Gå til innhold
Hundesonen.no

Vurderer nytt kamera.


jma
 Share

Recommended Posts

Jeg har et Canon 400D som må repareres, og jeg vurderer da å heller kjøpe inn et nytt kamerahus da det er ca 9 år siden jeg kjøpte dette. Jeg har litt ekstra penger nå og vurderer da om jeg skal spandere på meg et litt dyrere og bedre hus. Har en 50 mm 1:1,4 linse, og en 70-200 mm 1:2,8 som jeg stort sett bruker (hvis det har noe å si.)

Jeg har ikke så mye peil på dette, så har dere noe dere ville anbefalt? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok få en veldig stort utbytte av å oppgradere kamerahus med den optikken du har. Hvor mye penger er du villig til å legge i et nytt hus? Jeg ville nok gått for 70D som ligger på 10.000,- Føler du at du har litt god råd er 6D eller 7D II til 15.000,- et hakk bedre. Det kommer helt an på hvilke mål du har med fotograferingen. Hobbybruk eller halvproft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mushi skrev:

Du vil nok få en veldig stort utbytte av å oppgradere kamerahus med den optikken du har. Hvor mye penger er du villig til å legge i et nytt hus? Jeg ville nok gått for 70D som ligger på 10.000,- Føler du at du har litt god råd er 6D eller 7D II til 15.000,- et hakk bedre. Det kommer helt an på hvilke mål du har med fotograferingen. Hobbybruk eller halvproft. 

Takk for svar :) Jeg tenker opp til 10 000,- Ikke så mye over det. Det er jo kun til hobbybruk, men jeg synes det er såpass morro med fotografering at jeg gjerne vil bruke litt ekstra penger på å få tatt ekstra fine bilder.  :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppgraderte fra 550D til 7D mrk.ll. Veldig fornøyd. Men jeg skjønner at det er mye penger å legge i. Vet ikke hva 7D ligger på nå, men siden mrk ll har kommet, så vil jeg tro det ligger innen din prisklasse. Jeg ville da heller kjøpt et 7D. Sjekk litt på foto.no også, der kan du få bra bruktkamera til en hyggeligere pris enn nytt. Jeg har kjøpt all obtikken min der og er kjempefornøyd. Det er en veldig seriøs side :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jeg oppgraderte fra 550D til 7D mrk.ll. Veldig fornøyd. Men jeg skjønner at det er mye penger å legge i. Vet ikke hva 7D ligger på nå, men siden mrk ll har kommet, så vil jeg tro det ligger innen din prisklasse. Jeg ville da heller kjøpt et 7D. Sjekk litt på foto.no også, der kan du få bra bruktkamera til en hyggeligere pris enn nytt. Jeg har kjøpt all obtikken min der og er kjempefornøyd. Det er en veldig seriøs side :)

Hvorfor ville du ha gått for 7D (et kamera som er 4 år eldre enn 70D) når de er ca like i pris?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, mushi skrev:

Hvorfor ville du ha gått for 7D (et kamera som er 4 år eldre enn 70D) når de er ca like i pris?  

Fordi 7D er bedre? Hvert fall det inntrykket jeg har fått av de som har prøvd begge deler. 

Selv om 7D er gammelt, er det er veldig bra kamera. Det er en grunn til at det har gått så lang tid før det kom et mrk. ll. 7D er et action kamera, noe som er veldig greit å ta med i betraktningen når man skal ta bilder av hunder. I tillegg er jo Canon også lagt opp sånn at jo mindre tall, jo bedre. Men her må man likevel være bevisst på hva man kjøper. F.eks vil et 7D være et mye bedre valg enn et 5D mrk. ll, fordi 5Den rett og slett er for treig til hundebilder i fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at 7D har 18 megapiksler og er bedre for actionbilder. Og 70D har 20 megapiksler og forbedret videofunksjon. Så hvis 7D koster mindre enn 70D, og er bedre på action bilder så er kanskje det det beste å kjøpe? Står også at 7D er mer avansert og i utgangspunktet er et dyrere kamera, men billigere idag fordi det er en eldre modell ja. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Sprettballen skrev:

Det høres ganske riktig ut det :) Var jeg deg, så hadde jeg gått for 7D hvert fall. Jeg sto oppi samme situasjon som deg i fjor høst, og endte opp på 7D mrk. ll etter å ha lånt et 7D en stund før det. Så jeg tror ikke du vil angre!

Fant et par rimelige på finn, så da kommer jeg jo kanskje billig ut av det og. :):) 

Tusen takk for hjelpa! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppgraderte fra 350D til 5D mrk. II. Utrolig fornøyd, men ønsker meg et 7D til actionbilder. For all del 5D er knallbra og ikke minst fullformat, men savner et hakket raskere kamera når jeg fotograferer hest og hund i fart. :) Men jeg venter nok en stund til og utvider objektivparken før nytt hus er på prioriteringslista. Skal ha i hverfall ha vidvinkel, ny macro og muligens et teleobjektiv før jeg skaffer meg nytt hus. Har 50mm 1.2 L USM som jeg kjøpte samtidig som 5D. (Alle komf pengene mine + litt arv gikk til det. :P )
Og utenom har jeg bare et Tamron 200mm fra den gamle objektivparken som passet nye huset, men det er nesten en skam å bruke det på det huset. Begynner å slite skikkelig og autofokusen er på bærtur 90% av tiden. :P 

5D kombinert med 50mm er helt fantastisk til portrettbilder da. :wub: 
12642748_10153317201420423_8213998094881
(Dette har vært innom face da. Og han er ikke tykk, bare masse løshud som blir trykt opp i det dekkent. :P )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...