Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Hva slags program bruker du nå? Fornøyd?

Jeg har fiklet litt med Wix - det har jo sine begrensninger, det også, men det er mange muligheter og jeg synes det har fungert bra til mitt bruk. Eneste jeg savner nå er å kunne utvide menyene med mer enn ett "steg" liksom - og å få sider som ikke er laget i Wix til å åpne  seg der - men det er jo bagateller :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg har fiklet litt med Wix - det har jo sine begrensninger, det også, men det er mange muligheter og jeg synes det har fungert bra til mitt bruk. Eneste jeg savner nå er å kunne utvide menyene med mer enn ett "steg" liksom - og å få sider som ikke er laget i Wix til å åpne  seg der - men det er jo bagateller :) 

Ok :) Må begynne å se på nye løsninger. Frontpage er visst litt avleggs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sbtlita skrev: Fine gjengen å gå tur med [emoji4]

fe9c4eb67bf273178d93f8382d3bbb86.jpg

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Den lille, hva slags blanding er det? Jeg så en prikk lik hund i går, den der bor ikke tilfeldigvis i Malvik vel? [emoji14] Sikkert ikke den, men den jeg traff var seriøst helt lik. Sært [emoji14] Veldig søt i alle fall [emoji4]

Han er tibbe og en annen liten rase :) Bosatt i Porsgrunn og født i Porsgrunn :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund som har fått satt inn ny ID-chip pga inaktivitet, skal stamtavla sendes inn til NKK og ny utstedes med riktig chip? Vi er midt oppi skriftlig eierskifte nå, så chip på nytt eierbevis ordner seg forhåpentligvis. Nytt chipnummer skal visst være varslet til NKK og oppdatert i deres database.

Falt meg akkurat inn nå når jeg satt og laget til eierskiftepapirer for å sende inn, så har ikke hørt med NKK enda :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, BareLinn skrev:

.. Samlivsbrudd er så kjipt, når man sitter igjen med følelsen av å ha kastet vekk halvannet år... :(

:hug:

Men halvannet år er ikke lenge, altså. Veldig mange "kaster bort" mye mer tid enn det på forhold som ikke varer. Og du har sikkert lært noe nyttig av det som kommer godt med i neste forhold, og da var det jo ikke bortkastet likevel. Vondt er det uansett, men ikke gjør det verre for deg selv ved å tenke at du har kastet bort halvannet år, for det har du helt sikkert ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Argyr skrev:

Jeg har slutta å prøve å bli klok på været, det kan meteorologene få fortsette å prøve på. Her er det to elver som møtes, og den ene fryser gjerne til, men den andre er mye vrangere. Det har jeg lurt på hva som årsaken til, men så slutta jeg. :rofl: Her er årets kulderekord -32, mens i Elverum som er en halvtime sørover er rekorden -22. For Evenstad, som er like langt unna i motsatt retning, er rekorden -28. Alle tre ligger helt inntil Glomma, så den har nok ihvertfall ingenting med saken å gjøre. Evenstad og Rena ligger i samme dalen, og da skulle man jo tro det var kaldere lenger nord, men nei. :icon_confused:

Jeg har jo hørt så mye om den harde, tøffe Hedmarksvinteren, og jeg kom fra et sted med mye snø og mange kuldegrader, så jeg har vært forberedt på store problem. Men kjære vene, vinteren kan vare to måneder til, og det er mange år foran meg. Jeg er bare overrasket over de store forskjellene. Jeg var i indre Østfold for parring, og vi måtte ha flere pauser for å tine fordi det var nesten 25 minus (og til slutt ble to av tre parringer innendørs også), det var jo rent deilig å komme opp igjen til meg med bare 9.8 minus. 

