Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det var ikke feil nummer da? :lol: 

Han spurte til slutt hvem jeg var, og fant ut at han hadde sendt feil. Men han fortsetter jo bare å snakke og lurer på hva jeg gjør på morgenen og sier han håper at han ikke vekte meg, så jeg vet ikke helt om jeg skal fortsette å svare eller hva jeg skal gjøre. Hva gjør man med slikt? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

10 minutter siden, 2ne skrev:

Åh, gleden med store barn er at jeg ikke trenger å forestille meg at det er gøy med vinter lenger. Det ene store barnet er faktisk like lite glad i vinter som meg! :lol: 

Jeg ser den altså. Så, det blir bedre med andre ord. :D

Sitat

Nei, det er visst en best før-dato på vinterdekk, det skal stå ett eller annet sted på dekket.. Men jeg antar du har brukt det i alle disse årene, og 13 år gamle dekk er nok modne for utskifting? 

Bilen har jeg hatt i 1,5 år, men den er 20 år gammel. Den hadde blitt kjørt veldig lite da jeg kjøpte den, så de dekkene kan neppe ha sett så mye asfalt. Sikkert ikke bra det heller. Gummi som blir sprø eller noe. Men de får holde seg litt til, ellers må jeg velge mellom jul og dekk. Siden vi skal arrangere jul hjemme hos oss i år, så spørs det om vi må prioritere jul altså. 

 

Sitat

Men ja. Her er det 7 minusgrader for øyeblikket. Datterbarnet fniste av meg i går da jeg sa at jeg trodde det kom til å bli kaldt i dag, for det var visst noe gamle gubber sa, at de kunne kjenne det på gikta.. Vel, det var ikke morsomt i går, og det ække morsomt i dag. Det kjennes ut som om noen har prøvd å dra av meg armen, så den er sånn passe øm og ubrukelig. Kneet og leggen har jeg sjekka for blåmerker, for det kjentes ut som at jeg burde ha det. Og det er etter medisiner. Joda.. Vinter er morsomt det.. ha ha ha.. 

Væromslag. The worst. :( :hug: 

5 minutter siden, Mud skrev:

 @Mari for en gangs skyld ser jeg frem til skikkelig snø.  Jeg slipper nemlig å trekke akebrettet og bikkja må på  tur uansett.  2 fluer i en smekk!  Can't wait! Men det kan tydeligvis snøen *sukk* 

Jeg tror jeg må få ham til å dra sitt eget akebrett i år. Kropp er crap og han er blitt stor og tung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, 2ne skrev:

Du har ikke vurdert å investere i noen varmeovner? :P

Næsj... det er oppskrytt :aww:. Trenger jo ikke det når jeg har så fine gode klær vet du :P

52 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg støvsugde forøvrig varmepumpa mi i går, før dere begynte å snakke om det, for her var det en varmepumpe-fyr som flytta utegreia opp fra bakken. Etter det har den blåst så varmt og godt her at jeg blir helt salig, men jeg veit ikke om det var fordi at den var støvsugd eller om det er fordi at nå sitter den på veggen som den skal :lol: 

Og det KAN jo hende det hadde blitt varmere i huset mitt også om jeg faktisk hadde gjort som jeg prediker :aww: *finne fram støvsugeren snart da kanskje*. 

36 minutter siden, Mari skrev:

Det er et forbanna winter føkkings wonderland ute. Nå må jeg bruke dagen min på å hale fram engasjement sånn at jeg kan lure guttungen til å tro at jeg synes dette er det mest fantastiske som kunne skjedd. "Nå har ENDELIG vinteren kommet!" Jeg må sikkert ut med et akebrett eller noe. FML. 

Fram til nå har jeg levd fortrengelses søte liv. Det. Var. Så. Deilig.

Åååå, tenk om jeg hadde hatt små barn - da hadde jeg jo hatt en unnskyldning for å dra ut og lage hoppbakke, akebakke og å leke i snøen :D. Det føles på en måte ikke helt riktig å gjøre det når man er alene på et vis :lol:. Men altså - tenk om man greide å snu tankene sine og faktisk glede seg over alt det er å glede seg over - DA hadde jo livet blitt finfint alltid :D *klapper meg fornøyd på skulderen over å finne på slikt småkvalm positivisme - og mene det :D*

2 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Det er IKKE bra! Ca tre sesonger er nok før de blir for harde

Jepp, jeg merker det veldig godt når det er på tide med nye dekk, og det er ikke pga dårlig mønsterdybde. Jeg bytter alltid vinterdekk hvert tredje år - men akkurat nå er jeg faktisk usikker på om jeg kjøpte nye dekk da jeg kjøpte denne bilen eller om jeg faktisk burde kjøpe nye dekk nå? Det har ikke vært noe utfordrende føre ennå slik at jeg har kjent på kvaliteten på de som sitter på... :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari

Får ikke sitert. 

