Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegavetråden 2015


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her kan vi lage ei liste over ting som "de som har alt" kanskje kan like . Bare fyll på nedover med idéer  . - Spekemat (fenalår, spekepølser, skinke etc) - Syltetøy/kaffe/te-ting - Gode oste

Det var så mye enklere når jwg var på den alderen. Ønsket meg jo bare kontantkort  

God mat hvis de liker sånt. Olivers oljer mm, Rogaland konserves-pakker. Lokale gode oster...

Posted Images

2 minutter siden, HeleneFS skrev:

For inspirasjon og tips!!!

Jeg begynner :)
Bror, 25 år, emo og glad i anime. Tips? Tenker naglebelte og armbånd? Eventuelt en kul hettegenser, men budsjettet er på 300 kr.

 

Gå på outland i Bergen sentrum. Der har de masse Anime ting. Om du vet hva han der på kan du kjøpe noen dvd'er eller bøker kanskje? De har og t-skjorter der etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wachita skrev:

Gå på outland i Bergen sentrum. Der har de masse Anime ting. Om du vet hva han der på kan du kjøpe noen dvd'er eller bøker kanskje? De har og t-skjorter der etc. 

Takk, søker støttekontakt for den handleturen :|. Jeg er i helt andre enden av skalaen, rosa over alt :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger gavetips til min far, i midten av 60-årene... Har har absolutt alt han trenger og er like vanskelig å kjøpe til hvert år :| 

Så kunne jeg trengt tips til hva jeg kan kjøpe til min bror/svigerinne? De får gave sammen :) Aner egentlig ikke hva de interesserer seg for :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut outland (butikk), der tror jeg de har en del som kunne falt han i smak. :)

Hakke engang tenkt på julegaver jeg :P Men jeg kan benytte meg å spørre: kul julegave til 1 år gammel gutt som ikke er klær eller leker? For det får han jo av alle, jeg liker å gi en liten overraskelse! 

Edit: Når jeg skrev innlegget så jeg ingen andre innlegg i tråden.. Men de kom opp nå :P Tipset var ment til trådstarter, men hun hadde jo allerede blitt tipset om det jo :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HeleneFS skrev:

Takk, søker støttekontakt for den handleturen :|. Jeg er i helt andre enden av skalaen, rosa over alt :P .

De er veldig flinke de som jobber der :) beskriv hvordan han er til dem så hjelper de deg nok å finne noe! Det er drømme butikken for alle som er ekstra engasjert i spill, film og bøker! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har jeg funnet/kjøpt:

Søster: Angora ullsokker 2 par, 4 par trysil ullsokker + bestilt en strikket ull lue. (Får "gavekort" så bestemmer hun farger selv).
Samboer: 2 par trysil ullsokker. (Vurdere og kjøpe et par bokser snus litt utenom det vanlige som jeg vet han liker.)
Svigersøs: Strikket lue og matchende votter i blått, trysil ullsokker 4 par, lange ullsokker 1 eller 2 par, et retrieverbånd. 
Svigerbror. 2 par trysil ullsokker. 
Svigermor: Angora ullsokker 2 par, trysil sportsokk 1 par, et håndkle, matchende strikka lue og votter i grått. 
Nevø: 2 ulltrøyer fra Pierre Robert, 2 par tynne hansker, fleecejakke/genser. 
Mormor til sambo, som vi leier av: 2 flasker med lavendel skyllemiddel. 
Stemor: Angora ullsokk 2 par. 
Pappa: - 

Handler heftig på tilbud om jeg kan, så har ikke brukt så altfor mange kroner på dette. :) (Fint for min stramme økonomi når Nille har tilbudskorg på div utgåtte varer f.eks. Angora ullsokker 10kr pr pakke ) Så får jeg gitt litt mer enn om jeg skulle kjøpt ting til full pris. Elsker å handle, planlegge og pakke julegaver! 
Trysilsokkene har jeg handlet hos Europris, pakke med 4 for 100kr. Har dem selv og bor omtrent i dem! Fantastisk gode! 

