Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater: NKK Hamar, Norsk vinner 2015


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi kan vel ikke klage på dagens fangst, vi heller :).  Willy hadde real konkurranse i championklassen med hele 5 velmerittert hannhunder til start. Han gjorde ikke skam på familien i dag heller, han,

Kuma viste seg som en gud og jeg fikk min aller første "velvist" kommentar på kritikken - noe jeg kommer til å sveve på lenge. Fikk ck, men ble uplassert i beste hannhundklasse.  Noe jeg muligens komm

Her er kritikkene til Willy og Yasmine for dommer Leif-Ragnar Hjorth: Willy: Utmerket type og størrelse. Meget vakkert hode og uttrykk. Korrekt bitt. Utmerket hals, velvinklet. Utmerket bryst og over

Posted Images

Vi fikk "ingenting". Jace nr 3 i jk med Exc og Ani uplassert i chk også uten CK. Var ikke så lett å se noen rød tråd i bedømmelsen, men sånn er det noen ganger. Ani sin avlsklasse med 3 hanner og 1 tispe fra 3 kombinasjoner fikk HP og superfin kritikk. Vi valgte å reise hjem da den ene sønnen til Ani har vært syk og ikke er helt i toppform enda. Det var igrunn lang nok dag for han :)

 

Gratulerer til alle med flotte resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supre resultater! :) :) 

Vi fikk "ingenting", flat rød og nr 3 i åpen klasse. Så jakten på det forjettede storcertet fortsetter :P

Fikk fin kritikk da av en superherlig dommer som fikk Arthur til å logre i ringen :)  " 2 years. Good size, masculine expression, nice color, excellent bite, beautiful head and mask, excellent eyes and ears, correct muzzle. Good neck and front, correct feet and pasterns. Very nice in stance, excellent angulation and tail, strong compact body. In movement top line is not leveled enough and efficiency is not full". Kjempefornøyd med kritikken, og helt enig i at han beveget seg dritt! Da er liksom manglende resultater lettere å svelge :) 

Jeg må innrømme at jeg likte kommentaren "excellent bite" særlig godt, siden han ble nullet på "bittfeil" forrige helg :P

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommern var glad i gul, så kan vel ikke da klage på blå til min junior :P Men ho var litt vinglete, så fikk atter ho var litt luftig for dagen, og beveger seg litt ustabilt. Men fikk myyye skryt for hodet hennes da :) 

Kiwi fikk flat rød, med en fin kritikk :)  er fornøyd med det, siden det jo var maange whippeter med så :P 

Endret av Carro92
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hatt en super helg på Hamar - masse blide, hyggelige og fornøyde utstillere (jeg tuller ikke, vi har ikke fått kjeft for noe unntatt ei som missa veteranfinalen), det var moro å jobbe i infoen med så mye hyggelige mennesker som var innom. Fornøyde med resultatene var de også :)

Gratulerer til alle dere som gjorde det så bra, sonen har fine hunder.

Selv hadde jeg planer om å droppe å stille Noah'n min, jeg hadde vel konkludert med at han ikke hadde noe på Hamar å gjøre, men så brukte jeg 2,5 time på pelsen om torsdagen, han så jo så fin ut, og så var han der og flinke handleren min hadde organisert bort sin egen hund for å stille min så da lot jeg det stå til.
Inn i championklasse, han fikk excellent, men jeg spurte handleren hva dommeren hadde sagt så hadde hun bare hørt en hel masse sufficient *gulp* - inn i konkurranseklasse og vips der stod han først og var en av to championer med CK. Inn med veteranene og så var det beste hannhundklasse - fire hannhunder med CK - så da var jeg jo fornøyd med at han i alle fall kom til å bli plassert - dommeren ber umiddelbart Noah og handler gå først og jeg kjenner hjerte slår skikkelig hardt, deretter får hun beskjed om å gå til siden og så må de tre andre løpe - DA skjønte jeg at han kom til å vinne, og da kom tårene........ han endte som BIM til slutt, og jeg kjenner at jeg er GLAD i Vikingskipet - good Vibes altså, hundene mine har stort sett gått bra der. Noahs pappa har to ganger tatt hjem NV tittel der også.........
BIR tervueren føler jeg også at jeg har en liten del i - mamma'n hennes er fra mitt oppdrett og søsteren til Annikens Supra, og oppdretter fikk Mia av meg fordi Supra også kom tilbake - så jeg føler jeg er delaktig i at de har fått en så flott tispe som Iris. Full pott kjenner jeg med BIR og BIM på Hamar :)

