Gå til innhold
Hundesonen.no

dr clauders


Voffen
 Share

Recommended Posts

Dessverre bare dårlige erfaringer.

Jeg föret en tispe som var drektig med det, hun ville ikke ha maten og for å holde vekten når hun begynte die så måtte jeg gi horrible mengder. Og desto mer kom ut.

Valpekullet jeg prøde det på valgte ikke spise tørtföret. Jeg endte med å kaste resten og bytte tilbake til Proplan som jeg hadde god erfaring med fra før.

På de voksene hundene merket jeg ikke stort, men hun ene kan overleve på sagmugg ;)  Men den erfaringen med drektig, diegivende og valper gjor at jeg endret föret på de andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver ut en 20 kg sekk med kylling på min nå. Jeg foret med vom og hundemat i tillegg. Han er mykere i pelsen, like blank som han alltid har vært ( gir bestandig linfrøolje og hvetekimeolje i tillegg på maten, pluss c-vitamin). Litt mer avføring, men ellers merker jeg ikke forskjell. Så min funger på foret hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Dessverre bare dårlige erfaringer.

Jeg föret en tispe som var drektig med det, hun ville ikke ha maten og for å holde vekten når hun begynte die så måtte jeg gi horrible mengder. Og desto mer kom ut.

Valpekullet jeg prøde det på valgte ikke spise tørtföret. Jeg endte med å kaste resten og bytte tilbake til Proplan som jeg hadde god erfaring med fra før.

På de voksene hundene merket jeg ikke stort, men hun ene kan overleve på sagmugg ;)  Men den erfaringen med drektig, diegivende og valper gjor at jeg endret föret på de andre også.

Samme. Synes det var utrolig mye avføring som kom ut, og jeg synes de i pelskifte/mye pels fikk dårligere kvalitet og merket god forskjell når jeg byttet tilbake. Blue merlen fikk også en blassere farge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er ikke så kresen så fóret gikk ned på høykant, spesielt det med hjort var poppis. Dessverre ble de matt i pelsen, hadde store mengder avføring og førte kjemisk krigføring inne så de var ikke til å ha i hus. Endte med å gi vekk resten av fóret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye avføring fra min hund og. Har aldri opplevd så mye før faktisk, og han har prøvd mye opp igjennom årene, og fungert omtrent likt på alt av det. Synd, for på papiret synes jeg dr.clauders virket veldig bra. Det ble med den ene sekken for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring som flere over - mye avføring, lukt, matte pelser, og ikke noe veldig god apetitt på noen av mine. Hun ene fikk en veldig heftig allergisk reaksjon kort tid etter vi byttet for (ikke 3000% sikkert det var foret, men det er helt klart en mulighet), så vi var ganske kjapp tilbake til Orijen/v&h og gav vekk restene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere en som ikke er på sonen om föret:

"Hvorfor reklamerer de med så mye vitamin tillegg o.l. om föret er så bra? Behovet for tillegg burde jo ikke være tilstede for en normalsituasjon."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo fungerte fint på hjort og potet varianten. 

En ting jeg synes er negativt med foret er at de ikke oppgir omsettelig energi per 100g noe sted. Umulig å sammenligne energimengden på dr clauders for og andre for. Jeg har sendt de flere mail om det, men aldri fått svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Turb skrev:

Turbo fungerte fint på hjort og potet varianten. 

En ting jeg synes er negativt med foret er at de ikke oppgir omsettelig energi per 100g noe sted. Umulig å sammenligne energimengden på dr clauders for og andre for. Jeg har sendt de flere mail om det, men aldri fått svar

Skeptikere i meg hadde da fått hundre røde alarmlys i knollen, og tenkt at "hmmm, er det noe muffens her?". Basert på det du forteller her, så vil jeg aldri prøvde dette fôret i hvert fall, liker det ikke når noen prøver å skjule noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...