Har planer om å kanskje handle en sele til svigersøs sin hund, og en til min egen i samme slengen. :P Hooks har noen fine til en ok penge som ser greie ut. ( http://www.hooks.no/produktsida/y-sele-refleks-expert-showmasterr/57268/57255/ )
Tenker jeg handler noen halsbånd til en venninne sine hunder om de har noe i tilbudskurven hos min lokale hooks butikk. 
Disse f.eks i rosa. (http://www.hooks.no/produktsida/reflekshalsband-halvstrupende-showmaster/39735/40586/) Eller slike med lys i. Hun har to små sort affenpinchere så fint med litt refleks. :) 

Sliter litt med gutta i familien så vurderer å bare gå for snus, det vet jeg de bruker i det minste :P Og sånn ca hva de liker. Gamere begge to, PC hovedsaklig. Ser mye på anime, f.eks One Piece, Naruto, Full Metal Alchemist, Fairytail osv. Tidlig i 20årene. Ene bor hjemme hos mor i egen "leilighet" og samboeren min da, vi leier kjellerleilighet hos et familiemedlem. Jeg kan sånn sett kjøpe noe jeg selv har lyst på til leiligheten til ham, men det synes jeg er kjipt. :P Kanskje kjøpe et fenalår til svigerbror? Han er jo kjøttelsker delux. :P 

Pappa er mannen som har alt, så der sliter jeg max. Han er alltid vanskelig å handle til. I fjor fant jeg ikke noe så jeg og søs endte opp med å skrive på hverandre sitt navn på hverandre sin gave iom hun slet med gave til stemor.
Glad i rødvin spesielt. 
Stemor er igrunn happy så lenge det er lilla. :P I fjor fikk hun en glassflaske fra christiania glassmagasin med en slik lilla beskyttelsessak på med et ord på. (strength eller noe) Hun trener mye, og hun er thailandsk. Hadde jeg hatt råd skulle hun fått en lilla fitbit av meg, men det får bli når jeg vinner i lotto. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint denne kom opp for i år er jeg virkelig tom for ideer og rimelig blakk siden jeg fr to store regninger

Sønn på 27 bor for tiden på internat så ting kan ikke ta plass her vet jeg ikke helt prisen

Tantunge på ja 22 gutt i befal i forsvaret som hvits skal studere videre til høsten dette er både jul og bursdagspresang så  opp til ca 400

Tantunge på 20 jente jobber litt men bor fortsatt hjemme. ca 200

Til foreldre og broder har jeg laget solbærsyltetøy og skal lage solbærsaft som dem skal få til jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer eller mindre ferdig med julegavene, men vil ikke skrive hva her. Tilfelle noen av mottakerne skulle finne på å snuse seg frem hit :P 

 

Men som tips, så har coolstuff.no mye gøy til en rimelig penge. Har handlet mye fra dem, og de som har fått gaver som er kjøpt derfra har vært veldig fornøyd :) 

Liker selv veldig godt spørrespillene de selger, har 2-3 av spillene. Boksen er ikke så stor, så den tar liten plass. Det er bare kort, og man kan lage sine egen regler på en måte. Er veldig kjekt å spille spørrespillene med venner :) 

http://www.coolstuff.no/  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan vi lage ei liste over ting som "de som har alt" kanskje kan like :D. Bare fyll på nedover med idéer  :).

- Spekemat (fenalår, spekepølser, skinke etc)
- Syltetøy/kaffe/te-ting
- Gode oster
- Viner av noe slag
- Sokker - mange sokker, gjerne i ull
- Tranchér-sett eller annet kjøkkenutstyr av ymse slag
- Salt- og pepper-kvern, ymse krydder  
- Ei god bok, gjerne paperback om man har knapt med penger
 

..... og for de som er litt barnslige er det alltid velkomment med en diger pose smågodt eller noe sånt :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
10 timer siden, Kristiin skrev:

Sjekk ut outland (butikk), der tror jeg de har en del som kunne falt han i smak. :)

Hakke engang tenkt på julegaver jeg :P Men jeg kan benytte meg å spørre: kul julegave til 1 år gammel gutt som ikke er klær eller leker? For det får han jo av alle, jeg liker å gi en liten overraskelse! 

Edit: Når jeg skrev innlegget så jeg ingen andre innlegg i tråden.. Men de kom opp nå :P Tipset var ment til trådstarter, men hun hadde jo allerede blitt tipset om det jo :P 

 

Minn meg på det her i ettermiddag så skal jeg sende deg et lite tips på en kul gave. (Dog til foreldrene, men han før sikkert glede av det når han blir eldre!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mardina skrev:

Trenger gavetips til min far, i midten av 60-årene... Har har absolutt alt han trenger og er like vanskelig å kjøpe til hvert år :| 

Så kunne jeg trengt tips til hva jeg kan kjøpe til min bror/svigerinne? De får gave sammen :) Aner egentlig ikke hva de interesserer seg for :P 

 

9 timer siden, Rocket skrev:


Pappa er mannen som har alt, så der sliter jeg max. Han er alltid vanskelig å handle til. I fjor fant jeg ikke noe så jeg og søs endte opp med å skrive på hverandre sitt navn på hverandre sin gave iom hun slet med gave til stemor.
Glad i rødvin spesielt.

