Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar, Norsk vinner 2015


Benedicte
 Share

Recommended Posts

En hund på 18 måneder, kan handler bestemme selv om den skal stilles i junior eller unghund? Står juniorklasse 9-18 måneder. Men er det fram til dagen de fyller 18 måneder, eller kan de stilles i junior fram til dagen de fyller 19 måneder?

Du er vel påmeldt i en klasse alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er fryktelig dumt av NKK å stå steilt på ikke betale tilbake de som har meldt på både ag/lp/utstilling som mister en av delene på grunn av avstand. Det er neppe så veldig mange det gjelder, og de

Jeg hadde kontaktet Forbrukerrådet, evt en jurist, for jeg mener dette er brudd på avtaleloven.. Slik st jeg fikk refundert ene påmeldingsavgiften.. 

Gleder meg til å komme hjem med to nye tittelvinnere. Eller en tittelvinner og en ny norsk champion. Skal ikke være så kravstor, liksom. 

Guest Belgerpia

En hund på 18 måneder, kan handler bestemme selv om den skal stilles i junior eller unghund? Står juniorklasse 9-18 måneder. Men er det fram til dagen de fyller 18 måneder, eller kan de stilles i junior fram til dagen de fyller 19 måneder?

En hund kan delta i juniorklasse fra den er 9 måneder frem til den dagen de fyller 18 måneder.
Når hunden har passert 15 måneders alder så kan eier selv bestemme om hunden skal meldes på i junior, unghund eller åpen klasse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, klart! :ahappy: Ble bare brått litt usikker på om jeg kunne ha meldt på i junior isteden for unghund :P 

Da står det på PM hvilken klasse du valgte ved påmelding. Så det får du ikke endret. Og melder du på elektronisk så tror jeg faktisk det varsles om du ikke kan melde på i en klasse pga alder (mener det skjedde når jeg trykket feil en gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra NKK:

"Hei alle sammen. Som dere sikkert skjønner, har vi fått veldig mange flere påmeldte enn planlagt - det er selvsagt hyggelig, men det skaper også utfordringer, ikke minst med tanke på plass. Vi har vurdert forskjellige alternativer for AG/LP, både å flytte til fredagen, holde konkurransene ute og flytte til en annen hall. Sammen med representanter for miljøene konkluderte vi at den beste løsningen er å flytte konkurransen til en annen hall i nærheten. Nå er det en gang slik at når man melder på to forskjellige grener på ett og samme arrangement, løper man alltid risiko for ikke å rekke begge deler. Det er selvsagt beklagelig, men det danner ikke grunnlag for refusjon, verken på Hamar eller andre arrangementer."

 

Å selge en detaljert vare for så å endre produktbeskrivelsen i ettertid henger bare ikke på greip. Ja, man kan regne med kollisjon dersom man melder på flere enn en aktivitet på samme arrangement, men geografiske utfordringer skal man faktisk ikke regne med. Dårlig, NKK!

Jepp, og hva med folk som ikke har bil? Nei, dette er bare dumt :( Jeg forstår at de har en utfordring, men det burde absolutt gi mulighet for refusjon, på lik linje som med dommerbytte.

Basenji og aussie kommer potensielt til å kollidere i bedømmelsen :/ Håper aussieringen blir litt forsinket, mens basenjiringen er rask [emoji14] Jeg dropper hvert fall heller basenjiringen enn aussieringen, ettersom at Tia har litt større sjanse for tittel.

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En hund kan delta i juniorklasse fra den er 9 måneder frem til den dagen de fyller 18 måneder.
Når hunden har passert 15 måneders alder så kan eier selv bestemme om hunden skal meldes på i junior, unghund eller åpen klasse.

 

okei, takk! Det var det jeg lurte på, siden det ikke står spesifisert noen steder om det er fram til fylte 18 måneder, eller tillatt med en 18 måneder gammel hund :) 

Da står det på PM hvilken klasse du valgte ved påmelding. Så det får du ikke endret. Og melder du på elektronisk så tror jeg faktisk det varsles om du ikke kan melde på i en klasse pga alder (mener det skjedde når jeg trykket feil en gang)

ja, det vet jeg :) meldte på i unghund, fordi jeg regna med at det ikke gikk etter fylte 18 måneder. Ble bare litt usikker nå, så måtte forhøre meg om hvordan det faktisk er :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

har de ikke flyttet LP helt til moelv og? Det er jo kjempelangt unna... 