For øvrig - det som var sufficient på dyret var lengden på snyteskaftet, vinklene i fronten og masken - og DET er helt korrekt anmerket, selv om snyteskaftet hans er på millimeteren like lang som skallen (slik det skal være) så gir nok det faktum at han er litt mer solid enn gjennomsnittsbelgeren et litt kortere inntrykk enn det faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en super helg på Hamar - masse blide, hyggelige og fornøyde utstillere (jeg tuller ikke, vi har ikke fått kjeft for noe unntatt ei som missa veteranfinalen), det var moro å jobbe i infoen med så mye hyggelige mennesker som var innom. Fornøyde med resultatene var de også :)

Det var jo ingen grunn til sure miner hos folk heller - endelig var vi hjemme i Vikingskipet igjen liksom *ler*. Neida, men det var veldig bra, så vidt jeg opplevde så gikk alt på skinner og ikke noe tull :)

... også får jeg alltid slike Betty Boop-wibber når jeg ser deg *ler*. 
images?q=tbn:ANd9GcSpgC3_oA8ce-Zg_w2PDie

Selv hadde jeg planer om å droppe å stille Noah'n min, jeg hadde vel konkludert med at han ikke hadde noe på Hamar å gjøre, men så brukte jeg 2,5 time på pelsen om torsdagen, han så jo så fin ut, og så var han der og flinke handleren min hadde organisert bort sin egen hund for å stille min så da lot jeg det stå til.
Inn i championklasse, han fikk excellent, men jeg spurte handleren hva dommeren hadde sagt så hadde hun bare hørt en hel masse sufficient *gulp* - inn i konkurranseklasse og vips der stod han først og var en av to championer med CK. Inn med veteranene og så var det beste hannhundklasse - fire hannhunder med CK - så da var jeg jo fornøyd med at han i alle fall kom til å bli plassert - dommeren ber umiddelbart Noah og handler gå først og jeg kjenner hjerte slår skikkelig hardt, deretter får hun beskjed om å gå til siden og så må de tre andre løpe - DA skjønte jeg at han kom til å vinne, og da kom tårene........ han endte som BIM til slutt, og jeg kjenner at jeg er GLAD i Vikingskipet - good Vibes altså, hundene mine har stort sett gått bra der. Noahs pappa har to ganger tatt hjem NV tittel der også.........
BIR tervueren føler jeg også at jeg har en liten del i - mamma'n hennes er fra mitt oppdrett og søsteren til Annikens Supra, og oppdretter fikk Mia av meg fordi Supra også kom tilbake - så jeg føler jeg er delaktig i at de har fått en så flott tispe som Iris. Full pott kjenner jeg med BIR og BIM på Hamar :)

For øvrig - det som var sufficient på dyret var lengden på snyteskaftet, vinklene i fronten og masken - og DET er helt korrekt anmerket, selv om snyteskaftet hans er på millimeteren like lang som skallen (slik det skal være) så gir nok det faktum at han er litt mer solid enn gjennomsnittsbelgeren et litt kortere inntrykk enn det faktisk er.

Og grattis med herlige resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det eneste det ble litt sure miner for var vell at de "glemte" og dele ut KALA-prisen :) Liksom litt for sent å gjøre nå med dette nå, siden NV var siste NKK-utstillingen i år...

Ja, og det er man jo lei seg for :(
Men det ER mye å organisere når det blir så stort, og det ER mye å holde orden på - og det er UTROLIG LEIT at det blir agility som blir skadelidende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en super helg på Hamar - masse blide, hyggelige og fornøyde utstillere (jeg tuller ikke, vi har ikke fått kjeft for noe unntatt ei som missa veteranfinalen), det var moro å jobbe i infoen med så mye hyggelige mennesker som var innom. Fornøyde med resultatene var de også :)

 

Ikke for å være kjip grinebiter, altså, men: HÆ?

