Gå til innhold
Hundesonen.no

Rastløshet og stress


pippin
 Share

Recommended Posts

Så, to ganger nå har det hendt at Mana plutselig, helt uten videre, har begynt å stresse på kvelden. Det skjer plutselig. Vi kan alle sitte og drive med vårt, Mana ligger i gangen (Vi skjermer henne og kattene innimellom), og så plutselig begynner hun å pese, pipe og stresse. Tar vi henne på stua er alt greit. Hun legger seg ned og slapper av. Gangen er bare 5 meter unna stua og hun hører oss og ser oss når vi er på kjøkkenet.

Jeg finner ingen årsak, og det er så rart at det inntreffer sånn helt plutselig. Det er ingen rare lyder utenifra som kan trigge henne, og vi gjør ikke noe unormalt. Hun må heller ikke på to, da vi har sjekket det. Mat har hun også fått og alt er som vanlig. Det skal altså ikke være noen grunn til at hun begynner sånn. Hun har aldri vært sånn før.

 

Kan det være en kommende løpetid som gjør det? Jeg fatter ingenting :icon_confused:

 

Nå har hun holdt på i ca en time + og nå virker det som om hun roer seg igjen, eventuelt innser at det ikke er noe å stresse for. Jeg bare synes hele greia er så merkelig. Nesten så vi begynner å tulle med at det spøker i gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være løpetiden, min blir litt merkelig etpar uker før løpetid. Hun stresser ikke da, hun blir akutt usikker og så går det over like fort som det kommer. 

Men jeg tenkte på...kan det være at hun får litt mageknipe eller noe i den duren? At hun får litt vondt i magen eller noe, stresser pga. det og roer seg når det går over? Kaster bare tanker ut i løse lufta, har egentlig ikke vært noe særlig borti problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sjekket at hun ikke har vondt i magen, for det kan jo være utløsende. Men når vi går ut bæsjer hun ikke, og hun tisser litt og så skal hun ikke mer. Så jeg synes det er merkelig oppførsel. Det er akkurat som om hun blir skremt av noe. Hun kan også panikkbjeffe. Dama tenkte at det kanskje var fordi hun ville være med oss, men det er jeg hundre prosent sikker på at det ikke er. Hun blir som hun blir på nyttårsaften. Og slik hun ble i kjellern til pappa da noen skøt opp raketter. Stressing, pesing, sikling og skjelving. Er helt merkelig. Jeg pleier å vite hva det er som utløser det, men nå er det liksom ikke noe som er logiskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...