Gå til innhold
Hundesonen.no

Saga Leonbergerblanding


Kristina
 Share

Recommended Posts

Saga på 8,5 år er en blanding av leonberger, dobermann og rottweiler. Ganske impulsivt at hun kom til meg for åtte år siden, men jeg har aldri angret. En bedre hund enn dette finnes ikke, selvom hun er ganske snål på de fleste måter. Hun er stødig som et fjell med en skikkelig god avknapp. Kobler av og på som en lysbryter. Veldig deilig. Har kanskje blitt hakket treig de siste åra, iallefall sammenliknet med Odin. Hun er litt som et treskverk, må bare trekkes igang litt før vi har intensiteten der og da kan hun dure og gå i evigheter.

En veldig fin hund. MEN, tror seriøst aldri jeg har truffet en hund som gjør så mye...rart.. Det må bare oppleves :lol: I tillegg til å gjøre mye rart har hun også mange rare personlighetstrekk og ansiktsuttrykkene hennes er veldig beskrivende for sinnstilstanden. Hun er en hund som sjarmerer de fleste.

En helt normal Saga-ting å gjøre er for eksempel å ligge på gulvet på ryggen og spreller som en fisk på land med alle fire bein rett til værs mens hun lager lyder som en skulle tro kom fra et slags hybrid mellom en sjøløve og et esel.  Vanligvis gjør hun bare dette hjemme, men en gang fikk hun det for seg midt på Oslo S. Ble så flau at jeg prøvde å dra henne med meg, men det resulterte bare i ennå flere blikk ettersom hun absolutt ikke var ferdig med å sprelle...

Når hun sover ligger hun ofte på rygg og holder seg over snuten eller øynene med begge fremlabbene.

Hun blir også veldig fort misfornøyd. Hun er en DRAMAQUEEN og sinnstilstander skal uttrykkes tydelig. Hvis maten kommer servert for sent så sitter hun i et hjørne, henger ekstra med både hode, øre og øynelokk mens hun piper og generelt er helt stakkarslig. Det går ikke over før maten er servert og hun kan sitte der i timesvis i dette hjørnet sitt. Når maten er fortært er hun kjempe fornøyd. Dette viser hun med å løpe rundt med noe i munn, lage sjøløve-esel-lyder og logrer med hele kroppen. Ikke sjelden skvetter et bord eller en stol unna når hun først er i gang. Hun er GLAD. Er hun ekstra, spesielt fornøyd kommer i tillegg et skikkelig RAAAP.  :rofl:

Dekken og sele er en form for Saga-tortur og kommer de frem ligger hun i et hjørne med stakkarslig-uttrykket og rister og skjelver. Det samme gjelder hvis hun skjønner vi skal ut på løpetur. Hun elsker å løpe, men bare på visse betingelser (løs i skogen, helst nedoverbakke). Skitrekk kan vi bare glemme med andre ord, for dette er ikke en dame som jobber for noen. :cool:

Ja, det var det jeg kom på nå. Også et bilde:

 

_MG_5826-1.jpg

IMG_3565-1.jpg

IMG_20150205_142625.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg lo nå :D Høres ut som en herlig dame med masse personlighet! Beskrivelsen av henne minte litt op min, hun kan og være dramaqueen, sitte og henge med hodet og gi blikk som kunne drepe om hun er misfornøyd med noe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...