Jeg har ikke hørt så mange klager på en NKK utstilling i år som på Hamar, jeg. Begynte jo dårlig med at ag/lp ble flytta + x-antall dommerendringer, fortsatte med å glemme å låse opp i tide på lørdagen, det var TRANGT for mange og vinnerrosettene hadde man ikke rukket å få ut i mange av ringene.. Litt surmuling var det også for at det ikke var like flott store ring som det har vært tidligere, men det er nå så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har å klage på er små ringer, grusomt trangt i midtgangen! og at det var et ******* å finne veien ned fra tribunen etter å ha vært på do :Laugh: Heldigvis hadde jeg bare med en hund og kunne bære henne gjennom midtgangen, men jeg så en med 3 Nuffer som sleit skikkelig :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer forresten at jeg var passe frekk da vi kom på morgenen lørdag... Når man kommer tidlig så forventer man jo å få parkert sånn passe greit, sant? Så da p-vakta viste meg inn til parkeringen på den motsatte siden av hallen, sa jeg bare at nei, jeg skal parkere DER (peke på den andre siden), jeg - også kjørte jeg :aww:. Det ER dårlig politikk å vise de som kommer først til de dårligste plassene altså - DET blir man sur av. Da jeg kom ca kl 9 på søndag hadde jeg regnet med å måtte gå langt fra parkeringen, men neida, da ble vi henvist til p-plass rett ved skipet liksom. 

Og ja, det ble mer stress enn jeg hadde planlagt da dørene ikke ble åpnet før kl 8 selv om det var annonsert at de åpnet en halvtime før. Jeg planlegger alltid hvordan jeg skal ta inn utstyr og hunder før jeg kommer, og når ting ikke går helt som jeg har sett for meg, blir det fort litt stress. Man har sine rutiner må vite :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ikke for å være kjip grinebiter, altså, men: HÆ?

Jeg har ikke hørt så mange klager på en NKK utstilling i år som på Hamar, jeg. Begynte jo dårlig med at ag/lp ble flytta + x-antall dommerendringer, fortsatte med å glemme å låse opp i tide på lørdagen, det var TRANGT for mange og vinnerrosettene hadde man ikke rukket å få ut i mange av ringene.. Litt surmuling var det også for at det ikke var like flott store ring som det har vært tidligere, men det er nå så.

Vel - det var fortsatt INGEN som gulpa noe om noe som helst til oss i infoen - ikke engang fordi døra ikke ble låst opp. SAMTLIGE som var innom infoen - også de som kom for å hente vinnerrosetter i infoen var blide og fornøyde. Alle som skulle ha - fikk vinnerrosetter og de ble superglade fordi de trodde de måtte kjøpe den.
Så for oss som jobbet for NKK disse to dagene var det BARE hyggelig. Så om dere klarte å egge hverandre opp og bitche dere imellom over alt som var galt så fikk tydeligvis folk det ut på den måten, for vi hørte ikke et pip hverken lørdag eller søndag. Tvert imot - folk var glade til TROSS for sen åpning lørdag, manglende vinnerrosetter i ringene osv.
Selv folk som måtte skynde seg fordi de måtte til Moelv var blide når de kom for å hente utstillingspremiene sine - så da hadde de vel frest fra seg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var trangt utover dagen som forventet, ja det er kaldt i hallen - som forventet.

Eneste jeg skulle melde tilbake til NKK i standen (konstruktivt, og som jeg glemte, trolig fordi jeg var i godt humør og hentet en BIR premie :lol: ) var hvorfor de må plassere en rase med 140 påmeldte "midt i galskapen", det er svært få som går i løpet av dagen som i andre ringer fordi rasen er så sent ferdigbedømt og da trenger vi gjerne litt ekstra burplass (som inn mot et avrundet hjørne i skipet. Resultatet var at 08.00 var det klin fullt rundt ringen, og de med naboringer fikk ganske dårlig plass. Litt samme som på EDS (i stedet for en dobbeltring til vår rase fikk vi 2 halve doble.

Men det er detaljer og bagateller, men kjekt å gi tilbakemelding om likevel :)
Halvbrorsan ble BIR, BIG og BIS-4, selskapet var upåklagelig, bikkjedyrets eneste avkom nr 4 i en junior tispeklasse med 23 stk og alt var egentlig ganske ok, selv om resultatene på de jeg visste søndag gjerne kunne vært hakket bedre :) 
Og på søndagen ble corgi-damen jeg har vist siden i sommer NUCH & SUCH, så det var stas! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - det var fortsatt INGEN som gulpa noe om noe som helst til oss i infoen - ikke engang fordi døra ikke ble låst opp. SAMTLIGE som var innom infoen - også de som kom for å hente vinnerrosetter i infoen var blide og fornøyde. Alle som skulle ha - fikk vinnerrosetter og de ble superglade fordi de trodde de måtte kjøpe den.Så for oss som jobbet for NKK disse to dagene var det BARE hyggelig. Så om dere klarte å egge hverandre opp og bitche dere imellom over alt som var galt så fikk tydeligvis folk det ut på den måten, for vi hørte ikke et pip hverken lørdag eller søndag. Tvert imot - folk var glade til TROSS for sen åpning lørdag, manglende vinnerrosetter i ringene osv.
Selv folk som måtte skynde seg fordi de måtte til Moelv var blide når de kom for å hente utstillingspremiene sine - så da hadde de vel frest fra seg da :)

