Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling og BIR og BIM


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Hvis man får BIM på en utstilling - er man ferdig for dagen da? Eller om man får noe annet enn BIR? vet at BIR ikke er ferdige men skal i gruppefinale. Eller Excellent? Very good? Cert? 

Hvis man får BIR er man med i en gruppefinale i samme gruppe. De som da får BIG1 er da med videre i en BIS finale. De som da vinner BIS1 er da vinner for hele utstillinga? Eller er jeg helt på jordet her?

Er det bare alle de som får enten BIR, BIG1 og tilslutt BIS som er med videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk noen få klubber som kjører egne gruppefinaler for de som ble BIM...

Det er også flere og flere som kjører finaler for beste junior, og det er alltid finale for veteran. Så hunden din kan bli BIM, men måtte være igjen til finale fordi den var beste junior eller beste veteran - eller på en av de få utstillingene som synes det er stas med trøstepremier og lange dager, og kjører BIS-BIM også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Det er faktisk noen få klubber som kjører egne gruppefinaler for de som ble BIM...

Det er også flere og flere som kjører finaler for beste junior, og det er alltid finale for veteran. Så hunden din kan bli BIM, men måtte være igjen til finale fordi den var beste junior eller beste veteran - eller på en av de få utstillingene som synes det er stas med trøstepremier og lange dager, og kjører BIS-BIM også...

Atte what?! :blink: Men det er jo juks :aww: 

Junior og veteran glemte jeg i farta :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line skrev:

Atte what?! :blink: Men det er jo juks :aww: 

Junior og veteran glemte jeg i farta :P 

Jeg personlig synes det er litt... teit. Har du ikke blitt best i rasen, så er du slått ut. Det blir litt trøstepremie, litt som at alle skal ha premie i barn og hund :P Jeg har til og med vært med på BIM junior-finale, det er jo også råstas... Det er altså separat fra de som har blitt BIR, og forlenger utstillingsdagen lett med en time... Sånne festlige ting kan en ta på rasespesialer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anilex skrev:

BIM BIG og BIM BIS er stort sett tøys og tull, det er jeg enig i. MEN på valpeshow så var det ganske kjekt. Valpen min fikk masse ekstra trening med å gå i ringen for samme prisen :P

Ja, på en valp tar jeg den treningen jeg kan få, mest mulig tusen takk :D Det er også en av grunnen til at jeg blir grinete når arrangører dropper gruppefinalene, og skyver 47 valper inn i en BIS-finale...

Jeg har valp for tiden, og han er meldt på alt framover, selv om han kanskje ikke er på sitt aller, aller fagreste. Men det er god trening, og billigere enn å ta det i junior. Jeg tror forsyne meg vi skal rekke fem valpeshow ut året, og han blir junior 15. januar - men da ser jeg an hvordan han ser ut, trenger ikke samle på very good heller... :P Han får lære seg gamet på de neste fem valpeshowene :D Krysse fingrene for at han får konkurranse, han har vært alene i klassen på fire av fem valpeshow hittil. Han løper så pent alene, men blir litt kenguru i barnehagen når det er andre valper med ham i ringen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SFX skrev:

Ja, på en valp tar jeg den treningen jeg kan få, mest mulig tusen takk :D Det er også en av grunnen til at jeg blir grinete når arrangører dropper gruppefinalene, og skyver 47 valper inn i en BIS-finale...

Jeg har valp for tiden, og han er meldt på alt framover, selv om han kanskje ikke er på sitt aller, aller fagreste. Men det er god trening, og billigere enn å ta det i junior. Jeg tror forsyne meg vi skal rekke fem valpeshow ut året, og han blir junior 15. januar - men da ser jeg an hvordan han ser ut, trenger ikke samle på very good heller... :P Han får lære seg gamet på de neste fem valpeshowene :D Krysse fingrene for at han får konkurranse, han har vært alene i klassen på fire av fem valpeshow hittil. Han løper så pent alene, men blir litt kenguru i barnehagen når det er andre valper med ham i ringen.

Hvis valpen blir 9 mnd dagen etter utstillingen, må den likevel gå som valp eller kan man snike seg inn på junior? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
18 minutter siden, bikkjene skrev:

Hvis det er to stykker som stiller ut i samme gruppe og de to er en Hann og en tispe. Hvis en av de da får BIR MÅ den andre da få BIM? Eller kan de kun gi ut bare BIR men ikke BIM hvis ikke dommeren mener den andre hunden må få BIM. . . 

?

De er nødt få få CK.. Er det ingen som får CK, så er det ingen som blir BIR.. Får den ene bare CK, er det bare BIR og ingen BIM..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...