Gå til innhold
Hundesonen.no

Odin, en sortskimmel strihåret vorsteh


Kristina
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tiden flyr visst i fra oss. I ukesvis har jeg gått rundt og sagt at Odin snart er 5 måneder, men så måtte jeg inn på kalenderen i dag for å telle og jaggu er han ikke 5,5 måneder, nesten seks!   Ha

Odin var på sitt første valpeshow i dag. Det kunne ikke gått bedre! Han tar bare alt på strak labb altså, en helt fantastisk valp  Kritikken: "Lovende strihåret hann. Beveger seg med utmerket steg. Me

Odin har vokst! Jeg vet ikke helt når det skjedde men han er snart på høyde med gamlemor bare 4,5 måneder gammel. Glemmer innimellom at han fortsatt bare er en liten valp fordi han er så stor og så ut

Posted Images

51 minutter siden, Evelzz skrev:

Helt nydelig!

 

Hvordan er det med radius og sånt? Er han all over the place, eller titter han innom? :)

Han er aldri ute av syne. I tett skog går han nære, på åpne områder går han større. Han har veldig kort radius foreløpig og går alltid løs på tur. Det er ikke sånn at jeg går aleine på tur eller ikke ser han liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tiden flyr! Odin er snart 9 måneder og gammel nok til å delta på "alt". Det blir derfor en travel vår med apportkurs, apportbevis, utstillinger og spor- og lydighetstreninger! :thumbs: Han er fortsatt verdens beste hund; merker overraskende lite til hormoner, unghundfakter eller pubertet! Han kan tidvis være ganske ertete på gamlingene på tur, men de er skikkelig gode på å distrahere han til å bli opptatt med andre ting når han blir plagsom. Samtalen mellom Saga og Odin foregår omtrent sånn:

-Æddabædda. Lek med meg! GAMLINGER, dere tar meg ALDRI igjen!.
 "Trallalalala, her lukter det godt. Mon tro om det er noe mat her? *ignorerer*".
-HALLOO, LEK DA!"
"Var det noen som sa noe her? Hm. Søren. Ikke noe mat. *ignorerer*"
-Du vil leke ja! Jeg starter! Tar halen din! LEK SA JEG! JEG VIL LEKE.
"Seriøst! Er veldig opptatt altså, tror det lå noe mat her engang! *ignorerer hardt*"
-WOOOHO! Tok halen din! Du tar meg ALDRI igjen! OHYEA 2-0 til meg, ingen hale til deg! Æddabædda!
"Din lille dritt! GÅ VEKK!! Forresten! Sjekk denne pinnen a! Jeg fant en sykt fin pinne."
-OH! Pinne! Tar'n! Sykt nais pinne. Namnam. Pinne er godt altså. Hva var det jeg dreiv med igjen? Samma det ass. PINNE! MMM!

 

 

_MG_9251-1.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mirai skrev:

Deilig å være så fornøyd! Er jo noe helt annet enn de to andre du har :) . Tydeligvis tatt et godt valg for hva du ønsket.

Edit: altså rasen er noe helt annet, ikke at du er misfornøyd med Luna og Saga :lol: .

Absolutt! Behov endrer seg jo gjennom årene. Er veldig fornøyd med allsidigheten til rasen! Den har liksom ALT. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2015 at 9:42 PM, Kristina skrev:
Tiden flyr visst i fra oss. I ukesvis har jeg gått rundt og sagt at Odin snart er 5 måneder, men så måtte jeg inn på kalenderen i dag for å telle og jaggu er han ikke 5,5 måneder, nesten seks!  :shocked:
Han har blitt så stor og fått så mye energi så nå har jeg ikke lengre dårlig samvittighet for å ta han med på "skikkelige" turer innimellom. Det har vært et savn!  Om to uker skal vi stille på Oslo Pet Show, det blir skikkelig spennende!
 
Her er et bilde fra skogsturen i dag.
 
