Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Jeg og papsen har revet halve kjøkkenet mitt i dag, så nå er det fullt kaos her.

Han kommer tilbake mandag og skal jobbe videre, frem til da fungerer komfyren som kjøkkenbenk.

Utrolig hvor lekker tapet og gulvbelegg de hadde i 1966, som kommer fram når man river vekk skapene, må eg sei.

Hundene vet ikke helt hva de synes om denne forandringen foreløpig, de var veldig på snuser'n her, men nå er visst allr kriker og kroker undersøkt, så da var det ikke så spennende likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Sløver i sofaen - eller gjør et forsøk på å strikke og sløve. NOEN (les kenguvalpen) skjønner ikke hvorfor han ikke kan hjelpe til med strikkingen ved å bite meg i ermet, eller forsøke å tvinge hodet under hånda mi så jeg kan klappe ham... Jeg er rar i følge ham, hva kan være bedre enn å klappe en skvælp? 

Skal til en venninne å se håndball og spise mat etterpå også tok jeg en impulsiv (til meg å være) beslutning om uting i Oslo imorgen. Skal på NM i hjemmebryggeri :D Har bestemt meg til at jeg skal bli flinkere til å være impulsivt sosial også uten hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjeldent jeg er værsyk, men i dag er jeg det. Evt er det pga jeg skal snu døgnet og bare sovet 3 timer :P Snu tilbake etter 4 netter natt.

Bikkjene har fått hver sitt okseøre, også får jeg fortsette litt klikker prosjekter iløpet av ettermiddag/kveld. 

Men først: frokost/middag som i dag er grøt. Så en laaaang dusj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, 2ne skrev:

Jeg har stemt :) 

Vi har et helt underforum for sånne ting, så at det plutselig er et problem for soniser, skjønner jeg ikke. Opplys meg gjerne :) 

Det underforumet har jeg ikke frekventert. Men sorry, jeg var sikkert i dårlig humør da jeg skrev det der i går kveld. (Men ærlig talt da, skal man ikke stemme på det bildet man liker best i fotokonkurranser, seriøst?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyset varierer av og til litt i styrke her... kanskje greit å tenne noen stearinlys så det er klart..... koselig er det jo uansett :D Men jeg vil gjerne beholde strømmen i hvert fall i noen timer til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Raksha skrev:

ops... ikke ofte de går ut med væradvarsler her. Får vi nytt tak på forsikringen om det blåser av? :o Rusker godt allerede og dette er bare starten. 

http://tolga.kommune.no/19166.Varsel-Ekstremvaret-Tor.html (Vi bor pr def. på fjellet.)

 

Hvis jeg ikke gir livstegn fra meg på et par dager så er det bare mobil og nett som har blåst bort :lol: 

Jepps.. Så lenge dere har forsikring på huset da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og ønsker at det skal bli litt mer trøkk i den stormen, jeg liker vær!

Ellers har jeg vært på kurs i hele dag. Den første halvdelen av kurset var en direkte fornærmelse, vi var sinte etterpå hele gjengen. Vi skulle blant annet lage plakater med det som var bra i undervisningen vår og det som kunne bli bedre. Seriøst? Er det mulig? :sint_01: Gi meg en god forelesning om hva som rører seg i forskningen rundt pedagogikk og flytt plakatene til småskolen!

Ellers har jeg det bra. Det er helg! Lurer på om jeg trenger en femdobbel konjakk i stedet for det vanlige fredagsglasset med rødvin i dag. (:P).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Og ellers har vi vel en egen tråd med slike "LIK BILDET MITT"-ønsker :). Jeg liker konsekvent ikke bilder i slike kampanjer da det som det er sagt før jo er de som er best til å sanke stemmer som vinner, ikke nødvendigvis det beste bildet. 

Det gjelder alle fotokonkurranser der man veit hvem fotografen er det, da er det fotografen som får stemmen, ikke nødvendigvis bildet. 

48 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det underforumet har jeg ikke frekventert. Men sorry, jeg var sikkert i dårlig humør da jeg skrev det der i går kveld. (Men ærlig talt da, skal man ikke stemme på det bildet man liker best i fotokonkurranser, seriøst?)

Men ærlig talt da, det er da ingen som tvinger deg til å gå inn og stemme på bildet? 

Igjen. Jeg skjønner ikke hvorfor dette plutselig skal være problematisk. Det er da aldri det når det er spørsmål om sånt ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom en fin traktor og strødde her - hadde han ventet et par timer er det sikkert bart, jeg kan se gress stikke opp flere steder på gårdsplassen. Jaja, da har jeg vel ingen grunn til å bli hjemme fra korøvelse utover at jeg ikke har LYST. Jeg vil heller ligge under et ullpledd og spise sjokolade. Men jeg må til Minnesund for å kjøpe sjokolade, og da er jeg jo i grunnen halvveis til korøvelse på Nannestad. 

I dag er bare en tung dag, og alt er teit. Jeg fikk klissvåte sokker av å vaske opp, liksom, så ***** vanskelig er det ikke. 

Skifte klær for å ha litt omtanke med allergikerne i koret, og håpe at jeg får opp humøret på øvelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg sitter her og ønsker at det skal bli litt mer trøkk i den stormen, jeg liker vær!