Ser den. Slet i fjor selv, bekkenet mitt liker hverken sånt føre, sånne temperaturer eller sånne aktiviteter.  

Men huskyen er avlet til sånt,  så planen min i år er å bare gå ved siden av . 

Stakkars Ask lærte hva bekken var veldig tidlig når jeg tenker meg om.

" Nei,  du må gå selv , bekkenet til mamma klarer det ikke"

"Du kan ikke sitte på fanget,  mamma har vondt " 

"Mamma kan ikke sitte på gulvet med deg , jeg har vondt i bekkenet " 

Etc etc ..

 

Det er fredag for pokker! Helt glemt!  

Hva skal man finne på i helgen da?  Mann og Puli drar avgårde i kveld eller i morgen tidlig.  Blir meg,  husky og kidden.  Jeg nekter å fiske :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Mari skrev:

Det er et forbanna winter føkkings wonderland ute. Nå må jeg bruke dagen min på å hale fram engasjement sånn at jeg kan lure guttungen til å tro at jeg synes dette er det mest fantastiske som kunne skjedd. "Nå har ENDELIG vinteren kommet!" Jeg må sikkert ut med et akebrett eller noe. FML. 

Fram til nå har jeg levd fortrengelses søte liv. Det. Var. Så. Deilig.

Dessuten har jeg funnet ut at vinterdekkene mine er fra 2002. Det kan ikke være bra?

Dekk som er lite brukt og ser fine ut skal likevel byttes ut senest etter ti år, helst litt før, leste jeg et sted. Dekkimportørene anbefaler selvsagt mye kortere tid. Tre år synes jeg høres veldig .... forsiktig ut. Men hva vet vel jeg om dekk, egentlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på universitetet og skriver på en søknad om støtte til masteroppgave fra kommunal- og moderniseringsdepartementet. Det kom nettopp en foreleser forbi og spurte om jeg har tid til å veilede noen førsteklassinger et par timer senere i dag. Så gøy å få tillit til sånt! Så får det heller være at det blir litt mindre tid til egen jobbing i dag. Jeg gleder meg til å se hvordan årets førsteklassinger er sammenlignet med hvordan mitt kull var!

 

Ellers skulle jeg til å si at jeg gleder meg til helg, men jeg skal bare sitte med skole hele helga. Det er heldigvis interessante ting jeg holder på med for tiden. Deilig å bare ha innleveringer å jobbe med, ikke eksamenslesing. Det er mye morsommere å produsere enn å lese!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter i AU i MANGE år, solgt hunder til scandinavia så lenge hun har holdt på. Først nå har hun oppdaget at det er greit å se på søsken og slekt og fått litt opplæring i dette og klarer skrive " It really shows up alot about dogs and their lines (but takes lots of time! )" 

Really :nesevis: Det er virkelig litt u-land. (og skriver dette på ett åpent forum, så det er ikke lukket sladder ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ingvild skrev:

Sitter på universitetet og skriver på en søknad om støtte til masteroppgave fra kommunal- og moderniseringsdepartementet. Det kom nettopp en foreleser forbi og spurte om jeg har tid til å veilede noen førsteklassinger et par timer senere i dag. Så gøy å få tillit til sånt! Så får det heller være at det blir litt mindre tid til egen jobbing i dag. Jeg gleder meg til å se hvordan årets førsteklassinger er sammenlignet med hvordan mitt kull var!

Ellers skulle jeg til å si at jeg gleder meg til helg, men jeg skal bare sitte med skole hele helga. Det er heldigvis interessante ting jeg holder på med for tiden. Deilig å bare ha innleveringer å jobbe med, ikke eksamenslesing. Det er mye morsommere å produsere enn å lese!

