Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

11 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Noe sunnere enn godis kanskje? :P

Hva er morsomt med det da? :o 

--

Lurer på om det er noen hormoner på gang her, Nora er svært så.. Jeg veit ikke helt hva jeg skal kalle det jeg. Gira, fjollete, flørtete og snål. Hun fotfølger Leah rundt i stua og dytter nesa si ned i manken på henne, og hvis det blir noe lek, så blir hun helt "heeeey baby"-ish, hvilket Leah syns er en anelse irriterende og Ali syns er en anelse for morsomt. Hvis jeg snakker til henne, så hiver hun seg mot meg, legger begge labbene på skuldrene mine om hun får sjansen, og ni-sleiker meg i trynet. Når jeg prøver å dytte henne bort (jeg ække så glad i manisk tungeslafsing i trynet jeg :P ), får hun sånn tilt&game over-tryne, da blir det veldig viktig å sleike meg i trynet, og i stad ble hun så intens at hun nesten nappa ut en øredobb. Det ligner ikke henne. Hun pleier å være ganske så varsom, om vi ser bort fra at hun er intens. Jeg skjønner ikke helt at det kan være hormoner, for Leah skal ikke løpe før i mars, Ali burde ikke løpe før etter det igjen, og Nora løper bare i november/desember. Det er mulig at tispeskinnet er innbilt, men det er i så fall en rar form for innbilthet som jeg ikke har sett før, på ei som aldri har vært innbilt tidligere. Er ikke det rart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Nedtur.... Hadde gledet meg veldig til å drikke kaffe og spise pistasje-is... også oppdager jeg at isen, det er jo bare helt vanlig vaniljeis med litt sjokoladesaus iblandet - og på toppen ligger det en neve pistasjenøtter som ikke smaker noe som helst... Man kan jo ikke kalle sånt for pistasjeis? Jeg føler meg lurt... pistasjeis skal være grønn, den, veldig grønn - og smake pistasjeis... 

5722562_2990908.jpg 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Er det noen her inne som er drevne på dogweb arra ang søknad om utstilling? Som kan svare meg på et egentlig enkelt spørsmål, men som likevel mange sliter med :lol: 

dreven og dreven, jeg har gjort noe sånt i det minste. Spørs jo helt hva du trenger hjelp til.

 

Gikk en god tur med tre hunder tidligere i dag. Det føles en evighet siden... Er litt trøtt i dag ja. Og ikke aner jeg hvorfor. Eller, OK, jeg sov ikke så lenge i natt men det kunne jeg jo gjort. Dumme kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en ny serie å se på... har pløyd meg igjennom masse pilotepisoder nå, men ingenting som fenger. Er så lei superhelt-serier, de gir meg virkelig ingenting. Men virker som om det bare er slike serier som kommer ut nå. Det og overfladiske serier om og for tenåringer. Jeg har iallefall x-files, enn så lenge. Men bare 4 episoder igjen :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en kjempeoverfladisk serie om tenåringer så ser du Screamqueen :P Det er en grøsserdramaparodi, litt over the top, men også litt morsom. 

Ellers liker jeg Blacklist feks Hinterland, Broadchurc om du liker krimserier.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Turb skrev:

Hvis du vil ha en kjempeoverfladisk serie om tenåringer så ser du Screamqueen :P Det er en grøsserdramaparodi, litt over the top, men også litt morsom. 

Ellers liker jeg Blacklist feks Hinterland, Broadchurc om du liker krimserier.

Haha nei så to episoder av den, men orket ikke mer. Jeg vil ha en dyp, fengende og spennende serie med gode skuespiller. Ikke noe glossy amerikansk (type pretty little liears, herregud noe så dårlig :lol: ). 

Jeg så nesten hele første sesong av blacklist, men den begynte å irritere meg sånn at jeg ikke gadd mer. Karakterene reagerer så usannsynlig, hovedpersonen er en irriterende skuespiller, og han med lista som jeg ikke husker navnet på har en irriterende munn (:P) sånn generelt sett er jeg ikke så glad i serier som fokuserer på en ny sak hver gang. Med unntak da. Elsker jo x-files, men mytologien bak, de store konspirasjonene , har alltid interessert meg mer. Broadchurch liker jeg. Ikke sett 2.sesong enda. Likte the fall og. Hinterland har jeg ikke sett, må sjekke ut. Jeg liker vel egentlig best serier der man blir kjent med hovedpersonene, ikke type csi som både er episodebasert men også veldig upersonlig. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Siri skrev:

Nedtur.... Hadde gledet meg veldig til å drikke kaffe og spise pistasje-is... også oppdager jeg at isen, det er jo bare helt vanlig vaniljeis med litt sjokoladesaus iblandet - og på toppen ligger det en neve pistasjenøtter som ikke smaker noe som helst... Man kan jo ikke kalle sånt for pistasjeis? Jeg føler meg lurt... pistasjeis skal være grønn, den, veldig grønn - og smake pistasjeis... 