Samme her!! Halve hekken har allerede rast, så nå bryr jeg meg ikke mer :vin: ! Liker å høre det knake rundt huset :D, har tent starinlys og spist middag, så jeg er klar for strømstans også.

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SFX skrev:

Det kom en fin traktor og strødde her - hadde han ventet et par timer er det sikkert bart, jeg kan se gress stikke opp flere steder på gårdsplassen. Jaja, da har jeg vel ingen grunn til å bli hjemme fra korøvelse utover at jeg ikke har LYST. Jeg vil heller ligge under et ullpledd og spise sjokolade. Men jeg må til Minnesund for å kjøpe sjokolade, og da er jeg jo i grunnen halvveis til korøvelse på Nannestad. 

I dag er bare en tung dag, og alt er teit. Jeg fikk klissvåte sokker av å vaske opp, liksom, så ***** vanskelig er det ikke. 

Skifte klær for å ha litt omtanke med allergikerne i koret, og håpe at jeg får opp humøret på øvelsen. 

Musikk hjelper alltid på dårlige dager :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Samme her!! Halve hekken har allerede rast, så nå bryr jeg meg ikke mer :vin: ! Liker å høre det knake rundt huset :D, har tent starinlys og spist middag, så jeg er klar for strømstans også.

 

Her er peisvarme og stearinlys på plass. Strømstans har jeg ikke så veldig lyst på, da stopper nemlig pipevifta og da kan det begynne å ryke inn. Hører ikke noe vind i det hele tatt nå, men det blir vel livligere utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flaks med den lille turen vår på 20 min, oppholds og greit, jeg tenkte at jeg burde gå lenger, men like etter samboer hadde plukka oss opp mørkna det til og begynte å regne heftig. Så koselig å sitte inne nå :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pyntet meg og venter på at han ene jeg bor med skal bli ferdig på badet så vi kan stikke på vors. Har en ganske trykkende hodepine, og siden jeg skal på fest i morgen også (og før det lage mat til tretti personer) er jeg litt usikker på hvor lurt det er å kjøre på med ei flaske vin på vors og så konsert og øl på Samfunnet. Jaja, kan jo stikke på vors hvertfall og heller dra hjem om det blir for ille. Så sparer jeg i så fall de 200 kronene i inngang også. Jeg er gira på fest, da! Så hvis jeg bare blir litt brisen merker jeg kanskje ikke at jeg har dritvondt i hodet? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blåser det godt, stearinlys er tent, laget meg te, fylt tekanna med varmt vann i tilfelle strømmen går. Men nå kan strømmen godt bli her til håndballkampen er over, og vinden kan roe seg litt. Hver gang jeg hører vinden ta tak så flimrer eller  forsvinner tv-bildet. Liker ikke den ekstra spenningen der :aww: Men HEIA NORGE!!! :banana: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, mokken skrev:

Hahaha! Det der kunne vært Lykke! :lol:

 

Vanligvis er han på vei mot trappa før jeg har fullført setningen, men når jeg sier komme så går vi på tur i dag og går mot trappa så kommer ingen Sjef. Når jeg går inn igjen så ligger han altså bak gardina :P 

... lurer jeg på hva som skal være poenget med å starte en BRUKSHUNDKLUBB hvis man ikke skal ha noen bruksaktiviteter. 
Det var så viktig å få medlemsskap i NKK, og det skrytes hvert år om at nå har de vært medlemmer der så så lenge. Men de har ikke MH, lydighet kun som egentrening, og ikke spor.... 
En venn med hundeskole her har jo mer bruksrettede kurser og aktiviteter enn disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, laikamor skrev:

Da forsvant strømmen. Hva finner man da på? :P

Når vi var uten strøm en lørdagskveld for et års tid siden fant vi fram en flaske vin og monopol :)

Koselig med sånne kvelder synes jeg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, 2ne skrev:

Det gjelder alle fotokonkurranser der man veit hvem fotografen er det, da er det fotografen som får stemmen, ikke nødvendigvis bildet. 

Jepp - og det er sånt jeg er veldig i mot... eller: har ikke sansen for :P

1 time siden, 2ne skrev:

Igjen. Jeg skjønner ikke hvorfor dette plutselig skal være problematisk. Det er da aldri det når det er spørsmål om sånt ellers. 

Det er vel mest fordi innlegget kunne vært lagt i det underforumet det skulle ligget i kanskje? 

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

En venn med hundeskole her har jo mer bruksrettede kurser og aktiviteter enn disse. 

Det er sikkert fordi HAN skal tjene penger på det - i en frivillig hundeklubb må sånt gjøres på dugnad, folk har jobber og egne hunder å trene... Det er ikke så lett å få folk til å stille opp gratis og frivillig lenger. 

Det kom ei real vindkule her - så gikk strømmen og alt ble stille... hører ikke vinden engang. Og det ble liksom VELDIG mørkt også da, her ute i skogen. Nå har jeg tent lys og det er litt småkoselig, men så begynte jeg å tenke på at enn om det bare er her hos meg strømmen har gått? At det er en kobling eller noe inn til huset som gikk? Må jeg si fra da tro? til noen? Men brått kom strømmen igjen - et halvt minutt - før den gikk igjen. Og da er det nok ikke hos meg det er problemer antar jeg *puhhh*. Heldigvis ser det ut til at vannpumpa virker, så da har jeg i hvert fall vann så jeg både kan drikke og gå på do :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...