 

Er bestefaren / pappaen deres handy eller glad i å bygge ting? Jeg har en veldig barnslig pappa og kjøper lego eller sånn spacerail - greie (http://www.coolstuff.no/SpaceRail)

I år får min pappa sånne hus-byggesett til modelltogbanen sin.

Takk for alle som har foreslått Outland, jeg tar turen i neste uke :)

Nytt tips: har en nevø på 6 år, moren vil at jeg skal kjøpe klær, men han selv synes jo det er gørrkjedelig. Jeg får ikke lov å kjøpe leker siden han har for mange. Så jeg tenker noe ull + et eller annet gøy for han som ikke tar plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, HeleneFS skrev:


Nytt tips: har en nevø på 6 år, moren vil at jeg skal kjøpe klær, men han selv synes jo det er gørrkjedelig. Jeg får ikke lov å kjøpe leker siden han har for mange. Så jeg tenker noe ull + et eller annet gøy for han som ikke tar plass.

Billetter til lekeland av noe slag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk begynt så smått.

Min bror og damen hans har jeg kjøpt Lanullva genser til. Må tenke ut en liten ting til som min bror kan få. 

"Byttingen" må også få noe, jeg vet hun ønsker en ullgenser til henne. Men hvor pokker finne man genser til en Engelsk bulldog? Tar gjerne i mot tips der. 

Søster har jeg foreløpig kjøpt en pysjamas til. Det har vært tradisjon at min mor hvert år har kjøpe pysjamas til oss "jenter" og jeg tenker holde den tradisjonen ved like. Jeg vet hun ikke kan dra med seg så mye på flyet hjem igjen (bor i NY) så jeg lurer på om jeg skal kjøpe noe neglelakk e.l. noe smått. 

Stefar... usikker.

Morfar har jeg litt lyst til å lure noen i Bergen til å kjøpe og stikke innom han med en gave. Jeg kjøper liksom det samme hvert år: gavekort på bok. Men nå vet jeg at han faktisk sliter litt med synet og har bla operert. Så jeg lurer litt på hva jeg skal finne på der. Han er glad i god drikke, men tar seg aldri råd til det. Så egentlig har jeg lyst til å kjøpe noe godt øl til han fra polet, litt forsjellige smaker eller kanskje noe godt brunt. Men litt vanskelig å sende :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HeleneFS skrev:

 

 

Er bestefaren / pappaen deres handy eller glad i å bygge ting? Jeg har en veldig barnslig pappa og kjøper lego eller sånn spacerail - greie (http://www.coolstuff.no/SpaceRail)

I år får min pappa sånne hus-byggesett til modelltogbanen sin.

Takk for alle som har foreslått Outland, jeg tar turen i neste uke :)

Nytt tips: har en nevø på 6 år, moren vil at jeg skal kjøpe klær, men han selv synes jo det er gørrkjedelig. Jeg får ikke lov å kjøpe leker siden han har for mange. Så jeg tenker noe ull + et eller annet gøy for han som ikke tar plass.

 Til nevøen: hva med en opplevelse? F.eks kinobillett, eller ta han med på noe han annet liker? :)  

 

 

 

Jeg er nesten ferdig med julepresangene, men syns det er så gøy, så da henger jeg litt her inne :P Mangler å kjøpe til bror på 24 og bror på 12, men tror jeg har en plan, hvertfall på yngste. Han får ei lita øks, som passer i sekken, og hvis jeg får råd en liten kikkert. Meget jaktinteressert. 

Litt usikker på han andre, egentlig. Tenkte t-skjorter, men det er litt kjedelig syns jeg. Han er skytebas; hadde vært moro med noe litt morsomt i forhold til sprengning, men aner ikke hva. Budsjett max 400, helst 300.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Line skrev:

Billetter til lekeland av noe slag? 

 

20 minutter siden, laikamor skrev:

 Til nevøen: hva med en opplevelse? F.eks kinobillett, eller ta han med på noe han annet liker? :)

Tusen takk for tips begge to :D, kjempelurt! Kjøper billetter til Leos Lekeland! Også kjøper jeg med en liten leos artikkel for at han skal skjønne greien!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, HeleneFS skrev:

For inspirasjon og tips!!!