Jaja, med tanke på at det er rævva isolert i huset, så kan jeg godt vente med sprengkulde her til jeg har fått etterisolert. Jeg hadde vært ute av huset i 48 timer, det var 13 minus ute (det kaldeste jeg har registrert her), og 12 pluss inne med oljeovn på full guffe fire meter fra gradestokken, varmepumpe innstilt på 23 grader (men den varmer ikke rundt vinkler, så den varmer den andre halvdelen av huset..). Så jeg kan godt ha en mild vinter til jeg når det oppussingsstadiet at jeg ikke kjenner det trekker gjennom veggene :P

1 time siden, Wednesday skrev:

Hadde klassens time i dag, der tillitsvalgt spurte om noen hadde noe de ville ta opp, sånn at han kan ta det videre. Og jeg har en ting jeg vil ta opp! Men jeg tør ikke snakke foran alle :( Bah. 

Ta det under fire øyne eller send en mail.

1 time siden, Siri skrev:

Mjøsa har nok ganske stor påvirkning på temperaturen hos deg. Vi merker det mht vegvedlikeholdet, det er store temperatursvingninger langs E6, og gir litt utfordringer når vi skal salte og sånt :).

Men jeg trodde Mjøsa skulle gjort det kaldere, ikke varmere. Stor flate som sur vind kan blåse lett over - det er ikke tropestrand sist jeg sjekka :D

1 time siden, BareLinn skrev:

.. Samlivsbrudd er så kjipt, når man sitter igjen med følelsen av å ha kastet vekk halvannet år... :(

Åh, søte du, det er så vondt med en gang, men det er sjelden det er bortkasta. Vi lærer av alt. Jeg hadde et par runder med panikk (understatement of the year...) da mitt forhold røk etter ti år, men uansett hva jeg har tenkt og ment etterpå så har jeg aldri angret på at vi ble sammen opprinnelig. Jeg kan angre på ting vi gjorde feil i forholdet, men det har jeg lært av. Så får det være at mange andre i min alder er etablert med partner, hus, jobb, bil, det de ønsker av familie, golden retriever, huskatt, også videre. Jeg har fremdeles tilsnitt av midtlivskrise av og til, når jeg føler meg ekstra single, men det er ingen garanti for at jeg ville hatt "full klisjépakke" i dag om jeg aldri møtte eksen og ble sammen med en annen person i stedet. Det rakna fullstendig for meg da jeg på tre måneder mistet partner, hus, jobb og hund - men det er også noe mer enn det er forventet at en skal kunne håndtere med rak rygg.

Umm, det var ikke meningen å gjøre dette til noe om meg, og jeg skal spare deg for alskens oppmuntrende prat for det hjelper ikke en dritt, etter min erfaring. En må gjennom smerten, og det er lov å ha det vondt og trist. Men ikke bli bitter og angre på alt, om det var et godt forhold den tiden det varte. 

38 minutter siden, maysofie skrev:

Hund som har fått satt inn ny ID-chip pga inaktivitet, skal stamtavla sendes inn til NKK og ny utstedes med riktig chip? Vi er midt oppi skriftlig eierskifte nå, så chip på nytt eierbevis ordner seg forhåpentligvis. Nytt chipnummer skal visst være varslet til NKK og oppdatert i deres database.

Falt meg akkurat inn nå når jeg satt og laget til eierskiftepapirer for å sende inn, så har ikke hørt med NKK enda :) 

Det holdt å endre det hos Dyreidentitet sist jeg sjekket, du får ikke ny stamtavle med oppdatert ID, men det endres automatisk i NKKs database når det endres hos Dyreidentitet.

Er det noen som har erfaring med noen av disse online dating-sidene? Jeg har kjent på at jeg er klar for å prøve, men jeg aner ikke hvor jeg starter. Ei venninne og jeg fabulerte om et system i utstillingskatalogen, hvor du har et symbol for fullcertet hund, et symbol for hund som står for championatet, et symbol for "single eier som svinger begge veier", et symbol for "mannlig eier som er streit", et symbol for "i et åpent forhold", et symbol for "ønsker uforpliktende moro", også videre. Er det en klubb som vil fremme det forslaget på neste RS i NKK?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har jo hørt så mye om den harde, tøffe Hedmarksvinteren, og jeg kom fra et sted med mye snø og mange kuldegrader, så jeg har vært forberedt på store problem. Men kjære vene, vinteren kan vare to måneder til, og det er mange år foran meg. Jeg er bare overrasket over de store forskjellene. Jeg var i indre Østfold for parring, og vi måtte ha flere pauser for å tine fordi det var nesten 25 minus (og til slutt ble to av tre parringer innendørs også), det var jo rent deilig å komme opp igjen til meg med bare 9.8 minus. 

