Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva fikk du til jul?


BareLinn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Alt for mye!Det som gledet aller,aller mest var en Parkerings-tillatelse i et turområde jeg er ufattelig glad i .Min herlige søster hadde funnet grunneierene etter å ha lekt detektiv lenge!!!!

Oh så mye dere har fått. Ungene mine får ikke lese denne tråden, de har århundrets kjipeste familie på vestkanten Tanter og onkler ga vist ikke noe i år. Ei heller storebroren til ungene. Og de i nor

Jeg fikk sjukt mye gaver, og er selvsagt veldig glad for det. Men den fineste gaven jeg fikk i år var en stor juleduk farmoren min har brodert og sydd til meg - mamma, tante og farmor har slike selv,

Posted Images

11 minutter siden, Kristiin skrev:

Du får det, andre derimot får bjønnfett :Laugh:

Det får du meg ikke til å uttale :P Samboern sier at han hadde store problemer med å komme på et annet ord for bjønnfitte i butikken :P Det er seriøst et utrolig stygt navn, men på et vis åh, så dekkende. 

Med mindre det er noen som har lurt meg til å tro at det er det det skal hete, og koser seg glugg i hjel av at jeg går rundt og sier snåle ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh så mye dere har fått. Ungene mine får ikke lese denne tråden, de har århundrets kjipeste familie på vestkanten :P Tanter og onkler ga vist ikke noe i år. Ei heller storebroren til ungene. Og de i nord har vi aldri fått fra. Så slik blir det med liten familie rett og slett. Litt trist og jeg sitter med dårlig samvittighet hvert år, både før og etter, særlig når jeg leser slike tråder. Det er lett å si at julen handler ikke om hva man får eller gir, men ikke så lett når man vet at ungene kanskje synes det er flaut å komme på skolen å høre om alt de andre har fått. Vi bor på vestkanten, det er ikke til å unngå at gavehaugene er større og flottere enn vår, det er neppe noen som setter budsjettet til 2000,- Det er mye synes jeg, men når jeg ser hva alle andre har fått så skjønner jeg jo at vi er kjipe! Altså, jeg er veldig fornøyd, ikke misforstå! Tror ungene er fornøyde med det de har fått å, men de kjenner nok litt på det når de snakker med venner. Husker jeg å gjorde det, for jeg er vokst opp med det samme "kjipe" vaset om at det handler ikke om å få og gi, det handler om å være sammen *spy* Det hjelper ikke når du er 16 og vet at resten av vennegjengen har fått så mye at juletreet ikke syntes på julaften og alle pakket opp gaver til kl 24, mens hjemme var mor i seng til normal tid :P Ja, jeg er misunnelig på vegne av mine barn på alle som har fått så mye.  Kommer det til å bli forandret? Nei, slik er det hvert år. Kjenner på misunnelsen grønne fjes, men tror nok det er best i lengden at ungene skjønner at slikt vokser ikke på trær selv om far tjener godt.


Arrakt bukse i damemodell (tar den aldri av)
Launllva genser i blått
Min far lytter han :wub: Jeg satt å så på bilder sammen med mor og da så jeg ett smykke jeg hadde som tenåring jeg har mistet og savnet veldig. Så han hadde vært å funnet ett makent til meg han. Snille gode faren min :wub:
Undertøy fra barna og bikkjene

Gubben:
Foodprosessor med masse dingser
Japanske kniver

Helle:
Dieselbukse
Morgenkåpe
Sminkekoffert
undertøy
Penger

Mads:
To gensere
Hodetelefoner
Spillmus (neeeei ikke de dyre nei, vi holder da oss på 1000;-)
Hugo Boss parfyme og deodorant
Undertøy
 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo fikk blender, gavekort på xxl og sånn vinopptrekksett.  

I tilegg fikk han div rar øl og jeg bok. 

Poden fikk mikroskop av oss,  stjernekikkert og hodelykt av far, barnas kokebok,  en fuglebok og puslespill av mor, minecraftlego av ene tanten m/familie og tryllesett av andre tante m/familie.  Av julenissen fikk han først minecraftbok og star wars matboks, så godteri på kvelden.  

Nico og Toddy ga julestrømpe til alle barna ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Toril skrev:

Alt for mye!Det som gledet aller,aller mest var en Parkerings-tillatelse i et turområde jeg er ufattelig glad i :wub:.Min herlige søster:wub::wub: hadde funnet grunneierene etter å ha lekt detektiv lenge!!!!