Var det fra Kulinaris eller?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Siri skrev:

Det var utfordringen med Willy også... tjukk i hu'e og oksenakke... finnes ikke mye som passer til sånt vøtt... :lol: 

Haha nei, særlig ikke når halsen bare går over til noe som er enorm brystkasse i tillegg.. Ingen skuldre liksom :lol: for å ikke nevne den lille ekstra tykke huden som ikke kan komme i klem :P 

8 minutter siden, Snøfrost skrev:

dreven og dreven, jeg har gjort noe sånt i det minste. Spørs jo helt hva du trenger hjelp til.

 

Gikk en god tur med tre hunder tidligere i dag. Det føles en evighet siden... Er litt trøtt i dag ja. Og ikke aner jeg hvorfor. Eller, OK, jeg sov ikke så lenge i natt men det kunne jeg jo gjort. Dumme kroppen!

Lurte på om når man søker elektronisk hvilke raser som kan delta, om man kan bare markere alle og så vil raseklubber som sier nei, bare avvise de over dogweb....? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Turb skrev: Hvis du vil ha en kjempeoverfladisk serie om tenåringer så ser du Screamqueen [emoji14] Det er en grøsserdramaparodi, litt over the top, men også litt morsom. 

Ellers liker jeg Blacklist feks Hinterland, Broadchurc om du liker krimserier.

Haha nei så to episoder av den, men orket ikke mer. Jeg vil ha en dyp, fengende og spennende serie med gode skuespiller. Ikke noe glossy amerikansk (type pretty little liears, herregud noe så dårlig[emoji38]). 

Jeg så nesten hele første sesong av blacklist, men den begynte å irritere meg sånn at jeg ikke gadd mer. Karakterene reagerer så usannsynlig, hovedpersonen er en irriterende skuespiller, og han med lista som jeg ikke husker navnet på har en irriterende munn (:P) sånn generelt sett er jeg ikke så glad i serier som fokuserer på en ny sak hver gang. Med unntak da. Elsker jo x-files, men mytologien bak, de store konspirasjonene , har alltid interessert meg mer. Broadchurch liker jeg. Ikke sett 2.sesong enda. Likte the fall og. Hinterland har jeg ikke sett, må sjekke ut. 

 

Jeg er også litt smått desperat etter noe nytt nå[emoji14]Begynte å se "fresh meat" på Netflix i går når jeg trengte en pause fra lesing. Passe dårlig serie å se når hjernen trenger en pause :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jeg trenger en ny serie å se på... har pløyd meg igjennom masse pilotepisoder nå, men ingenting som fenger. Er så lei superhelt-serier, de gir meg virkelig ingenting. Men virker som om det bare er slike serier som kommer ut nå. Det og overfladiske serier om og for tenåringer. Jeg har iallefall x-files, enn så lenge. Men bare 4 episoder igjen :(

Har du sett Jessica Jones?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Polfarer skrev:

Jeg er også litt smått desperat etter noe nytt nåemoji14.pngBegynte å se "fresh meat" på Netflix i går når jeg trengte en pause fra lesing. Passe dårlig serie å se når hjernen trenger en pause :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Sjekk ut Inbetweeners :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Polfarer skrev:

Jeg er også litt smått desperat etter noe nytt nåemoji14.pngBegynte å se "fresh meat" på Netflix i går når jeg trengte en pause fra lesing. Passe dårlig serie å se når hjernen trenger en pause :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Er serie-tørke nå synes jeg. Eller, egentlig ikke, fordi det kommer jo ut masse nytt nå. Men som sagt, ingenting av det fenger. Blindspot hørtes lovende ut, men var kjedelig. The magicians er ok, men irriterende skuespillere/karakterer. Men kommer sikkert til å se ferdig. Colony. Kjedelig. The shannara chronicles. Uoriginalt. The expanse. Ok tror jeg, men burde sett med undertekster. Supergirl. Uengasjerende og uoriginalt. Lucifer. Meh. Dc legends of tomorrow... meh.  Jeg har iallefall prøvd å gi nye serier en sjanse :P 

 

3 minutter siden, Pixie skrev:

Har du sett Jessica Jones?

Bare en halv episode... med mindre den skiller seg veldig fra andre superhelt-serier så gidder jeg ikke den heller, alt er så forutsigbart, og masse slossing som jeg synes er kjedelig å se på, det blir så mye av det i slike serier at det ikke gir meg noe i det hele tatt. Er lei hele det marvel-samlebåndet.

Kresen ja :lol: 

 

Jeg har aldri sett the wire da, så kanskje det er på tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Er serie-tørke nå synes jeg. Eller, egentlig ikke, fordi det kommer jo ut masse nytt nå. Men som sagt, ingenting av det fenger. Blindspot hørtes lovende ut, men var kjedelig. The magicians er ok, men irriterende skuespillere/karakterer. Men kommer sikkert til å se ferdig. Colony. Kjedelig. The shannara chronicles. Uoriginalt. The expanse. Ok tror jeg, men burde sett med undertekster. Supergirl. Uengasjerende og uoriginalt. Lucifer. Meh. Dc legends of tomorrow... meh.  Jeg har iallefall prøvd å gi nye serier en sjanse :P 

 

Bare en halv episode... med mindre den skiller seg veldig fra andre superhelt-serier så gidder jeg ikke den heller, alt er så forutsigbart, og masse slossing som jeg synes er kjedelig å se på, det blir så mye av det i slike serier at det ikke gir meg noe i det hele tatt.