 

_MG_5843-1.jpg

OMG! Hvem visste at en en sånn kunne være så søt ? :wub:
En skikkelig lekkerbisk det der! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Odin har nå blitt 10 måneder og ganske passelig stor gutt. Merker godt at han har et høyt aktivitetsnivå og er vant med å gjøre mye hver dag, for vi skulle nemlig ha en rolig dag på onsdag. Det gikk forsåvidt greit, han var litt masete, men ikke destruktiv. Han er jo vanligvis ganske behersket av seg og blir ikke så lett stressa. 

Merket det derimot godt på apportkurset i går at det var mye energi som hadde samlet seg opp. Jeg hadde en rimelig energisk flyvende snurrende kenguru i bånd som var så ivrig på å jobbe at han liksågodt prøvde å gjøre alt på en gang. Jeg må jo bare le, han er så god og prøver alltid så hardt! :lol: Vi tok en kort tur på kickbiken etterpå, og i dag er han sitt vanlige harmoniske selv. :wub: Det er tydelig at det er lite som slår løping for disse fuglisene, for han blir ikke like rolig av hverken spor eller annen mental trening eller tur, som en liten løpetur.

Vi har mye planer fremover, blant annet skal han ta anlaggsprov hos oppdretteren om to uker (blodspor), også er vi påmeldt og skal debutere i blodsporprøve i slutten av mai, og vi er påmeldt to utstillinger (Fellesutstillingen bla) og en fersksporprøve! I tillegg skal vi ta apportbeviset i slutten av mai, så kan si vi klarer å fylle opp båndtvangstiden med alternative aktiviteter. Har endelig en hund uten begrensninger som aldri sier nei til alle mine påfunn, og det er så morro! :D:wub:

Under ser dere en video fra kickbiketuren i går. Dette er på tilbaketuren med et rolig tempo. Han setter full spiker innover, så da er det to hender på styret (og på bremsene!) som gjelder. Han blir litt opptatt av fugler innimellom som dere også ser, og da glemmer han seg litt. :lol:

 

IMG_20160421_205713.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristina skrev:

Odin har nå blitt 10 måneder og ganske passelig stor gutt. Merker godt at han har et høyt aktivitetsnivå og er vant med å gjøre mye hver dag, for vi skulle nemlig ha en rolig dag på onsdag. Det gikk forsåvidt greit, han var litt masete, men ikke destruktiv. Han er jo vanligvis ganske behersket av seg og blir ikke så lett stressa. 

Merket det derimot godt på apportkurset i går at det var mye energi som hadde samlet seg opp. Jeg hadde en rimelig energisk flyvende snurrende kenguru i bånd som var så ivrig på å jobbe at han liksågodt prøvde å gjøre alt på en gang. Jeg må jo bare le, han er så god og prøver alltid så hardt! :lol: Vi tok en kort tur på kickbiken etterpå, og i dag er han sitt vanlige harmoniske selv. :wub: Det er tydelig at det er lite som slår løping for disse fuglisene, for han blir ikke like rolig av hverken spor eller annen mental trening eller tur, som en liten løpetur.

Vi har mye planer fremover, blant annet skal han ta anlaggsprov hos oppdretteren om to uker (blodspor), også er vi påmeldt og skal debutere i blodsporprøve i slutten av mai, og vi er påmeldt to utstillinger (Fellesutstillingen bla) og en fersksporprøve! I tillegg skal vi ta apportbeviset i slutten av mai, så kan si vi klarer å fylle opp båndtvangstiden med alternative aktiviteter. Har endelig en hund uten begrensninger som aldri sier nei til alle mine påfunn, og det er så morro! :D:wub:

Under ser dere en video fra kickbiketuren i går. Dette er på tilbaketuren med et rolig tempo. Han setter full spiker innover, så da er det to hender på styret (og på bremsene!) som gjelder. Han blir litt opptatt av fugler innimellom som dere også ser, og da glemmer han seg litt. :lol:

 

 

 

Da ses vi kanskje på fellesutstillingen. Jeg skal ikke stille, men er med å arrangere :)

Han ser kjempe flott ut og moro å ha sommeraktiviteter å drive med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...