Jaja, med tanke på at det er rævva isolert i huset, så kan jeg godt vente med sprengkulde her til jeg har fått etterisolert. Jeg hadde vært ute av huset i 48 timer, det var 13 minus ute (det kaldeste jeg har registrert her), og 12 pluss inne med oljeovn på full guffe fire meter fra gradestokken, varmepumpe innstilt på 23 grader (men den varmer ikke rundt vinkler, så den varmer den andre halvdelen av huset..). Så jeg kan godt ha en mild vinter til jeg når det oppussingsstadiet at jeg ikke kjenner det trekker gjennom veggene :P

Du bor bare såvidt i Hedmark. :sleep: Jeg tror ikke været slår om så veldig i det man krysser fylkesgrensa. :lol: 

Men nei, -25 og kaldere er ikke noe å trakte etter, særlig i utette hus. Jeg trekker for gardinene og merker forskjell på varmetapet. :lol:  Nå er vel du litt mer glad i varme inne enn det jeg er, så da er det sikkert like greit at vi bor der vi bor og ikke omvendt. :P Ellernosånt.

 

..driver Kita og vandrer, så da vil hun sikkert ut. Får bli to turer ut før sengetid da, er vel ingen som klager på det bortsett fra meg, og det bryr de seg ikke om, slemmingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Argyr skrev:

Ja, burka til deg! Eller i det minste to lags heldress i ull nå om vinteren. :P

Jeg har klær som holder meg varm nok, i teorien. Jeg tåler ikke kulde noe særlig allikevel :) Jeg trenger ikke å bli frossen for å stivne (jeg veit ikke om det er overgangsalder eller Prednisonol, men jeg har noen hotflashes som er interessante innimellom :P ), det holder at det er kaldt ute. Eller rått. Eller begge deler :P 

4 timer siden, Argyr skrev:

Du er ikke alene om det. De slipper å ta ansvar for det som etterlates og slipper å klandres for å ha tatt valget. Men til syvende og sist synes jeg det er greit å ha det valget selv. Jeg ser litt omvendt på det kanskje, det er på en måte den ultimate backup-plan, hvis absolutt alt er helt ille. Blir på en måte en slags motivasjon til å holde ut og prøve å fokusere på det som er bra. Jeg har riktignok ikke barn og er nok (ville i hvertfall vært om jeg "måtte") egoistisk nok til å sette konsekvenser for andre til side, så jeg kan se lettere på det enn en del andre tror jeg.  Men jeg tenker rett som det er at jeg gjerne skulle vært avskrudd for en stund, opphøre å eksistere i minst noen måneder, det høres deilig ut. Dessverre får man ikke ta pauser, så da får man heller grave seg litt ned og vente på bedre dager.

Jeg har barn, og de trenger visst mammaen sin selv om de har blitt voksne, så det er egentlig ingen reell backup-plan enda, i hvert fall. Men hadde jeg vært en hund, så ville jo heller ikke det vært noen kvaler man måtte ta hensyn til, ikke sant? Vi ville vel heller ikke tenkt at vi skulle holde ut heller, om vi var bikkjer. 

Kanskje jeg heller burde vært en bjørn? Så kunne jeg gått i hi om høsten og stått opp igjen om våren :ahappy:  

4 timer siden, Argyr skrev:

Jeg tror man har en tendens til å se det man vil se, evt. legge merke til det som en er dypt uenig i eller blir irritert av. :whistle: For jeg synes nemlig majoriteten jubler over sommer, det er en og annen som klager, ja, men stort sett er det fantastisk med sol og varme og folk skal bli brune og greier. Jeg liker vinteren, og legger merke til mye snakk om at det er for kaldt og for mye snø og folk reiser på ferie til varmere strøk for å slippe unna. Jeg synes ikke jeg hører om masse folk som reiser til kaldere strøk for å slippe unna varmen. :P De som trives best med sesong X eller Y, gleder seg høytlytt og irriterer på seg de som hater sesong X eller Y som pesten, og sånn går no dagan. Lev og la leve, tenker jeg. Tror jeg begynner å bli gammal.

