Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

så gøy! Jeg skal til Kvikne i romjula! En tur på hytta :) håper de har fine skiløyper der, har ikke vært der siden 2006 tror jeg...

 

er det snø her, er det garantert masse skiløyper her.. Vi har ingen annen stolthet i bygda :lol:

Underlig hvordan trøtte unger er de vanskeligste å få til å sove. Noen timer seinere ga vi opp, her sitter jeg da :yawn:

det har også jeg undret på.. Hvorfor kan de ikke bare gi etter, for de har da ingenting de MÅ være våken for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at det blir nydelig vær ute i dag :ahappy: jeg har tenkt å nyte det fra sofaen min :P kroppen er ikke spesielt samarbeidsvillig, så jeg håper jeg bare er fyllesjuk. En gang skal jo være den første for alt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin promper, jeg dør!

Men nå er det i alle fall Kriminalsjef Foyle på VOX, en av veldig få serier jeg følger.

Lever du? :lol:

Valpene sov hele natten, men våknet til "normal" tid og tullet rundt under sengen min. Ut å tisse så ble de stappet i bur på soverommet (slemme meg) så sov de ett par timer til. Flinke bebiser. 

Nå frokost også ta med kamera på en liten tur i solen med de. Så noen timer overtid på jobb. Mer spent på kommende uke med de, da skal jeg jobbe natt :lol: Tror jeg skal forberede meg på å gå en tur med en gang jeg kommer hjem og snuble meg igjennom ett par aktive timer før jeg kan sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å våkne kl 8 og være klar for dagens dont :). Har dusjet, luftet hunder, vært ute og lagt et spor til Yasmine, hørt hundelosen i skogen, spist frokost - og nå vurderer jeg å sette meg ut på terrassen med en kopp kaffe... i slutten av oktober liksom... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg savner hundehverdagen såå mye når jeg er inne her å sniker! ? Ingen som har en slik super lydig, god av-knapp, kul, lærevillig, supertrygg, ikke såå sosial-men klikker ikke av alle som er litt skumle, skatere, sykler osv-, søt Border Collie som jeg kan låne? Ikke? ? 

 

Ellers nyter jeg at menneske-valpen tok seg en liten lur nå etter å ha våknet 05.00(tidlig, selv om klokka er stilt!). 

 

Edit: Hvordan bytter jeg navn tilbake til "Wigdis"? Har fått det gamle tilbake!

Endret av giggi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 11 t på jobb. Den ekstra timen merkes altså... :yawn: 

samboeren har fått denne nattevakta her tre år på rad, og aldri fått jobba den motsatte vakta :lol: han er litt lei. Det er jo ikke slik at man får ekstra betalt for den timen heller, det syns sykehuset nemlig bare er teit :hmm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Yasmine og jeg vært ute og gått det sporet, og hun er så fin å gå med altså :D. Det er kanskje på tide å utfordre henne litt mer nå etter hvert. Typisk at når vi nå ER i gang med treningen, så er sesongen snart over... Vi burde vel ha brukshundkåring som et første mål neste år da, kanskje :). Selv prinsessen burde fikse det liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboeren har fått denne nattevakta her tre år på rad, og aldri fått jobba den motsatte vakta :lol: han er litt lei. Det er jo ikke slik at man får ekstra betalt for den timen heller, det syns sykehuset nemlig bare er teit :hmm: 

Og nå forsto jeg hvorfor jeg føler meg så uthvilt - jeg har sovet en time lenger enn jeg tror. Jaja, hundene var rolige, så da er det neppe noe stress.

Jeg har bestemt meg for å lage pannekaker til middag i dag. Lurer på om det er noen firbeinte som vil ha det også :P Men først frokost, dusje, tur og pakke noen banankasser. Jeg henger så innmari etter i pakkingen fordi jeg har måttet prioritere andre ting denne uka. Og i natt drømte jeg at det ikke var så nøye om jeg ikke ble ferdig med pakkingen til jeg får flyttehjelp, for banankasser skal jeg klare å flytte selv senere. Det viktigste er å få hjelp til tunge og store møbler. Drømme-SFX tenkte ikke på at nevnte møbler må tømmes, derav banankassene...

Lade batteriet til kameraet for dagens tur, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av mus som jogger og danser og stepper oppi taket mitt. De prøver å lage så mye lyd som mulig for å irritere meg. Har kjøpt inn musefeller men må tilstå at jeg gruer meg til å bruke det. Stakkar små. :icon_redface:

Ellers sitter jeg her og leser tester og ser på bilder av ulike løsninger med tastatur og deksel til Ipad. Fant en som hadde fått toppkarakter i en test og ser ut akkurat sånn som jeg vil ha, men den er det ingen butikker som har lenger. Sikkert utgått modell. Kan jo ikke fortsette å selge slikt som er best i test, det skjønner jo alle. Ikke første gang jeg opplever akkurat det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...