For en genial gave :wub:

Jeg fikk akkurat passe mange gaver til ei kjerring med liten familie: 
- tre små søte nisser
- en kokkekniv
- kaffe, te og sjokolade
- penger

Hundene fikk
- pipedyr
- pipedyr
- pipedyr
- tyggebein
- tyggebein.... :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Margrete skrev:

blablabla dårlig samvittighet 

 

:console:- du? 
Drit i hva alle andre får - gir - whatever. 
Jeg er ganske sikker på at ungene dine ikke tenker sånn - selv om du kanskje tror det :)
Mine foreldre har god råd - men vi (alle faktisk) nekter å legge oss på sinnsyke summer til jul og bursdager likevel. 
Jeg har aldri lidd nevneverdig på grunn av det, ei heller har mine søsken :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er heller ikke mange. Mine barn har alltid fått gaver fra ulike nisser, de. Frysenissen og jålenissen er gjengangere :) I år ble kunstnernissen og reisenissen også invitert :) Det er faktisk ganske dyrt å ha julen med alle sine ogfestmiddag med tilbehør både julaften og første dag. I tillegg skal det kjøpes gaver til absolutt alle og dermed prioriterer jeg å spytte i litt ekstra til mine egne barn og barnebarn. Litt ekstra, betyr ikke at noen av dem fikk gaver for flere tusen. Hvor i all verden skulle jeg få de pengene fra? Sorry at jeg ikke skriver en jubelliste over alt jeg har fått, men en litt nøktern, fy **** så mye penger folk har tale.

Misforstå meg rett. Vi har hatt verdens hyggeligste julaften og første dag. Alle var over seg av glede over alt de fikk. Jeg også. Vi har mat og godteri til langt utpå nyåret og fri helt til 5 januar. Jippi og fortsatt god jul!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at vi får så dyre gaver (pleier å få mellom 1000-1500) er fordi både C og jeg har kun et søsken hver, og vi har ikke barn. Vi fikk jo mye mer fra svigermor iår, men det er jo til bryllupet (begge familiene våres skal hjelpe til med det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg fikk alt jeg ønsker meg, og enda mer.

Konsertbillett-Iron Maiden

Kähler Omaggio vase, hvit og sølv.

De to nyeste bøkene til Jo Nesbø. Blod på snø og mere blod. 

Paul Pava kopp

Hundegodis

Ullteppe.

Armbånd.

Halssmykke.

Liten veske.

Tyrkisk pepper.

Store, hvite, myke tøfler.

Hodelykt som lyser 300 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sjukt mye gaver, og er selvsagt veldig glad for det. Men den fineste gaven jeg fikk i år var en stor juleduk farmoren min har brodert og sydd til meg - mamma, tante og farmor har slike selv, men de er over 20 år gamle. Jeg er så utrolig glad for den gaven - den varer i generasjoner og farmor har brukt masse tid på å lage den til meg. Jeg ble så rørt at jeg begynte å gråte da jeg åpnet den. :) <3  Den skal jeg ta veldig godt vare på, og den vil være et evig minne om henne. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk alt for mye.

-Kari traa ullundertøy

-annet ull sett

-johaug vindtette votter

-broddesko

-flanell sengesett

-2 strikke bøker

-Tardis kakeboks

-Kari traa sokker

-superfin toalettmappe

-lille my kopp (eller sausnebb, litt usikker)

-kosesokker

-penger som røyk på dyrlege besøk i går.

-elektronisk knivsliper

-kjempefin sølvring i børsta sølv

-masse snop

Iria fikk

-leke som grynter og piper

-led lys

-kong tennisballer

-Nina Ottesen spill (skal bytte til vanskeligere)

-nytt bånd i neongrønt

-enda en pipeleke.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg fikk iphone, dyne, sitteunderlag fra Røros, div hudpleieprodukter, fargeleggingsbok, gavekort, varmehjerte for å putte i lomma, penger og billetter til konsert og show. 

Merker jeg begynner å bli voksen når en god og varm dobbeldyne var det jeg satte mest pris på :wub: Tante og onkel hadde fremkalt masse bilder tatt opp igjennom årene som en liten gave til hele familien. Jeg kom over bilder av vår første hund og meg som ti-åring, og da ble jeg veldig rørt :heart: Han savnes hver dag, så det var en utrolig flott gave! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk

- kaffeservice til 6 pers

- playboy sokker:P fra Nemi

- Kalender bok/almanakk ting fra Harry Potter + illustrert De Vises stein av kjæresten

- Adapter ting sånn at jeg kan bruke xbox kontrollen til å spille på pcen, også fra kjæresten

- Hjemmelaget sjokolade og drops :ahappy:

- Brødboks + sånn ting til å henge opp klær i om ser ut som en blekksprut

- et par filmer

- Hjemmelaget Paracord halsbånd

- Et skilt

- en håndlaget julekule

Tror det var det meste :) Godt fornøyd i grunn.