Det er mye mulig. Så vidt jeg har fått med meg, er det bare @Line og meg som er innbitte vinter-hatere, resten av dere koser dere med snø og kulde :P 

4 timer siden, Argyr skrev:

Ja, det går mye bedre nå! Begynne som sagt fra scratch, og da begynte vi med at hun skulle være alene på kjøkkenet og fortsatt kunne se meg, liksom. Å være avstengt fra meg med en grind var rimelig fælt til å begynne med. Gjennomgående mangel på selvstendighet og altfor knytta til/avhengig av meg. Jeg burde nok ha tatt mer høyde for at det ikke var en ovcharkavalp jeg fikk i hus, men spist er spist og bedre sent enn aldri.

Jeg fikk mye mer informasjon av å filme enn å bare lytte, ihvertfall. For eksempel fikk jeg klarhet i at dunkene jeg hørte ikke var Katla som skrapet eller hoppa på den, det var begge to som krasja litt i den fordi de lekte, det var veldig godt å se. Og jeg kan se forskjell på stillheten når det faktisk er ro der inne og når det bare er stille fordi hun ligger med øra på stilk.  Hvis du har mulighet til å gjøre det og er nysgjerrig, så hvorfor ikke? 

Ja, ingen av mine har fått noen hjemme alene-trening, jeg har jo ikke hatt behov for det, jeg er jo alltid hjemme. Ali ble jo født i en periode jeg var sengeliggende også, så de var sammen med meg de, jeg så ingen grunn til at de ikke skulle være det. 

Men dette med pudler er "interessant", det er mange av de som er "snakkesalige" når de blir etterlatt for seg selv. De er ikke nødvendigvis alene, Ali er f.eks alltid sammen med Nora og Leah, men når jeg kom hjem fra jobb i dag, så er hun slitsomt overlykkelig og klengete, så når jeg går på do, så står hun utafor døra og piper. Det gjør ingen av de andre. Hun gjør det selv om datterbarnet er i rommet med henne også. Så det er jo ikke klassisk seperasjonsangst, det er mer syklig avhengighet eller noe sånt? Ingen av søsknene hennes er sånn da, så vidt jeg veit, så jeg antar det er et oppdragelsesproblem? 

Men ja, jeg tenker stadig at jeg skal få gjort det, jeg er bare usikker på hvordan :P Det hadde vært morsomt å se om de oppfører seg sånn som det ser ut gjennom vinduet. Leah ligger i sofaen, men med utsikt mot døra/vinduene, Nora ligger i sofaen eller ved siden av den, eller står foran døra, og Ali hopper opp og ned foran vinduet :rolleyes: 

4 timer siden, Argyr skrev:

Og lykke til med utprøving (?), håper det går best mulig, på den ene eller den andre måten!

Takk :ahappy: Enn så lenge går det bra, men jeg har bare jobbet 2 dager i uka, og vi er på fjerde uka nå, så det er forventet. Spørsmålet er hvordan det funker over tid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har klær som holder meg varm nok, i teorien. Jeg tåler ikke kulde noe særlig allikevel :) Jeg trenger ikke å bli frossen for å stivne (jeg veit ikke om det er overgangsalder eller Prednisonol, men jeg har noen hotflashes som er interessante innimellom :P ), det holder at det er kaldt ute. Eller rått. Eller begge deler :P 

Ja, det er jo flott! :sheldon: Jeg har hatt den tvilsomme gleden av kunstig overgangsalder i en kort periode, komplett med hot flashes. Du har min fulle sympati. 

22 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har barn, og de trenger visst mammaen sin selv om de har blitt voksne, så det er egentlig ingen reell backup-plan enda, i hvert fall. Men hadde jeg vært en hund, så ville jo heller ikke det vært noen kvaler man måtte ta hensyn til, ikke sant? Vi ville vel heller ikke tenkt at vi skulle holde ut heller, om vi var bikkjer. 