Jeg har mange ganger tenkt at den arbeidsgiveren som får deg i sin "stall", er veldig heldig :). Du er jo så engasjert og interessert i faget ditt - og sosial i tillegg.. det er en bra kombinasjon altså :) 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Oppdretter i AU i MANGE år, solgt hunder til scandinavia så lenge hun har holdt på. Først nå har hun oppdaget at det er greit å se på søsken og slekt og fått litt opplæring i dette og klarer skrive " It really shows up alot about dogs and their lines (but takes lots of time! )" 

Really :nesevis: Det er virkelig litt u-land. (og skriver dette på ett åpent forum, så det er ikke lukket sladder ;) )

Og jeg blir ikke engang overrasket... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

16 minutter siden, Siri skrev:

 

Åååå, tenk om jeg hadde hatt små barn - da hadde jeg jo hatt en unnskyldning for å dra ut og lage hoppbakke, akebakke og å leke i snøen :D. Det føles på en måte ikke helt riktig å gjøre det når man er alene på et vis :lol:. Men altså - tenk om man greide å snu tankene sine og faktisk glede seg over alt det er å glede seg over - DA hadde jo livet blitt finfint alltid :D *klapper meg fornøyd på skulderen over å finne på slikt småkvalm positivisme - og mene det :D*

Jepp, jeg merker det veldig godt når det er på tide med nye dekk, og det er ikke pga dårlig mønsterdybde. Jeg bytter alltid vinterdekk hvert tredje år - men akkurat nå er jeg faktisk usikker på om jeg kjøpte nye dekk da jeg kjøpte denne bilen eller om jeg faktisk burde kjøpe nye dekk nå? Det har ikke vært noe utfordrende føre ennå slik at jeg har kjent på kvaliteten på de som sitter på... :o 

Jeg tenker det er akkurat de to situasjonene det er greit å leke tulling i snøen; enten med barn, eller når man er alene. :D Evt kan du komme hit en tur og være tulling sammen med gutten min litt og så kan jeg sitte hjemme og suresture. :lol:

Det er piggdekk (I know, I know, de kom med bilen) og pinnene ser bra ut. Greia er at i februar får vi mulighet til å kjøpe dekk veldig billig, så jeg hadde håpet at jeg kunne vente til da. Jeg kjører forsiktig, men jeg vet jo helt klart at det ikke er innafor argumentasjon. :hmm:

15 minutter siden, Mud skrev:

@Mari

Får ikke sitert. 

Ser den. Slet i fjor selv, bekkenet mitt liker hverken sånt føre, sånne temperaturer eller sånne aktiviteter.  

Men huskyen er avlet til sånt,  så planen min i år er å bare gå ved siden av . 

Stakkars Ask lærte hva bekken var veldig tidlig når jeg tenker meg om.

" Nei,  du må gå selv , bekkenet til mamma klarer det ikke"

"Du kan ikke sitte på fanget,  mamma har vondt " 

"Mamma kan ikke sitte på gulvet med deg , jeg har vondt i bekkenet " 

Etc etc ..

 

Det er fredag for pokker! Helt glemt!  

Hva skal man finne på i helgen da?  Mann og Puli drar avgårde i kveld eller i morgen tidlig.  Blir meg,  husky og kidden.  Jeg nekter å fiske :aww: 

Ja, det er litt vanskelig balansegang det der. I den siste tiden har jeg vært mye dårlig, og jeg vil ikke ha så mye sykdomsfokus ovenfor gutten heller. Tenker litt på hva han sitter igjen med. Så det blir en blanding av å sette de grensene og å bitte tenna sammen med et smil om munnen. 

6 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Dekk som er lite brukt og ser fine ut skal likevel byttes ut senest etter ti år, helst litt før, leste jeg et sted. Dekkimportørene anbefaler selvsagt mye kortere tid. Tre år synes jeg høres veldig .... forsiktig ut. Men hva vet vel jeg om dekk, egentlig.

 

Mannen har fått ny jobb for dekkimportør (oppstart 1.feb, hurra hurra!), så han vet mye. Tror tre år er konservativt ja, men tretten er temmelig utafor...