Jeg begynner :)
Bror, 25 år, emo og glad i anime. Tips? Tenker naglebelte og armbånd? Eventuelt en kul hettegenser, men budsjettet er på 300 kr.

 

Jeg kan lage et armbånd rett i den gata om du vil, da havner du godt under 300 kr og kan kjøpe denne t-skjorta i tillegg. :lol: 

Jeg bruker pengene på humanitære gaver som vanlig. Nytt av året er at jeg adopterer en tiger til kusina mi, iogm at hun var med å gå i fakkeltog mot pels med søstra mi og meg for første gang nå i år. Tenker det faller i smak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg kan lage et armbånd rett i den gata om du vil, da havner du godt under 300 kr og kan kjøpe denne t-skjorta i tillegg. :lol: 

Jeg er interessert, han er veldig "dark" da, men om du tror det kan passe vil jeg gjerne høre mer om det :D !

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mardina skrev:

Trenger gavetips til min far, i midten av 60-årene... Har har absolutt alt han trenger og er like vanskelig å kjøpe til hvert år :| 

Så kunne jeg trengt tips til hva jeg kan kjøpe til min bror/svigerinne? De får gave sammen :) Aner egentlig ikke hva de interesserer seg for :P 

Hadeland landhandel i Gran har masse lokale produkter! Sånt pleier mine som har alt å sette pris på :)

Jeg er mer eller mindre ferdig.

3 stk nieser og 1 nevø: Hver sin julegenser + en legoeske hver + ferdigkjøpt julestrømpe med godis fra bikkjene.

Mamma og pappa: Poul Pava skålsett, vase og telyssett + en nisse og FOD kalender fra bikkjene.

Svigermor: Le cruset ildfast form med lokk, god kaffe og sjokolade +nisse og FOD kalender fra bikkjene.

Svigerfar: En fin egghøne fylt med spekepølser, lokal flatbrød og akkevitt marmelade + nisse og FOD kalender fra bikkjene.

Besteforeldre: Ikke helt ferdig enda, men til nå har jeg kjøpt konfekt og FOD kalender, skal på julemarked på Bygdøy så finner vel noe der.

Søstrene våre med mannfolk får noe sjokolade og FOD kalender.

C er jeg ikke sikker på enda, mest sannsynlig turvaffeljern fra Espegaard fra bikkjene, og en fin genser eller noe fra meg.

Jeg pleier å gi kalender fra dyrebeskyttelsen, men de har vært så treige med å få den inn iår, så da ble det FOD sin.

Jeg pleier å begynne tidlig å se på kampanjer og tilbud, så det blir ikke så fryktelig dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk begynt så smått.

Min bror og damen hans har jeg kjøpt Lanullva genser til. Må tenke ut en liten ting til som min bror kan få. 

"Byttingen" må også få noe, jeg vet hun ønsker en ullgenser til henne. Men hvor pokker finne man genser til en Engelsk bulldog? Tar gjerne i mot tips der. 

Søster har jeg foreløpig kjøpt en pysjamas til. Det har vært tradisjon at min mor hvert år har kjøpe pysjamas til oss "jenter" og jeg tenker holde den tradisjonen ved like. Jeg vet hun ikke kan dra med seg så mye på flyet hjem igjen (bor i NY) så jeg lurer på om jeg skal kjøpe noe neglelakk e.l. noe smått. 

Stefar... usikker.

Morfar har jeg litt lyst til å lure noen i Bergen til å kjøpe og stikke innom han med en gave. Jeg kjøper liksom det samme hvert år: gavekort på bok. Men nå vet jeg at han faktisk sliter litt med synet og har bla operert. Så jeg lurer litt på hva jeg skal finne på der. Han er glad i god drikke, men tar seg aldri råd til det. Så egentlig har jeg lyst til å kjøpe noe godt øl til han fra polet, litt forsjellige smaker eller kanskje noe godt brunt. Men litt vanskelig å sende [emoji14] 

Gavekort på Polet? Evt bestille og betale i nettbutikken og få det sendt til hans nærmeste postkontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlingene får julegaven sin i kveld de faktisk - jeg, bror og hans samboer tar de først med ut for å spise, og det etterfølges av konsert i Vår Frue Kirke :) De siste årene har vi brukt å kjøpe billetter til ting og dra hele gjengen. De har alt de kan tenke seg, så opplevelser sammen med oss barna er det de ønsker seg. Helst ville de fått lov til å betale for oss alle også da :lol: 

Bror og damen får bilde av Audi på lerret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...