Kanskje jeg heller burde vært en bjørn? Så kunne jeg gått i hi om høsten og stått opp igjen om våren :ahappy:  

Nei, på mange måter er det nok greiere å være hund. Så lenge man havner et fornuftig sted, i alle fall. En vill bjørn med dyrepassere, det hadde vært noe å være!

22 minutter siden, 2ne skrev:

Det er mye mulig. Så vidt jeg har fått med meg, er det bare @Line og meg som er innbitte vinter-hatere, resten av dere koser dere med snø og kulde :P 

Jeg mente et litt bredere publikum enn kun sonen, da. :P 

22 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, ingen av mine har fått noen hjemme alene-trening, jeg har jo ikke hatt behov for det, jeg er jo alltid hjemme. Ali ble jo født i en periode jeg var sengeliggende også, så de var sammen med meg de, jeg så ingen grunn til at de ikke skulle være det. 

Men dette med pudler er "interessant", det er mange av de som er "snakkesalige" når de blir etterlatt for seg selv. De er ikke nødvendigvis alene, Ali er f.eks alltid sammen med Nora og Leah, men når jeg kom hjem fra jobb i dag, så er hun slitsomt overlykkelig og klengete, så når jeg går på do, så står hun utafor døra og piper. Det gjør ingen av de andre. Hun gjør det selv om datterbarnet er i rommet med henne også. Så det er jo ikke klassisk seperasjonsangst, det er mer syklig avhengighet eller noe sånt? Ingen av søsknene hennes er sånn da, så vidt jeg veit, så jeg antar det er et oppdragelsesproblem? 

Men ja, jeg tenker stadig at jeg skal få gjort det, jeg er bare usikker på hvordan :P Det hadde vært morsomt å se om de oppfører seg sånn som det ser ut gjennom vinduet. Leah ligger i sofaen, men med utsikt mot døra/vinduene, Nora ligger i sofaen eller ved siden av den, eller står foran døra, og Ali hopper opp og ned foran vinduet :rolleyes: 

Det har nok ikke gjort saken noe bedre at jeg er hjemme heller, hun har jo fått full anledning til å klenge på meg nesten hele døgnet, fått lov å bli med på badet om kvelden, sove i senga, ligger stort sett helt oppi meg, gjerne med hodet i fanget mitt, osv. Jeg synes jo det er koselig, men det er nok ikke helt sunt for en hund som i utgangspunktet er litt uselvstendig og ikke har andre hunder eller mennesker rundt seg mesteparten av tiden. Litt for mye "du och jag". I tillegg har jeg drevet og forsvunnet når hun ikke følger med på tur, for å oppmuntre til å holde seg i nærheten og følge med. Det har sikkert ikke hjulpet, det heller.  

Og så kan vi legge til at jeg har trent for sjelden og ikke veldig systematisk, og det har fungert på mer selvstendige hunder, men ikke Katla. Jeg visste hun var urolig, men siden hun ikke rørte noenting og ikke gjorde fra seg, så tenkte jeg at pipinga når jeg gikk bare var misfornøyd klaging over at hun ikke fikk være med, som sikkert gikk over, for det har de andre hatt også. Sutring og/eller bjeffing når jeg har gått, og så blitt stille når de skjønte at det ikke funka, og det har blitt mindre jo eldre de har blitt. Katla piper gjerne når det er noe hun vil og ikke får, om det er maten som lages for treigt, om hun er stengt borte eller om det er hund/folk/leker hun vil bort til, så vokal er hun absolutt. 

Og så kom jeg hjem til den maltraktere døra og en hund som var rimelig bortreist, da ramla poletten ned. Da skjønte jeg hvorfor det å være rolig når jeg gikk og kom tilbake ikke hadde noen effekt på stressnivået hun viste og at hun ikke var sleip når hun prøvde å smette ut døra når hun skjønte jeg skulle gå. Da var det bare å slå seg selv i hodet og begynne å planlegge så det ikke ble noe verre. 