25 minutter siden, Kokospaniel skrev:

 

Det er IKKE bra! Ca tre sesonger er nok før de blir for harde

 

Isj. Skummelt altså. Konsekvensen er jo potensielt så stor. :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JeanetteH skrev:

Oppdretter i AU i MANGE år, solgt hunder til scandinavia så lenge hun har holdt på. Først nå har hun oppdaget at det er greit å se på søsken og slekt og fått litt opplæring i dette og klarer skrive " It really shows up alot about dogs and their lines (but takes lots of time! )" 

Really :nesevis: Det er virkelig litt u-land. (og skriver dette på ett åpent forum, så det er ikke lukket sladder ;) )

:o:o:o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Siri skrev:

 Og jeg blir ikke engang overrasket... 

 

2 minutter siden, Mud skrev:

:o:o:o 

Jeg burde vel slutte bli det. Dette er en oppdretter som er KJEMPE opptatt av helse. Hun er en av de få som HD røntger osv i Australia. og det er jo bra,det er bare det at det viser seg at hun avler på individ nivå. Jeg trodde ikke jeg var naiv, men siste tiden har bare vist at jeg har trodd for godt om andre og funnet de troverdig. Best å slutte med det :P 

(og som ett tillegg så fikk man vite via en annen at de har prøvd å varsle om EP kull via en annen oppdretter som også er veterinær. hun avviste at det kom fra hennes linjer blankt for hun hadde ikke produsert det selv. Bare ett problem: de har ikke kontakt med valpekjøpere om de selges som Pet :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mari skrev:

Jeg tenker det er akkurat de to situasjonene det er greit å leke tulling i snøen; enten med barn, eller når man er alene. :D Evt kan du komme hit en tur og være tulling sammen med gutten min litt og så kan jeg sitte hjemme og suresture. :lol:

Du får heller sende ham på ferie til Grønsvebakken... da kan det bli både hoppbakke, aking og kjøring med hund :D 

6 minutter siden, Mari skrev:

Det er piggdekk (I know, I know, de kom med bilen) og pinnene ser bra ut. Greia er at i februar får vi mulighet til å kjøpe dekk veldig billig, så jeg hadde håpet at jeg kunne vente til da. Jeg kjører forsiktig, men jeg vet jo helt klart at det ikke er innafor argumentasjon. :hmm:

Piggene har nok ikke særlig betydning for kjøreegenskapene i dekket - det er gummien som blir hard og som gjør at dekkene blir dårlige å kjøre med. I en ulykkessituasjon kan man jo risikere å få avkortet utbetaling pga dårlige/feil dekk (men jeg vet ikke om oldtidsdekk kommer inn her :lol:). 

6 minutter siden, Mari skrev:

Ja, det er litt vanskelig balansegang det der. I den siste tiden har jeg vært mye dårlig, og jeg vil ikke ha så mye sykdomsfokus ovenfor gutten heller. Tenker litt på hva han sitter igjen med. Så det blir en blanding av å sette de grensene og å bitte tenna sammen med et smil om munnen. 

Jeg vokste opp med en mamma som stadig klaget over vondter og ting og tang husker jeg, men for min del var det mer en konstatering av at ok - sånn er det bare, også reflekterte jeg ikke mer over det. Men jeg innser at jeg ikke nødvendigvis er fasiten på hvordan barn tenker :aww: 

4 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg burde vel slutte bli det. Dette er en oppdretter som er KJEMPE opptatt av helse. Hun er en av de få som HD røntger osv i Australia. og det er jo bra,det er bare det at det viser seg at hun avler på individ nivå. Jeg trodde ikke jeg var naiv, men siste tiden har bare vist at jeg har trodd for godt om andre og funnet de troverdig. Best å slutte med det :P 

(og som ett tillegg så fikk man vite via en annen at de har prøvd å varsle om EP kull via en annen oppdretter som også er veterinær. hun avviste at det kom fra hennes linjer blankt for hun hadde ikke produsert det selv. Bare ett problem: de har ikke kontakt med valpekjøpere om de selges som Pet :P )

Tenk så mye enklere du hadde gjort det for deg selv om du bare ga litt F og bare parret med det du hadde lyst til uten å tenke så himla mye over slekt og sykdom og og og... :lol:. Men altså - det er jo skummelt at gamle, sikkert vel anerkjente oppdrettere viser til slik kunnskapsløshet... og tenk på hvor mange slike det antakelig finnes rundt omkring? Ikke rart det står dårlig til med rasehundavlen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Siri skrev:

