Gå til innhold
Hundesonen.no

Feelgood serier på Netflix?


Ganzie
 Share

Recommended Posts

Jeg storkoser meg med å sitte å sy og se på HIMYM på netflix, men nå er jeg straks ferdig med serien og vil gjerne ha noe annet lett og koselig å se på.
Noen som har forslag?
Gjerne i samme liga som Friends, BBT eller HIMYM:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om disse er på norsk netflix eller ei, men tror det. 

- Parks and Recreation 
- Modern Family
- Gilmore Girls
- House Of Lies
- Suits (Ikke sett det selv, men har hørt mye bra om det)
- Misfists (Igjen, ikke sett det selv, men har hørt mye bra)
- Arrested Development
- 2 Broke Girls

Kanskje ikke helt i samme kategori, men kan også anbefale:
- Buffy
- Bones
- Doctor Who
- Merlin
- White Collar
- Charmed
- Prison Break
- Fringe 
- Orphan Black
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Reign, men det er kanskje litt sært?

Sitat

The highly fictionalized series follows the early exploits of Mary, Queen of Scots during her years living in France. The first season takes place in 1557, with Mary living in French court and awaiting her marriage to Prince Francis, to whom she has been engaged since they were six. Mary has to contend with changing politics and power plays, as well as her burgeoning feelings for Francis and the romantic attentions of Francis's bastard half-brother, Bash. Francis's mother, Catherine de' Medici, secretly tries to prevent the marriage following Nostradamus's confidential prediction that the marriage will lead to Francis's death. The series also follows the affairs of Mary's Scottish handmaidens Kenna, Aylee, Lola, and Greer, who are searching for husbands of their own at court.

Wikipedia


Her har man alt, litt blod og gørr, kjærlighet i bøtter og spann, sex, intriger, dame med striesekk over hodet i hemmelige ganger (har ikke helt funnet ut hvem hun er, god eller slem) synske leger og skogsmenn som ofrer mennesker i trærne. Kan ikke bli bedre vel?

Serien bygger på en sann historie om kongehusene i Frankrike og kaoset der. På en måte tidsriktig, på en annen måte ikke. Kostymene til damene er neeesten tidsriktige, men noen fra år 2015 har vært innom syrommet og lekt seg litt. Det samme med oppførselen til flere av "tjenere" og kammerpikene. Musikken var heller ikke så 2015 som i serien. Litt rart for meg som er en historie freak og da spesielt på kongehusene i Europa å se alt det gale i starten, men nå elsker jeg serien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LinL skrev:

For meg er den feelgood. Det er jo drama, men den er jo veldig enkel. Krever lite av seeren :P

Ja da skjønner jeg hva du mener. Litt iallefall, lenge siden jeg har sett den, men jeg husker den vel mest som en serie om masse triste angsfulle tenåringsaliens og masse spørsmål uten svar. Nå hørtes det ut som jeg ikke likte serien, men det gjorde jeg altså :D Kanskje jeg må ta en titt igjen, hvis det er slik at den ligger på netflix. Men den går vel ikke akkurat i samme kategori som de som nevnes i startinnlegget :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Ja da skjønner jeg hva du mener. Litt iallefall, lenge siden jeg har sett den, men jeg husker den vel mest som en serie om masse triste angsfulle tenåringsaliens og masse spørsmål uten svar. Nå hørtes det ut som jeg ikke likte serien, men det gjorde jeg altså :D Kanskje jeg må ta en titt igjen, hvis det er slik at den ligger på netflix. Men den går vel ikke akkurat i samme kategori som de som nevnes i startinnlegget :lol: 

 

Hihi, når man ser den nå er den ikke så tragisk :P mer halvklein og søt. Men ja, definitivt ikke i samme gate som de andre :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang med Shameless nå, en morsom og "lettsett" serie som egentlig omhandler en del dype temaer.

Halvveis til himmelen så vi i jula.

Kjenner det ergrer meg litt at det ikke kommer flere sesonger.

The OC likte jeg veldig godt for en del år siden.

Den var også en serie jeg ønsket meg flere sesonger av!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hampus skrev:

Er i gang med Shameless nå, en morsom og "lettsett" serie som egentlig omhandler en del dype temaer.

Halvveis til himmelen så vi i jula.

Kjenner det ergrer meg litt at det ikke kommer flere sesonger.

The OC likte jeg veldig godt for en del år siden.

Den var også en serie jeg ønsket meg flere sesonger av!

 

Shameless er min nyeste dille! Slukte de to sesongene som ble lagt ut på norsk Netflix, så er nå på sesong 4 på den Australske. Mye humor som gjør det lettere å fordøye en god dose råskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2016-01-31 at 9:02 AM, Margrete skrev:

Jeg elsker Reign, men det er kanskje litt sært?


Her har man alt, litt blod og gørr, kjærlighet i bøtter og spann, sex, intriger, dame med striesekk over hodet i hemmelige ganger (har ikke helt funnet ut hvem hun er, god eller slem) synske leger og skogsmenn som ofrer mennesker i trærne. Kan ikke bli bedre vel?

Serien bygger på en sann historie om kongehusene i Frankrike og kaoset der. På en måte tidsriktig, på en annen måte ikke. Kostymene til damene er neeesten tidsriktige, men noen fra år 2015 har vært innom syrommet og lekt seg litt. Det samme med oppførselen til flere av "tjenere" og kammerpikene. Musikken var heller ikke så 2015 som i serien. Litt rart for meg som er en historie freak og da spesielt på kongehusene i Europa å se alt det gale i starten, men nå elsker jeg serien!

Tack för tipset, jag har sett det mesta på netflix känns det som men den här hade jag missat.
Nu har jag sett klart det av den som låg ute. :P Hoppas det kommer mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kvalifiserer kanskje ikke som feelgood siden det er en krim, men den er utrolig bra; den Amerikanske re-maken av The Killing, med svenske (og fantastiske) Joel Kinnaman i den ene hovedrollen. Jeg har sett den to ganger, og kommer til å se den igjen. (Igjen; hvordan i h. unngår jeg at hele videoen blir postet her?)

Og så er det en på HBO (som man kan abonnere på på samme måte som Netflix), sesong 1 av True Detective, med Woody Harrelson og Matthew McConaughey, anbefales også:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...