Her ligger det til dels genetisk, jeg fikk ihvertfall tilbakemelding fra oppdretter om at de hadde en tendens til å være litt sånn - men hun selv hadde jo andre hunder, og dermed ble det ikke noe problem fordi de knytta seg til hverandre også. Så konklusjonen for Katlas del blir vel en uheldig kombinasjon av flere faktorer. Det kan jo hende du har en sånn du også, for alt vi vet? Men med andre hunder tilstede? Eller kanskje hun bare er mammas lille gull og blir fornærma over at hun ikke får være med. :P 

Det jeg synes er litt rart, er at hun trenger veldig lite støtte av meg for å sjekke ut skumle ting. Hun vil ha støtte, vite at jeg er bak henne og ikke løper skrikende i motsatt retning, men hun er hele tiden i forkant og nærmer seg verdens styggeste grantre som plutselig står på stien og er farlig. :lol: Men det er kanskje jeg som surrer med hva som er hva når det kommer til mentalitet? Hun har mot, men ikke selvstendighet kanskje? Blir spennende å gå MH etterhvert.

Jeg vet ikke hva du har tilgang til av duppeditter jeg? Jeg synes livestreaming var best, siden poenget var å evaluere hvordan det gikk, kunne avbryte ved behov, finne best tidspunkt å slippe ut igjen, osv. Dermed måtte jeg ha to duppeditter som kunne kommunisere live med hverandre. Om du uansett ikke får brutt inn underveis, så kunne du kanskje satt laptopen mot der de er og satt den på opptak og sett over etterpå? Hvis du har laptop med fungerende kamera, da. 

22 minutter siden, 2ne skrev:

Takk :ahappy: Enn så lenge går det bra, men jeg har bare jobbet 2 dager i uka, og vi er på fjerde uka nå, så det er forventet. Spørsmålet er hvordan det funker over tid :) 

Håper det går over all forventning og fortsetter i lang, lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cat-meme-i-cannot-brain-today-dumb.jpg

Hva gjør man når klokken er halv 6 og man ikke har fått sove hele natten... Jooo, da går man på internettscam og kortsvindel... Oooh, supert tilbud, det er jo for godt til å være sant! Prøver likevel! Herregud jeg er så flau... Gikk opp for meg i sekundet jeg trykket betal. RIngte banken som fikk sperret kortet umiddelbart etterpå, så ingen annen skade skjedd enn at stoltheten min er kraftig svekket :lol:

56376121.jpg

 

EDIT: Jeg har til og med ledd av folk som har gått på nøyaktig (jeg kødder ikke) samme scam tidligere, fordi det er så åpenbart scam at det ikke skal være mulig å gå på.. Omg.. Kom på det nå :lol: Er det mulig.. Jeg er faktisk så flau at jeg sitter her å rødmer for meg selv... :lol: 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Min tur til å ha dustebikkje! 

Våknet 5 minutter på 6 av at mannen kommer løpende inn på soverommet. 

Stå opp stå opp stå opp! Han bæsjer på gulvet! 

Står opp og ser en bæsjesprut utover hele gangen. Da har det allerede kommet masse i stua og på kjøkkenet :getlost:

Og jeg?  Hadde fortsatt ikke vært på do, og der satt jeg på alle 4 og brakk meg samtidig som jeg skulle tørke opp. Heldige dustemann som skulle på jobb:bye:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, *Kat84* skrev:

Min tur til å ha dustebikkje! 

Våknet 5 minutter på 6 av at mannen kommer løpende inn på soverommet. 

Stå opp stå opp stå opp! Han bæsjer på gulvet! 

Står opp og ser en bæsjesprut utover hele gangen. Da har det allerede kommet masse i stua og på kjøkkenet :getlost:

Og jeg?  Hadde fortsatt ikke vært på do, og der satt jeg på alle 4 og brakk meg samtidig som jeg skulle tørke opp. Heldige dustemann som skulle på jobb:bye:

 

Jeg tør påstå at det er mannen som er dust. Hvorfor i alle dager løp han ikke ut med bikkja i steden for å vekke deg? 

