Gå til innhold
Hundesonen.no

Båndtvangen i Sandefjord er en tulleforskrift


charlotte
 Share

Recommended Posts

I Oslo er det kontroller fra tid til annen. Et år gikk på de Ekeberg og tok alle som var løse utenom friområdet. Men de frekventerer ikke akkurat parker og markaområdene nei... Hadde man reelt sett håndhevet hundeloven om at man skal ha kontroll på hund hele året så hadde mange problemer vært løst, både for de som ikke liker hunder og for de som liker hunder og følger reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 6. Sikring av hund ved båndtvang m.m.

I tiden fra og med 1. april til og med 20. august skal en hund bli holdt i bånd eller forsvarlig inngjerdet eller innestengt, slik at ikke den kan jage eller skade storfe, sau, geit, fjærfe, rein, hest eller vilt, herunder viltets egg, reir og bo.

 

____

Hovedsaklig er jo båndtvangen til for dette, noe som er forståelig. Men Sandefjordsfolk er sære, meget sære.. Ikke vet jeg om det er helårsbåndtvang andre steder, har ikke satt meg inn i det. Jeg ble skjelt opp og ned etter noter en vinterdag jeg var ute og gikk i Sandefjord (Virik, så relativt "landlig"), hunden min gikk selvfølgelig på plass som alltid, og vi møtte en sur gubbe som klikka i vinkel og skjelte meg både frem og tilbake. Og sånn kan jeg egentlig signere på at det er over alt i hele Sandefjord. Sære folk uansett hva det handler om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...