Nemi fikk godbiter og et varmedekken

 

 

 

 

 

 

 

23959695276_1aa085b43b_z.jpg

23985823015_d6bfc25e16_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har åpenbart vært en meget, meget snill pike i år. 
Jeg fikk tilskudd til sofa jeg håper å kjøpe på romjulssalg, fra min søster med mann, mamma, pappa og besteforeldre.
Min niese ga meg rosa verktøykasse, som jeg har hatt på ønskelista siden 2011, i håp om at det fantes - og hun fant! Det er treåringen sin, det :D
Fra nevø fikk jeg sånn dings som hjelper deg å brette klær, den ser morsom og effektiv ut.
Fra besteforeldre fikk jeg også sengetøy, og jeg har egentlig altfor mye av det, men det var kjempefint og helt min stil, så kanskje noe gammelt kan degraderes til valpekasse-tepper.
Fra pappa fikk jeg også ei knall hodelykt, så kan jeg utfordre mørkeredselen i vinter. Jeg tok den på meg i døra, og da føltes det som om jeg hadde lyst opp hele tomta på seks mål :D
Mamma har strikket poncho til meg.
Fra bestevenninna mi fikk jeg konsertbilletter til Adam Lambert i april! Av meg fikk hun konsertbilletter til Adam Lambert i april! :D Men hun har kjøpt sitteplass, og jeg kjøpte stå. Siden hun er nesten 8 måneder på vei da, ser vi an formen hennes, og avgjør hva vi gjør med de to andre billettene når det nærmer seg. Jeg synes jo kanskje Glam-valpen skulle hatt en (han heter Goldbear's Adam Lambert...)
Ellers fikk jeg av diverse familie to CD'er jeg ønsket meg, en DVD som erstatter den jeg har og som er utslitt, tre bøker, juletrepynt, - og mitt favorittgodteri som ikke selges (ofte) i Norge av ei god venninne.

Hundene fikk en enkel kommode til utstyr, soggy doggy-matte, og masse snoperier.

Flere gaver var avlevert tidlig, og jeg innrømmer at det var umulig å holde inne tårene når jeg leste til og fra-lapp med "X'en, Foenix og Glam" på... X'en har vært ekstra savnet disse dagene, for hun elsket pakker og hadde en fantastisk evne til å snuse seg fram til sine (eller datterens..), ta dem, og rive av papiret som en liten diger makuleringsmaskin og komme til godsakene. Men Glam har fått feire sin første jul, og han var rimelig god på pakkeåpning han også. Det tok litt tid før han skjønte hva vi holdt på med, men da poletten falt ned, så satt poletten fast for godt, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått pelspledd, tjukke sokker, illustrert utgave av HP og de vises stein, The Silkworm av Robert Galbraith, tøfler, 18 (!) plater 200g Melkesjokolade ( :heart: ), Dara O'Briaian-billetter (2 stk), gavekort og penger :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen grunn til at dere spesifiserer beløpet dere fikk i kontanter? :ide:

Ønsket meg kun to ting til jul i år; ullgenser og ullbokser. Er nesten himmelfallen over hvor mye nyttig jeg fikk til jul, selv om jeg prøvde å egentlig ikke ønske meg noe (for jeg føler ikke at jeg TRENGER så innmari mye). Likevel, fikk bare ting jeg er veldig fornøyd med og enten kan kose meg med eller ha praktisk bruk for. 
Ga også bort ganske mye mer til veldedighet enn jeg pleier og det ble satt god pris på av tanter og onkler. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg har fått pelspledd, tjukke sokker, illustrert utgave av HP og de vises stein, The Silkworm av Robert Galbraith, tøfler, 18 (!) plater 200g Melkesjokolade ( :heart: ), Dara O'Briaian-billetter (2 stk), gavekort og penger :ahappy: 

Var det noe du ønsket deg eller vet de bare at du er (jeg antar) usedvanlig glad i melkesjokolade? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tuvane skrev:

Var det noe du ønsket deg eller vet de bare at du er (jeg antar) usedvanlig glad i melkesjokolade? :D

Datterbarnet syns det var litt kjipt at jeg visste hva jeg fikk i julegave (Dara O'Briain-billettene), så jeg sa at en liten sjokolade eller en tegning aldri var feil det heller, om hun absolutt måtte gi meg noe jeg ikke visste om.. Hun tok den bare et skritt lenger enn det *kremt* :lol: 

Ja, også veit de jo at jeg er usedvanlig glad i melkesjokolade :ahappy: Fine barna :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk utrolig mye fint :) 

- Penger

- Den største LeCreuset jerngryten

images?q=tbn:ANd9GcS9Sgsri004hn7ee4FFoms

- Tre lags goretex jakke fra Haglöfs

9064726986782_1097121_Vibrant_blue_1_132

- Joggesko

- Halssmykke og armbånd og øredobber

- Kjole

- Regntøy

- Bergans turbukse

- Bergans jaktsekk

- Kähler Omaggiovase stor sølv

k108-kahler_silver_1.png

- Lexington parfyme og bodylotion

- Moren til A betalte utstoppingen av rypen min :) 

- Ullundertøy

- Tøfler

- Julepynt

- Johaug votter

- Bodum brødrister

- Chevalier fleecejakke

- Julepynt og PS4-kontroll så jeg kan spille PS4 med Anders :lol: 

- Filetkniv

- Elektrisk knivsliper

- Vin og sjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...