Det var mitt bidrag på morgenkvisten :yawn:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, AnnikenK skrev:

Jeg tør påstå at det er mannen som er dust. Hvorfor i alle dager løp han ikke ut med bikkja i steden for å vekke deg? 

Det var mitt bidrag på morgenkvisten :yawn:

Han hadde 20 minutter på seg til å bli klar til jobb, og skaden var allerede skjedd... 

Det stinker her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 time siden, *Kat84* skrev:

Min tur til å ha dustebikkje!

Våknet 5 minutter på 6 av at mannen kommer løpende inn på soverommet.

Stå opp stå opp stå opp! Han bæsjer på gulvet!

Står opp og ser en bæsjesprut utover hele gangen. Da har det allerede kommet masse i stua og på kjøkkenet :getlost:

Og jeg?  Hadde fortsatt ikke vært på do, og der satt jeg på alle 4 og brakk meg samtidig som jeg skulle tørke opp. Heldige dustemann som skulle på jobb:bye:

 

Peke nedover og si meg HELT enig med Anniken - da får man ut bikkja og begynner å tørke møkk.
 

48 minutter siden, AnnikenK skrev:

Jeg tør påstå at det er mannen som er dust. Hvorfor i alle dager løp han ikke ut med bikkja i steden for å vekke deg?

Det var mitt bidrag på morgenkvisten :yawn:

Peke opp "what she said"
 

44 minutter siden, *Kat84* skrev:

Han hadde 20 minutter på seg til å bli klar til jobb, og skaden var allerede skjedd...

Det stinker her...

Da kommer man for sent til jobb, så enkelt er det - da går man ut med hunden, tørker møkk og vasker, så koker man kaffe, gjør seg klar til jobben og smyger seg inn til sovende "kone/sambo" med kaffe og ønsker en god dag. Enkelt og greit. Så jupp - da kommer man en halvtime for seint, men det har ingen dævva av.

Det der hadde vært skilsmissegrunn hos meg kjenner jeg...........

For øvrig - dustebikkje? Det er vel neppe sånn at han fikk diare med vilje eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, Belgerpia skrev:

For øvrig - dustebikkje? Det er vel neppe sånn at han fikk diare med vilje eller?

Alt er ikke ment så veldig bokstavelig ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pringlen skrev:

Ok :) Må begynne å se på nye løsninger. Frontpage er visst litt avleggs :P

Hhahaa, jeg innså også at Fronpage muuuuligens var litt out of time :lol:. Jeg har laget mange sider i Frontpage opp gjennom årene, og har fortsatt noen liggende ute liksom, men noen ganger er det kanskje greit å modddernisere seg :lol: 

8 timer siden, Argyr skrev:

Jeg trekker for gardinene og merker forskjell på varmetapet. :lol:  

Jeg fikk voldsomme kommentarer da jeg hadde besøk fra Frankrike før jul. Hun kunne ikke forstå at jeg ikke dro for gardinene for å holde på varmen i huset. Det var visst vanlig å ha noe som dekket vinduene om vinteren der for å unngå varmetapet gjennom glassvinduer. 

8 timer siden, 2ne skrev:

Takk :ahappy: Enn så lenge går det bra, men jeg har bare jobbet 2 dager i uka, og vi er på fjerde uka nå, så det er forventet. Spørsmålet er hvordan det funker over tid :) 

Hva er det du jobber med nå? 

2 timer siden, Elisabeth00 skrev:

EDIT: Jeg har til og med ledd av folk som har gått på nøyaktig (jeg kødder ikke) samme scam tidligere, fordi det er så åpenbart scam at det ikke skal være mulig å gå på.. Omg.. Kom på det nå :lol: Er det mulig.. Jeg er faktisk så flau at jeg sitter her å rødmer for meg selv... :lol: 

Nå ble jeg jo ikke nysgjerrig i det heletatt på hva det var du gikk på :lol: 

Fryktelig tåkete ute nå - det var så tett da jeg kjørte til jobb at jeg bare sneglet meg avgårde fordi sikten var så dårlig. Egentlig liker jeg tåke, jeg, det er litt fascinerende, det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

