiddel :P 

@Celeritas Har ikke prøvd det, men steike det ser litt frustrerende ut på bildene? :lol: Jeg får gi det en sjanse. :)

@TullBull Jeg har iOS9. :( (Sjekk ut Lumino City forresten, helt nydelig gjennomført!)

@Indra Finnes BigFish på iOS? Sjekket på App Store, men det dukket ikke opp noe. 

@KristinR Room 3 er knallbra! Og mye større. For et løft fra Room 2 på alle måter, og jeg synes det også var veldig bra. Jeg husker ikke det første rommet, kan du legge inn en screenshot for å sjekke om det ringer noen bjeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du masse room escape-spill iallefall :) http://appcrawlr.com/ios-apps/best-apps-room-escape

 

Hjernen min blir mør av slike spill, og jeg må alltid jukse. Husker jeg spilte ett på ipaden på jobben engang, tror det het 100 floors. Frustrerende, men litt gøy og. Prøvd det? 

https://itunes.apple.com/us/app/100-floors-can-you-escape/id517845106?mt=8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mari skrev:

@Indra Finnes BigFish på iOS? Sjekket på App Store, men det dukket ikke opp noe.

Hmm, det er jeg faktisk ikke helt sikker på siden jeg har Samsung, men jeg mener da å huske å ha sett at de har lansert mange spill til Iphone og Ipad også. Du kan jo gå inn på www.bigfishgames.com og se hva som står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari skrev:

CSI hadde fått ganske dårlige reviews, har du spilt det selv, @2ne?

Ja, jeg spilte det mye før jul, tror jeg det var. Jeg syns det var greit nok, mye innsamling av beviser og sånt før man kan fengsle den skyldige osv, så det kunne kanskje bli litt langtekkelig, men jeg syns som sagt at det var greit å spille :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mari skrev:

Takk for tips alle sammen!

CSI hadde fått ganske dårlige reviews, har du spilt det selv, @2ne?

@Maries Jeg var aldri så glad i Tomb Raider (jeg er gammel...) da det kom, men jeg skal sjekke Lara Croft Go litt nærmere. :)

@Malinka Lastet ned Wordbrain og spiller det litt nå. Ikke akkurat det jeg var ute etter, men greit nok og det funker garantert som sovemiddel :P 

@Celeritas Har ikke prøvd det, men steike det ser litt frustrerende ut på bildene? :lol: Jeg får gi det en sjanse. :)

@TullBull Jeg har iOS9. :( (Sjekk ut Lumino City forresten, helt nydelig gjennomført!)

@Indra Finnes BigFish på iOS? Sjekket på App Store, men det dukket ikke opp noe. 

@KristinR Room 3 er knallbra! Og mye større. For et løft fra Room 2 på alle måter, og jeg synes det også var veldig bra. Jeg husker ikke det første rommet, kan du legge inn en screenshot for å sjekke om det ringer noen bjeller?

 

Screenshot_2016-02-04-07-01-45.png

Screenshot_2016-02-04-07-01-56.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 2ne skrev:

Ja, jeg spilte det mye før jul, tror jeg det var. Jeg syns det var greit nok, mye innsamling av beviser og sånt før man kan fengsle den skyldige osv, så det kunne kanskje bli litt langtekkelig, men jeg syns som sagt at det var greit å spille :) 

Jeg leste at man må betale masse for at det ikke skulle ta så lang tid, energien ble brukt opp så fort eller noe sånt. Men jeg skal sjekke det ut. :)

9 timer siden, Tekopp skrev:

Som enkelt tenkespill "threes" latterlig avhengighetsskapende hvertfall.

Skal sjekke det ut. Takk! :)

2 timer siden, KristinR skrev:

 

Screenshot_2016-02-04-07-01-45.png

Screenshot_2016-02-04-07-01-56.png

Ja, stemmer! Jeg tror ikke du skal få ut noen av de gjenstandene, for det er flere gjenstander i alle tre kammer, sant? Jeg tror det var slik at det er tre spesifikke gjenstander som må peke ut i rommet for å komme deg videre. Ofte står det hint i brev eller noe sånt. Jeg husker ikke hvor jeg fant det i akkurat dette rommet. 

@Kristiin Du kom ikke med på multisiteringen, men jeg skal sjekke hva det går ut på. Fant 100 Floors også, men har ikke prøvd det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mari skrev:

Jeg leste at man må betale masse for at det ikke skulle ta så lang tid, energien ble brukt opp så fort eller noe sånt. Men jeg skal sjekke det ut. :)

Jeg gadd ikke å betale noe for å spille det, så jeg brukte vel lang tid da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mari skrev:

Jeg leste at man må betale masse for at det ikke skulle ta så lang tid, energien ble brukt opp så fort eller noe sånt. Men jeg skal sjekke det ut. :)

Skal sjekke det ut. Takk! :)

Ja, stemmer! Jeg tror ikke du skal få ut noen av de gjenstandene, for det er flere gjenstander i alle tre kammer, sant? Jeg tror det var slik at det er tre spesifikke gjenstander som må peke ut i rommet for å komme deg videre. Ofte står det hint i brev eller noe sånt. Jeg husker ikke hvor jeg fant det i akkurat dette rommet. 

@Kristiin Du kom ikke med på multisiteringen, men jeg skal sjekke hva det går ut på. Fant 100 Floors også, men har ikke prøvd det. 

Jeg tror virkelig jeg har prøvd alt der inne. Blir så irrig :o
Må bare prøve videre da. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, KristinR skrev:

Jeg tror virkelig jeg har prøvd alt der inne. Blir så irrig :o
Må bare prøve videre da. Takk :)

Kom på det! Du må ha på brillene og så er det en gåte over hver av de rullende tingene, og riktig gjenstand er løsningen på gåten. Åååh! I :heart: The Room! Skulle så ønske jeg ikke var ferdig. Veldig irriterende, men utrolig tilfredsstillende når man finner ut av det!

 

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg gadd ikke å betale noe for å spille det, så jeg brukte vel lang tid da :P 

Det er helt snålt, for jeg har ikke noe problem med å betale for spill, men sånn in-game purchases er jeg SÅ sta på! :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...