Kresen ja :lol: 

The 100 på Netflix!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Line skrev:

Var det fra Kulinaris eller?..

Nei, Inspira (eller noe sånt) fra Hennig Olsen... 

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Lurte på om når man søker elektronisk hvilke raser som kan delta, om man kan bare markere alle og så vil raseklubber som sier nei, bare avvise de over dogweb....? 

Det er jo en del hundeklubber som har sagt at de vil gjøre det sånn - og jeg mener jo at det må være det mest ryddige egentlig, men man må bare gi beskjed til raseklubbene at det gjøres sånn (også er det sikkert noen som går i fistel fordi noen faktisk er så frekke at de gjør det, selv om NKK flere ganger har sagt at det kan gjøres sånn). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Krutsi skrev:

Lurte på om når man søker elektronisk hvilke raser som kan delta, om man kan bare markere alle og så vil raseklubber som sier nei, bare avvise de over dogweb....? 

Ja, det som er idéen og står i instruksen fra NKK, blant annet den emailen som kom her om dagen (fredag?)

Sitat

Minner om at siste frist for å søke om utstilling/LP/Ag for 2017 er 1. februar 2016.

 

Alle søknader legges inn via web.

 

Klubb/Arrangør kan legge inn alle raser de ønsker å ha med på sitt arrangement.

Når fristen for å søke om utstilling/lp/ag har gått ut vil det være åpent for at klubbene kan lese korrektur.

 

Man kan sjekke hvor sin(e) raser er søkt om å delta og raseklubb kan her avvise hvis det er noen arrangement de ikke ønsker deltagelse på.

Disse vil da kunne ses som avvist/eller rød stjerne hos arrangør (søker), hvor arrangør må fjerne rasen fra arrangementet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ilosan skrev:

The 100 på Netflix!

Ser på det faktisk, men synes ikke den er særlig bra, menneskene reagerer så rart på ting, og gjør ikke noe av det jeg ville gjort om jeg hadde havnet på jorden igjen etter 100 år. Hva skjer med å bare henge på samme sted da, hva med å undersøke om det er bedre steder å være på planeten? Utforske? Stille spørsmål? Småteit serie, men slutter nå ikke å se på likevel :P Spennende premiss, også gjør serieskaperne ingenting ut av mulighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Bare en halv episode... med mindre den skiller seg veldig fra andre superhelt-serier så gidder jeg ikke den heller, alt er så forutsigbart, og masse slossing som jeg synes er kjedelig å se på, det blir så mye av det i slike serier at det ikke gir meg noe i det hele tatt. Er lei hele det marvel-samlebåndet.

Kresen ja :lol: 

Slossing er det jo, kommer ikke unna det. David Tennant som erkebritisk iskald psyko er ekkelt bra, og Jessica selv er jo antihelt så det holder. Jeg likte serien godt jeg, selv om jeg vanligvis ikke liker superhelter og slossing. Gi den en sjanse til om du ikke finner noe bedre :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Haha nei så to episoder av den, men orket ikke mer. Jeg vil ha en dyp, fengende og spennende serie med gode skuespiller. Ikke noe glossy amerikansk (type pretty little liears, herregud noe så dårlig :lol: ). 

Jeg så nesten hele første sesong av blacklist, men den begynte å irritere meg sånn at jeg ikke gadd mer. Karakterene reagerer så usannsynlig, hovedpersonen er en irriterende skuespiller, og han med lista som jeg ikke husker navnet på har en irriterende munn (:P) sånn generelt sett er jeg ikke så glad i serier som fokuserer på en ny sak hver gang. Med unntak da. Elsker jo x-files, men mytologien bak, de store konspirasjonene , har alltid interessert meg mer. Broadchurch liker jeg. Ikke sett 2.sesong enda. Likte the fall og. Hinterland har jeg ikke sett, må sjekke ut. Jeg liker vel egentlig best serier der man blir kjent med hovedpersonene, ikke type csi som både er episodebasert men også veldig upersonlig. 

 

Sett Top of the Lake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Sett Top of the Lake?

Nei, må undersøke!

Akkurat nå, Pixie skrev:

Slossing er det jo, kommer ikke unna det. David Tennant som erkebritisk iskald psyko er ekkelt bra, og Jessica selv er jo antihelt så det holder. Jeg likte serien godt jeg, selv om jeg vanligvis ikke liker superhelter og slossing. Gi den en sjanse til om du ikke finner noe bedre :P

Ah stemmer det, han er jo med der! Kanskje jeg må gi den en sjanse, hvis den er litt annerledes! Betalte for netflix i går, men fant jo ingenting jeg hadde lyst til å se på... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...