 

Det er mye mulig. Så vidt jeg har fått med meg, er det bare @Line og meg som er innbitte vinter-hatere, resten av dere koser dere med snø og kulde :P

 

Ikke jeg! Sommer hele året hadde ikke gjort noe. :aww:

Akkurat nå syns jeg forkjølelsen bare skal slippe taket. Jeg er ikke dårlig nok til å være hjemme fra jobb, men det er en himla teit jobb å ha når nesa renner og jeg er hes og hoster (kundesenter/callsenter og svarer på ørtogførti telefoner om dagen, og jeg sitter i åpent landskap så forsøker å hoste og snufse i det stille *sukk*). Blir smågal snart! Enda godt det er mute-knapp på telefonen, så kundene slipper å høre på hosting og harking. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rocket skrev:

Har du testa MaxAlt? Virkelig redningen for meg ifht migrene. Har "gått" på det siden jeg var 15, selvom det egentlig ikke er anbefalt til noen under 18. (Var ikke testet ut på yngre når jeg fikk det) Imigran blir jeg skitdårlig av, smaken eller noe som trigger helt j*vlig. kan verken ha spray eller smeltetabletter. Må ha vanlige. :P Brukes likt som imigran. :) 

--------------------------

AN er jeg skrekkelig misunnelig og samtidig glad. Ei i stallen skal ha seg ny valp. :wub: Med andre ord så skal det schäferkosemoses! :DIkke at valpene er født eller noe enda, men men. :P Aner ikke hvem hun skal ha fra eller noe, hun har ikke gått ut med det offisielt enda. Regner med det er en til av bruksvarianten hun skal ha da, politidame som tidligerer har hatt patruljehunder bl.a. :) 

Var hos psyk i dag og han heiet masse på meg, synes målene mine er knall og at jeg jobber bra med å snu tankemønster og finne selvverd og selvfølelse igjen. Og ikke minst, ikke bite over for mye igangen. Kan begynne å ane en smule glede i nedre deler av spekteret igjen også, og det er et stort fremskritt! Utrolig befriende å føle at man faktisk kan bli frisk i sitt eget tempo, uten at noen maser på deg eller anser problemene dine som bagateller. 

Nei, kun prøvd imigran og den funker 8 av 10 ganger omtrent, så tror det er greit. Brygger nok på noe annet nå og, siden jeg er dårlig i dag og. 

Så godt å lese at det går riktig vei - heier på deg! :hug: 

 

 

Ikke ofte nordøsterdølen min blir bekymra, men når han finner meg likblek sittende på kjøkkengulvet, da lurte han forsiktig på om jeg ikke bare skulle bli hjemme i dag. Argumentet mitt om at jeg skulle jo uansett på sykehuset (fysio) sånn at om noe skjedde så var jeg i gode hender, syns han var dårlig siden jeg skulle komme meg til og fra også. :aww: Ble med å leverte lillemor i barnehagen siden jeg allerede hadde lovet at jeg skulle være med i bilen, og ble med hjem igjen, fant ut at de få gangene han blir bekymra kan det være verdt å høre på han :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raksha skrev:

 

Ikke ofte nordøsterdølen min blir bekymra, men når han finner meg likblek sittende på kjøkkengulvet, da lurte han forsiktig på om jeg ikke bare skulle bli hjemme i dag. Argumentet mitt om at jeg skulle jo uansett på sykehuset (fysio) sånn at om noe skjedde så var jeg i gode hender, syns han var dårlig siden jeg skulle komme meg til og fra også. :aww: Ble med å leverte lillemor i barnehagen siden jeg allerede hadde lovet at jeg skulle være med i bilen, og ble med hjem igjen, fant ut at de få gangene han blir bekymra kan det være verdt å høre på han :aww: 

 

Høres ut som det er lurt å høre på han :hug: God bedring! 

 

Jeg sitter i matteforelesning og ser dobbelt. Urk. Det ER så upraktisk! Skulle ønske det funka med briller :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...