Enkelte lp-klasser, samt hele agility. Google maps sier det tar 26 min å kjøre, så blir det mer med trafikk. Legg på tid det tar å gå ut/inn av hall, finne parkering osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere er jo ikke nødt til å starte fra Vikingskipet for å komme til Moelv? 

Nei, men vanskelig når man skal ha brifing kl.9 på Moelv og kl.9 startet utstillingen samtidig. Normalt rekker man da å gå brifing også starte sist, også til utstillingsringen i mellom om man for eksempel har tispe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men vanskelig når man skal ha brifing kl.9 på Moelv og kl.9 startet utstillingen samtidig. Normalt rekker man da å gå brifing også starte sist, også til utstillingsringen i mellom om man for eksempel har tispe :P

Jeg tenkte ikke på den håndfullen som har meldt på både utstilling og AG/LP nå, jeg tenkte mer på de som bare skal gå AG eller LP, det høres jo ut som om man må innom Vikingskipet for å komme seg til Moelv, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke på den håndfullen som har meldt på både utstilling og AG/LP nå, jeg tenkte mer på de som bare skal gå AG eller LP, det høres jo ut som om man må innom Vikingskipet for å komme seg til Moelv, liksom. 

Ahhh, de fleste jeg har snakket med som okker seg er de som skal være to steder på en gang og trodde de skulle i samme hall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, de fleste jeg har snakket med som okker seg er de som skal være to steder på en gang og trodde de skulle i samme hall :P

Jeg har ikke snakka med noen som okker seg jeg, jeg har bare lest på sosiale medier. Jeg skjønner at det er kjipt, særlig når man har meldt på i begge deler, jeg hadde blitt sur sjøl. Men når Moelv blir beskrevet som "kjempelangt unna", og det høres ut som det er timesvis med kjøring mellom hallene, da tenker jeg at man definerer langt unna forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke snakka med noen som okker seg jeg, jeg har bare lest på sosiale medier. Jeg skjønner at det er kjipt, særlig når man har meldt på i begge deler, jeg hadde blitt sur sjøl. Men når Moelv blir beskrevet som "kjempelangt unna", og det høres ut som det er timesvis med kjøring mellom hallene, da tenker jeg at man definerer langt unna forskjellig. 

I forhold til gangavstand i samme hall så er jo 25-30 min kjøring et stykke unna.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til gangavstand i samme hall så er jo 25-30 min kjøring et stykke unna.

Ja, som jeg skreiv, jeg skjønner det er kjipt for den håndfullen som har meldt på begge deler, jeg hadde også blitt sur, men det er langt flere som klager enn de som har meldt på både utstilling og LP/AG. Moelv er rett nok ikke verdens navle, men det er ikke langt bak i bakevja heller. Både Hamar og Moelv ligger langs E6, liksom. 

Og få med deg at jeg skriver at jeg skjønner at du, som har meldt på begge deler, er sur. Dere burde fått refundert i det minste en av påmeldingsgebyrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig dumt av NKK å stå steilt på ikke betale tilbake de som har meldt på både ag/lp/utstilling som mister en av delene på grunn av avstand. Det er neppe så veldig mange det gjelder, og de tjener nok mer på å gjøre det med tanke på goodwill og omdømme enn de kronene de taper om refunderer.

Endret av Line
  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som jeg skreiv, jeg skjønner det er kjipt for den håndfullen som har meldt på begge deler, jeg hadde også blitt sur, men det er langt flere som klager enn de som har meldt på både utstilling og LP/AG. Moelv er rett nok ikke verdens navle, men det er ikke langt bak i bakevja heller. Både Hamar og Moelv ligger langs E6, liksom. 

Og få med deg at jeg skriver at jeg skjønner at du, som har meldt på begge deler, er sur. Dere burde fått refundert i det minste en av påmeldingsgebyrene. 