nei, de som kanskje var mest misfornøyd, var jo ikke i hallen deres allikevel.. Er jo bare å se på Facebook, så får dere jo tilbakemeldinger i bøtter og spann.. Og allikevel har dere valgt å ikke være behjelpelig.. 

Dessuten er det mange som føler det er liten vits å klage.. Feks gikk jeg og klaget på kkk Trondheim over Ringsekretærer som ikke viste premeringerkortene til oss ringside, fordi de rett og slett ikke gadd.. Resultatet: 1 - jeg fikk et svar at det skal de jo gjøre, så ingen forståelse på hvorfor jeg klager.. 2 - ingen som gjorde noe og det ble sånn hele helga.. 

 

Så Selv om du personlig ikke mottok noen klager, så kan man ikke si at det ikke var misnøye.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare godord å komme med, og hørte ikke annet heller, så må si meg enig med BP. Flott gjennomført utstilling med som alltid superhyggelig personale. Hadde en fantastisk ringsekretær også btw. Husker ikke hva hun het, men hun fortjener noen god-ord. Full koll, godt humør, og var ikke SUPERstreng med meg som hadde ørten hunder og vise og en gang surra litt med startnummer. Har vært borti de som da hiver deg ut også, liksom... 
Litt trangt var det jo, men med tanke på antall påmeldte og hallens størrelse er det vel ikke stort mer en kan gjøre med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille bagatell er at jeg vant NKK's gavekort i moelv, og hadde da planlagt og bruke det, pluss de andre jeg har spart meg opp til å kjøpe noe jeg trengte i NKK boda.. Men den var stengt til jeg hadd fått kortet og var ferdig i hallen, 1730 tiden. Da ble jeg nødt til å punge ut 250,- i NKK sin nettbutikk istedet :huh: Den var litt kjip...

Jeg vil ikke lage for stor sak om utstillingen her i resultattråden, den skal jo være hyggelig - men jeg tror som andre sier; de mest misfornøyde var nok ikke i vikingskipet men Moelv. :)

Gratulerer til alle fornøyde utstillere med gode resultater! :flowers::flowers:

Endret av Kristiin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

nei, de som kanskje var mest misfornøyd, var jo ikke i hallen deres allikevel.. Er jo bare å se på Facebook, så får dere jo tilbakemeldinger i bøtter og spann.. Og allikevel har dere valgt å ikke være behjelpelig..

Dessuten er det mange som føler det er liten vits å klage.. Feks gikk jeg og klaget på kkk Trondheim over Ringsekretærer som ikke viste premeringerkortene til oss ringside, fordi de rett og slett ikke gadd.. Resultatet: 1 - jeg fikk et svar at det skal de jo gjøre, så ingen forståelse på hvorfor jeg klager.. 2 - ingen som gjorde noe og det ble sånn hele helga..

 

Så Selv om du personlig ikke mottok noen klager, så kan man ikke si at det ikke var misnøye..

Men jeg kan bare snakke fra MITT ståsted, og tross alt så var det 5200 deltagere i Vikingskipet, og det var der jeg jobbet. Og vi hadde en superfin helg og møtte bare hyggelige utstillere og blide folk, Iinkludert noen som måtte haste videre til Moelv. Nei, det er ikke ønskelig med splittet arrangement, og det er ikke greit at Kala ikke ble utdelt på Moelv - det er trist, men igjen - fra mitt ståsted, som i helgen var infostanden på Vikingskipet - så var det bare hyggelige folk og det gjorde at JEG synes helgen har vært super.
Det er ALLTID ting som kunne vært gjort bedre, og det er ting man tar med seg videre - men alt i alt så synes jeg helgen var vel gjennomført og det var rett og slett kos å være på jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...