Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørrfôrjungelen, dine erfaringer.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Lille loppa her gikk på Brit et-eller-annet da hun kom fra oppdretter. Vi gikk over til RC chihuahua mini, fordi vi måtte kjøre et stykke for å få tak i Brit. Etterhvert gikk hun over på RC chi adult en liten stund, før vi begynte med V&H, den med ris, til frokost, og Orijen med fisk til kvelds. Etterhvert delte vi opp kveldsmaten, slik at hun får tørrfôret i to omganger. Det siste halve året har hun gått på Hills Metabolic mini som tørrfôr, fortsatt med vom til frokost. 

Har i grunn vært fornøyd med alle typer fôr vi har brukt, men jeg tror vi har vært heldige med Aylas mage. Vi har alltid vært nøye på at kattene her i huset tidlig skal være vant til ulike fôrtyper slik at magene blir mer motstandsdyktige, og det overførte vi også til Ayla. Hun har mage av stål, og tåler alt. Har hatt løs mage en gang, altså en avføring, og nå er hun 2 år og 9 mnd. 
Vi gikk over fra Orijen til Metabolic på anbefaling fra vet'n, fordi vi slet med å holde vekten nede. Selv om Ayla får mer mosjon enn en gjennomsnittlig chi, og hun er i meget god fysisk form (får faktisk masse skryt av nye veterinærer hun møter når det gjelder muskelmassen hennes, skryter stolt mamma her :ahappy:), så er hun glupsk. Vi kunne ikke senke matmengden hennes mer. Hun fikk 11g Orijen til middag og til kvelds, og noen mindre enn det ville vært latterlig. Så derfor byttet vi til Metabolic. Det har funka bra, men bakdelen med det fôret er mer bæsj. Det er høyt fiberinnhold i det, og det ser vi på det som kommer ut. Hun bæsjer stort sett fire ganger i døgnet, mot to tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Siden det er en stund siden sist jeg gjorde det så tok jeg en runde på prisene i dag. Dette er hva det koster oss å fôre på noen av de tilgjengelige merkene.  

Har i det siste brukt et som heter High-Energy. De vi har brukt er Professional og Extreme. Fant de på animail og det er der jeg har kjøpt fra siden (det er så veldig greit med maten levert på døra..)

Skal prøve ut denne nå på svartingen som ikke vil legge på seg, takk  

Posted Images

Enten så er bikkja mi syk, eller så fungerer han bare ikke på Acana Senior. Matvraket av en Beagle vil jo ikke spise jo! Spiser kanskje noen kuler når han får frokosten sin, og så ligger resten i skåla nesten hele dagen til han blir sulten nok til å gidde spise det. Kveldsmaten har han stort sett spist opp til nå da, men der har jeg ca 90% av tiden mest V&H. Kun når jeg glemmer og ta opp at han kun får tørrfôr på kvelden. 

Og han får ikke for mye mat heller, ligger under anbefalt dose, rett og slett fordi han har litt ekstra (0,5 - 1kg ish) å gå på som jeg prøver å få bort. :icon_confused: Skal bestille noe annet i starten av uka når jeg får penger og blande ut acanaen, har ikke råd til å bare kaste det heller. 

Vurderer Josera Festival faktisk, pga smakeligheten og glucosamin/kondoitrin som jeg regner med kommer fra muslingkjøttet. Og så eventuelt gå over til Lam og Ris varianten når acana/festival miksen er brukt opp, og gi grønleppemusling ved siden av istedenfor den glucosamin/MSM miksen jeg gir nå. Med mindre han fungerer veldig bra på festival da, da kan han jo bare få det videre. Bor 5min fra nettdyret og de forhandler jo Josera. 
Besj at ProPlan har endra oppskriften sin, han fungerte igrunn bra på lam og ris varianten deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
On 1/22/2016 at 9:31 AM, Heidihj said:

De siste åra har jeg fora med det jeg har hatt tilgjengelig og det jeg har fått. Har vært innom Eukanuba, Royal canine, Hills, Apetitt, Pro Plan og Chicopee. 

De fungerer greit på det meste :) Litt små forandringer, men generelt god pels, avføring og generelt i fin form. Chicopee er det foret av de jeg syns har fungert best og som hundene har likt best, så det kommer vi til å fôre fast på fremover. 

Gammel tråd, men det var dette som dukket opp da jeg søkte på "Chicopee" Er du fortsatt fornøyd med dette @Heidihj ? 

Og er det noen andre som har prøvd dette de siste 2 årene? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

Gammel tråd, men det var dette som dukket opp da jeg søkte på "Chicopee" Er du fortsatt fornøyd med dette @Heidihj ? 

Og er det noen andre som har prøvd dette de siste 2 årene? :P

Jeg bruker ikke dette lengre. Går i RC4800 og Acana som tørrfôr her nå. 

Var ganske fornøyd med det, men de ble litt tynne. Kjenner mange som bruker det, og jeg har stort sett hørt bare positivt om det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Heidihj said:

Jeg bruker ikke dette lengre. Går i RC4800 og Acana som tørrfôr her nå. 

Var ganske fornøyd med det, men de ble litt tynne. Kjenner mange som bruker det, og jeg har stort sett hørt bare positivt om det.

Takk for svar :) Først i går jeg hørte om det, og vi er på leting etter ett bra for til litt bedre pris, så det så litt spennende ut. Sjelden vi har problemer med at jentene blir magre, bare de faktisk vil spise det de får.. Godt å høre det ikke er så mye negativt iallefall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp begynt å gi hundene litt tørrfôr, mest for variasjon siden Penny blir SÅ matlei og Sunny aldri mett ;) Jeg bruker Pro Plan, dette har jeg brukt på alle mine tidligere hunder også. Kattene får også Pro Plan for steriliserte/kastrerte. Det er et fôr jeg trives med. Oppdretter til katten prøvde å få oss over på Hill’s.... men jeg vet ikke, Pro Plan er liksom bare vår greie :) Kjøpte en sekk med Acana for en tid tilbake, men dette ville ikke Penny ha om det smalt..Sunny spiser tørr pasta og egentlig hva som helst, så hun er ingen god målestokk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...