åå, tenk om jeg hadde hatt små barn - da hadde jeg jo hatt en unnskyldning for å dra ut og lage hoppbakke, akebakke og å leke i snøen :D. Det føles på en måte ikke helt riktig å gjøre det når man er alene på et vis :lol:. Men altså - tenk om man greide å snu tankene sine og faktisk glede seg over alt det er å glede seg over - DA hadde jo livet blitt finfint alltid :D *klapper meg fornøyd på skulderen over å finne på slikt småkvalm positivisme - og mene det :D*

Åh der kom jeg på at jeg har gavekort på 400kr på gsport, og bonden har på 3000,- så nestegang vi skal til sivilisasjonen så må vi innom og se om de rekker til både to akebrett/snowracere og ski til bonden :D:D Ikke så mye snø her enda da, men leke i snøen er jo knallgøy! 

 

Liten her og vokser opp med foreldre som har mye vondter og sånt, det må barn bare lære å godta, og det takler de veldig fint er mitt intrykk. Man ser jo foreldre med diverse funksjonshemninger som er betraktelig mer hemmende enn "litt" vondter her og der og lite ork, og det går somregel kjempefint. Barn er ikke så opptatt av hva de voksne klarer  sånn, bare vi er der og elsker dem betingelsesløst :ahappy: 

Nyyydelig vær ute her i dag og, helt blikkstille, sol og frost på trærne. Burde være ute og nyte det. men jeg har vel egentlig tenkt at jeg skal vaske hus i dag, i den grad det går med 2 åring på slep. Nå har hun begynt å leke for seg selv, mamma var kjedelig, så jeg sitter og ser på sjørøver jake i drømmeland helt alene. :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Siri skrev:

 

Tenk så mye enklere du hadde gjort det for deg selv om du bare ga litt F og bare parret med det du hadde lyst til uten å tenke så himla mye over slekt og sykdom og og og... :lol:. Men altså - det er jo skummelt at gamle, sikkert vel anerkjente oppdrettere viser til slik kunnskapsløshet... og tenk på hvor mange slike det antakelig finnes rundt omkring? Ikke rart det står dårlig til med rasehundavlen... 

Det er jo faktisk ett problem. For dette er folk som vi yngre oppdrettere skal se opp til å søke kunnskap hos. Bare synd at jeg ikke har respekt for noen *fniser* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari skrev:

Jeg ser den altså. Så, det blir bedre med andre ord. :D

Ja, gjør ikke det meste det? ;) 

1 time siden, Mari skrev:

Bilen har jeg hatt i 1,5 år, men den er 20 år gammel. Den hadde blitt kjørt veldig lite da jeg kjøpte den, så de dekkene kan neppe ha sett så mye asfalt. Sikkert ikke bra det heller. Gummi som blir sprø eller noe. Men de får holde seg litt til, ellers må jeg velge mellom jul og dekk. Siden vi skal arrangere jul hjemme hos oss i år, så spørs det om vi må prioritere jul altså. 

Ja, jul er viktigere enn hjul. Kjør så lite som mulig da! Og pent! 

1 time siden, Mari skrev:

Væromslag. The worst. :( :hug: 

Særlig når omslaget er til kulde :no::hug:

1 time siden, Mari skrev:

Jeg tror jeg må få ham til å dra sitt eget akebrett i år. Kropp er crap og han er blitt stor og tung. 

Gjør det. Da tar det kortere tid til han blir sliten og vil inn og da :lol: 

1 time siden, Siri skrev:

Næsj... det er oppskrytt :aww:. Trenger jo ikke det når jeg har så fine gode klær vet du :P

Nei, hvis du sier det så.. :P 

1 time siden, Siri skrev:

Og det KAN jo hende det hadde blitt varmere i huset mitt også om jeg faktisk hadde gjort som jeg prediker :aww: *finne fram støvsugeren snart da kanskje*. 