Det er fryktelig dumt av NKK å stå steilt på ikke betale tilbake de som har meldt på både ag/lp/utstilling som mister en av delene på grunn av avstand. Det er neppe så veldig mange det gjelder, og de tjener nok mer på å gjøre det med tanke på goodwill og omdømme enn de kronene de taper om refunderer.

Ja jeg er helt enig!

For min del hjelper det lite at NKK stiller opp for dyrevelferden i Kina når ikke de klarer å ta hånd om sine egne betalende medlemmer. Har mailet litt frem og tilbake med de i dag, og de pengene kan jeg bare se langt etter.

Klok av skade, jeg kommer nok ikke til å melde på utstilling og ag på NKK sine arrangementer i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere er jo ikke nødt til å starte fra Vikingskipet for å komme til Moelv? 

Vi har bestilt overnatting rett ved skipet (litt dyrere til og med så vi fikk litt luksus med å være så nære), så vi starter så og si ved vikingskipet for å kjøre til Moelv ja :) 

Å uansett er det lengre til moelv kontra hamar om vi hadde kjørt direkte og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes den "må regne med krasj om du melder på flere ting" er litt tynn fra NKK altså..
Her har folk meldt på flere ting som er annonsert i vikingskipet, ergo får de ikke det de har meldt på til.. Snakk om å være smålige mot sine egne som ønsker å konkurrere i flere grener...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg syntes den "må regne med krasj om du melder på flere ting" er litt tynn fra NKK altså..
Her har folk meldt på flere ting som er annonsert i vikingskipet, ergo får de ikke det de har meldt på til.. Snakk om å være smålige mot sine egne som ønsker å konkurrere i flere grener...

Helt enig. Det er større sjanse å rekke noe om det er 30 meter og ikke 30 minutter mellom ringene.. Etter dette kommer jeg aldri til å melde på både utstilling og agility hos de igjen, og det er jeg ikke alene om. 

Føler jeg roper høyt om dette her, men det er så skuffende og irriterende. I tilegg til å tape penger på noe jeg trolig ikke får deltatt på så må jeg i tilegg ut med penger for ekstra kjøring frem og tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke snakka med noen som okker seg jeg, jeg har bare lest på sosiale medier. Jeg skjønner at det er kjipt, særlig når man har meldt på i begge deler, jeg hadde blitt sur sjøl. Men når Moelv blir beskrevet som "kjempelangt unna", og det høres ut som det er timesvis med kjøring mellom hallene, da tenker jeg at man definerer langt unna forskjellig. 

Jeg synes det er "kjempelangt" unna, når det er en del av samme arrangementet. "En hall i nærheten" hadde vært i samme by, eller i det minste i nabobyen. Det er flere haller i hamar, og enda flere uteområder. Det er også haller i nabobyene brumundal og stange, som tross alt bare hadde vært ca 10 minutter unna. 

Det her er rent lureri, jeg hadde vært kjempesur om jeg hadde meldt på noe i hamar men måtte dra til moelv istedenfor. Jeg synes ikke det er akseptabelt i det hele tatt.

Endret av Lola Pagola
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er "kjempelangt" unna, når det er en del av samme arrangementet. "En hall i nærheten" hadde vært i samme by, eller i det minste i nabobyen. Det er flere haller i hamar, og enda flere uteområder. Det er også haller i nabobyene brumundal og stange, som tross alt bare hadde vært ca 10 minutter unna. 

Det her er rent lureri, jeg hadde vært kjempesur om jeg hadde meldt på noe i hamar men måtte dra til moelv istedenfor. Jeg synes ikke det er akseptabelt i det hele tatt.

Underlaget i den nye hallen er bra da, i det minste...

En ting er kjøringa, men så skal du kanskje stå i kø for å parkere (betale dobbelt?!), komme deg inn, kanskje kø inn, varme opp hunden, komme i modus igjen. Blir fort en time det, og det er dessverre en meget stor forskjell fra andre enden av Vikingskipet.. Noe aktive hundefolk(?) i NKK burde se selv?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...