Gå til innhold
Hundesonen.no

Stamtavle navn til kelpie?


Arielle
 Share

Recommended Posts

1 time siden, maysofie skrev:

Pointless Actions, er ikke det hva enkelte av disse dyra bedriver? :D

haha ja den var jo faktisk litt god :D

1 time siden, Anette skrev:

Ikke noe kennel prefix? farge på hunden etc? 

Joda hunden skal ha kennelnavn forran. Det er svært få som vet hvor jeg henter hunden og jeg har ikke gått ut med det annet en til svært få og ble plutselig veldig usikker på det er "normalt" å gå ut med det :o så jeg venter litt til. Jeg vet ikke hvilken det blir enda så farge er usikkert :) Men for de som er inni raser så er det kanskje ikke så vanskelig å finne ud hvor jeg skal ha valp fra tror jeg :)

1 time siden, Pringlen skrev:

Pling

 

47 minutter siden, Turb skrev:

Du får ikke Pigg :P 

Hva med Popcorn (vurdert til neste faktisk), Poppe, Platypus, Party, Pompel eller Pilt, Peppad osv osv osv 

Takk for forslag. Jeg er for enkle ord. Navnet hunden skal ha til daglig trenger ikke begynne å p men stamtavle navnet må begynne på P. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Shlush skrev:

Trodde det var vanlig å gå ut med kennelnavn når man vet at man får kjøpe valp derfra :-) Vi er jo en haug som gjør der i valpetrådene. Hehe. 

Forslag: Power, Prime

Det er det altså? :D År å dag si jeg kjøpte valp der jeg faktisk har ventet på å vite hvem som blir min. Så dette er litt nytt... Men da så. Neste år henter vi hjem en liten ramp fra kennel Skovfarmen´s i Danmark. Vi reiser ner rett etter nyttår og får snuse litt på den vi skal ha hjem så henter vi den i begynnelsen av mars blir det vell. De er akkurat 1mnd nå :wub:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Arielle skrev:

Det er det altså? :D År å dag si jeg kjøpte valp der jeg faktisk har ventet på å vite hvem som blir min. Så dette er litt nytt... Men da så. Neste år henter vi hjem en liten ramp fra kennel Skovfarmen´s i Danmark. Vi reiser ner rett etter nyttår og får snuse litt på den vi skal ha hjem så henter vi den i begynnelsen av mars blir det vell. De er akkurat 1mnd nå :wub:

Jeg trodde det var helt normalt, det er ikke en hemmelighet :-D Artig at du skal ha kelpie! Hakke hilst på noen skovfarmen-hunder men sendte vell noen mailer til dem når jeg startet å vurdere rasen. Gratulerer! Gleder meg til bilder! 

Skovfarmen's perfect match?

Skovfarmen's Print

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shlush skrev:

Jeg trodde det var helt normalt, det er ikke en hemmelighet :-D Artig at du skal ha kelpie! Hakke hilst på noen skovfarmen-hunder men sendte vell noen mailer til dem når jeg startet å vurdere rasen. Gratulerer! Gleder meg til bilder! 

Skovfarmen's perfect match?

Skovfarmen's Print

Takk :) Ser masse frem til å hilse på han og få vite hvem vi skal ha... Det er jo første hunden jeg kjøpe etter at jeg og mannfolket ble sammen. De andre hadde kjøpt før så nå prøver jeg jo å få han litt med i planleggingen og alt. Så han i hvert fall føler seg inkludert og tror han har noe han skulle sakt. :innocent: Så da ble det Prometheus. Så må vi bare finne kallenavn men det har vi enda god tid til :) Kennelnavnet skulle sendes inn i morgen så det hastet litt mer

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Marie skrev:

Gratulerer!! Så gøy med en kelpie til på forumet. Liker kennelen. :)

Takk :) Gleder oss masse og har en del planer for den lille :)

19 timer siden, Wentakeri skrev:

Kanskje finner du noe her: http://www.hund.ch/magazin/dogname.htm :)

 

får sjekke det ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, JeanetteH skrev:

Police 

som i "that's the sound of the police" 

Det ble en Skovfarmen´s Prometheus

sååå må jeg ha et lett og kort navn til kallenavn tror jeg :P har litt mer tid til å finne det heldigvis.

11 timer siden, HeraHiromi skrev:

Henter du valpen når den er 3 mnd da? 

Gratulerer forresten. Så spennende :) 

Nei ikke før nesten 4mnd. De få rabiesen tidligst ved 3mnd så er det 21 dager før det er lov å ta han med over grensen. Så det blir vell mars før han kommer hjem :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Arielle skrev:

Det ble en Skocfarmen´s Prometheus

sååå må jeg ha et lett og kort navn til kallenavn tror jeg :P har litt mer tid til å finne det heldigvis.

Nei ikke før nesten 4mnd. De få rabiesen tidligst ved 3mnd så er det 21 dager før det er lov å ta han med over grensen. Så det blir vell mars før han kommer hjem :)

Det blir jo Prompen :lol: Eller Krompen om man skal være litt snill :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hils på Skovfarmen´s Prometheus! :D Etter oppdretters beskrivelse den beste hannhund. Han er svært "cool" og full av lek :) Årh som jeg gleder meg til å få hilse på. Vi prøver alt vi kan å få til en tur ned til Danmark så fort som mulig for å hilse på men det er ikke bare bare når jeg jobber turnus og mye helger og mannen jogger "normalt" i ukedagene. 

 

vennen.thumb.jpg.a64e09278b7582ef40b9910568194e1d1da3_st.thumb.jpg.355aa432a74b6

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten ekorn-gærning! I så måte passer navnet "Pling" som foreslått ovenfor, veldig godt til en kelpie altså.. De er ofte litt pling.. eller når man trener dem og poletten faller ned så er det pling-pling-pling-pling (polett-ras ofte.. pluss at de gjerne finner utvidelser av kommandoer som man ikke selv har tenkt på..  :P eller :pinch: ettersom hvor vellykket deres kreativitet er..)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...