Det hender en burde følge sine egne gode råd ja :lol: 

1 time siden, Siri skrev:

Åååå, tenk om jeg hadde hatt små barn - da hadde jeg jo hatt en unnskyldning for å dra ut og lage hoppbakke, akebakke og å leke i snøen :D. Det føles på en måte ikke helt riktig å gjøre det når man er alene på et vis :lol:. Men altså - tenk om man greide å snu tankene sine og faktisk glede seg over alt det er å glede seg over - DA hadde jo livet blitt finfint alltid :D *klapper meg fornøyd på skulderen over å finne på slikt småkvalm positivisme - og mene det :D*

Vel, du kunne jo arrangert ski- og akedag for sonenfolket, eller noe, da er dere i det minste mange som baser i snøen :P 

54 minutter siden, JeanetteH skrev:

Oppdretter i AU i MANGE år, solgt hunder til scandinavia så lenge hun har holdt på. Først nå har hun oppdaget at det er greit å se på søsken og slekt og fått litt opplæring i dette og klarer skrive " It really shows up alot about dogs and their lines (but takes lots of time! )" 

Really :nesevis: Det er virkelig litt u-land. (og skriver dette på ett åpent forum, så det er ikke lukket sladder ;) )

Trenger ikke å dra helt til Australia for å finne sånne oppdrettere? Men det er jo godt at hun fant ut av det da, aldri forseint og sånt, liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne neida. Men de her har liksom gitt ett annet inntrykk. De fleste ak oppdrettere i Skandinavia har pittelitt mellom ørene og undersøker mer eller mindre. Når  de avkrefter ett inntrykk så totalt så er liksom de "gode" oppdretterene i AU på nivå med de dårlige i Skandinavia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari

Jeg tenker at barna ikke har vondt av å lære seg å ta hensyn innen rimelighetens grenser. Når A har mast om å bli båret bare fordi han har lyst har jeg avslått. Når han er lei seg løfter jeg uansett :) Han får sitte på fanget om han sitter rolig, men viser han ikke hensyn eller jeg er veldig plaget får han ikke lov. Han er vant til det da. Jeg har vært mer eller mindre plaget siden han lå i magen liksom :P Men jeg er heldigvis stort sett normalt fungerende nå bare jeg passer litt på.  God bedring til deg :hug: 

 

@Siri akedag på godset var en kjempeide!  Du aker med sonenbarna,  mødrene drikker gløgg! Yey! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt ikke fått på vinterdekka jeg, så da måtte vi kjøres til barnehagen i dag av søstra mi. (Bilen er på verksted nå). Og det syntes jo gutta var stas da, så de skulle bare holde hånda til tante inn i barnehagen,  og gadd ikke gi mammaen noen kos når vi skulle dra, bare tante :ermm: 

 

Og ellers har jeg fått en sang totalt på hjernen, og det er ikke originalversjonen Hello med Adele, nei. Her går det i Hællæ med Martin Beyer Olsen :icon_redface: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keo ligger ute på snøen og nekter komme inn, fikk krangla på han et dekken og tibudt en vetbed, men nei, skal ligge rett på kalde snøen. Hobbyhusky, ja.

Rase sammen en koffert og finne veien til Oslo da, spent på hva Keo sier til å bo i studentlandsby en helg :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Siri skrev:

Du får heller sende ham på ferie til Grønsvebakken... da kan det bli både hoppbakke, aking og kjøring med hund :D 

Bare pass deg eller så gjør jeg det. :D Herregud som han hadde kosa seg. 

 

45 minutter siden, Siri skrev:

Piggene har nok ikke særlig betydning for kjøreegenskapene i dekket - det er gummien som blir hard og som gjør at dekkene blir dårlige å kjøre med. I en ulykkessituasjon kan man jo risikere å få avkortet utbetaling pga dårlige/feil dekk (men jeg vet ikke om oldtidsdekk kommer inn her :lol:). 

Ha ha! Kanskje jeg har veterandekk og slipper årsagift eller noe?

 

45 minutter siden, Siri skrev:

Jeg vokste opp med en mamma som stadig klaget over vondter og ting og tang husker jeg, men for min del var det mer en konstatering av at ok - sånn er det bare, også reflekterte jeg ikke mer over det. Men jeg innser at jeg ikke nødvendigvis er fasiten på hvordan barn tenker :aww: 

Du, det var litt fint å høre altså. 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, gjør ikke det meste det? ;) 

Når du sier det så... ;)

5 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, jul er viktigere enn hjul. Kjør så lite som mulig da! Og pent! 

Åh, jeg liker ordspillet! Og ja, jeg kan faktisk busse til jobb. 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Særlig når omslaget er til kulde :no::hug:

Alt påvirker meg av væromslag, men kulde er verst ja. Hvorfor flyttet jeg til Trondheim fra Oslo? Sukk.

5 minutter siden, 2ne skrev:

Gjør det. Da tar det kortere tid til han blir sliten og vil inn og da :lol: 

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...