Gå til innhold
Hundesonen.no

Alene hjemme på dagtid + kvelden


mushi
 Share

Recommended Posts

Etter jeg ble alene med hundene har jeg ikke hatt samvittighet til å trene etter jobb og har kun jogget fordi da kan de være med. Hundene er alene hjemme litt over 9 timer på hverdagene.

Nå har det åpnet et treningssenter tyve meter unna der jeg bor og jeg dveler litt på om jeg har samvittighet til å være borte 07.30-16.30 på jobb + 18-19 for å trene.

Hvordan løser dere som er alene dette i hverdagen? Blir dere hjemme hvis ikke hundene kan være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener stort sett på dager hvor jeg har kort skoledag/arbeidsdag så de er maks hjemme alene 9-10 timer. Men som du ser, jeg har noen ganger arbeidsdager på 9 timer, og med reisetid blir hundene alene hjemme 10 timer. Samme dine vil bli om du trener en gang på kvelden etter jobb. Så jeg ville ikke stresset med det :) Mange som har jobber som varer lengre enn 8 timer og dermed er borte fra hundene lengre enn det hver dag :)

Nå har jeg selv nettopp fått samboer (en venninne) og det hjelper utrolig mye på samvittigheten må jeg si. Vi har skole motsatt av hverandre, jeg på dagtid og hun på kvelden, så hundene er ikke mye alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg ble alene med hundene har jeg ikke hatt samvittighet til å trene etter jobb og har kun jogget fordi da kan de være med. Hundene er alene hjemme litt over 9 timer på hverdagene.

Nå har det åpnet et treningssenter tyve meter unna der jeg bor og jeg dveler litt på om jeg har samvittighet til å være borte 07.30-16.30 på jobb + 18-19 for å trene.

Hvordan løser dere som er alene dette i hverdagen? Blir dere hjemme hvis ikke hundene kan være med?

Stort sett så blir jeg hjemme da, jeg får dårlig samvittighet ellers, synes det er nok å være alene med en vanlig 100% jobb, også er det noe med å forlate dem flere ganger på en dag. Det går jo, og de takler det helt uten problemer de gangene det blir sånn, så det bekymrer meg egentlig ikke, men det føles ikke bra. Det jeg gjorde da jeg trente og var alene var at jeg gikk en god lang tur med hundene først så de fikk sitt også stoppet jeg innom senteret på vei hjem å trente litt mens de ventet i bilen. Det er det jeg er mest komfortabel med ihvertfall, da er de slitne og sover tungt, de har fått tid sammen med meg først og de får "være med" istedet for å bli forlatt hjemme, men alene må de selvsagt være litt uansett. Må trene pga helsa så prøver å gjøre det beste utav det. Begrense tid borte, sørge for at de får litt ekstra de dagene så de er ekstra fornøyde og ikke dra vekk noe oftere enn nødvendig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboern trente sammen på treningssenter noen måneder (ca 2 ganger i uka), men da jobbet vi annerledes så de var alene max 7 timer på dagtid, som oftest rundt 5. Da fikk de en lang tur først og så dro vi på trening etterpå.

I dag er jeg mye mer alene med de og jeg er borte i 8 timer og da drar jeg ikke fra de på kvelden med mindre jeg må. Da jeg bodde Trheim hadde jeg familie som kunne ha de hos seg noen timer hvis vi skulle noe, men etter jeg flytta har jeg ikke den muligheten.

Jeg tenker at trening som hundene kan være med på er mye bedre, da får samvittigheten min fred og de får vært med på ekstra mye. Når det er sagt trener jeg lite på tur, det blir enten 4x4 intervall, jogging ellers så går jeg MYE oppoverturer. Dessuten, etter 7,5 time på jobb, 2 timer på tur med hundene og middag så er ikke trening det jeg har mest lyst til :P

Det funka i noen mnd i vinter, men jeg hadde ikke motivasjon nok til å fortsette. Hadde jo en fysisk jobb på den tida også og følte at treningsdagene ble litt vel mye mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å reise fra de. Jeg trener ca fire ganger i uka, og er avhengig av en alternativ løsning. Jeg har kjøpt meg abonnement på livegym.no, og elsker det :D Bruk heller månedsavgiften på treningssenteret til å kjøpe inn litt utstyr, og du kan trene mye forskjellig hjemme :)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo trene inne i hjemmet med ulike programmer på youtube /dvder, med enkle vekter til. Og så trene kondisjon ute sammen med hundene. Turer, jogging, sykling osv :) Da får du trent OG trent hundene også. Jeg har aldri god samvittighet når jeg har vært hele dagen på jobb. Da må jeg være sammen med hundene resten av tiden. Men jeg er ikke alene, har samboer da, så vi pleier å bytte på å gjøre ting. Men noen få ganger er de alene 1-2 timer på kvelden hvis det er noe ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hundene får det de trenger, så hadde jeg glatt trent to kvelder i uka. :) Det er snakk om TO timer ekstra per uke du er borte, og hundene ligger sannsynligvis og sover mens du er borte. Jeg forutsetter selvfølgelig at de har fått seg en god luftetur før du drar og trener. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Ja, det synes jeg at du kan.

Jeg begrenser det til et minimum, og det skjer noen svært få ganger pr. år.

I år har det ikke skjedd enda, jeg har diskutert frem og tilbake med meg selv om jeg kan delta på en fagkveld på jobb i tillegg til å være borte en arbeidsdag på dagtid.

Kom fram til at jeg ikke kan delta på hele, men at så sjelden som det skjer, så får det gå å delta på deler av den,.

Så lenge jeg får dratt hjem, turet hunder og gir de hver sin godsak og tygge på, og drar ut igjen.

Jeg har gjort tilsvarende et par ganger før, hundene har taklet det helt fint. Det er verst for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at hvis hundene får en tur før/etter du trener så er det HELT innenfor at de er alene en time på kvelden (når treningssenteret boktavelig talt er HUNDRE METER fra døra di = null tid tapt i reisevei). Du går så mye tur med dem og bruker masse tid på det, det er ikke snakk om at hundene dine ikke får tur den dagen fordi du skal bruke tre timer på noe annet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for det :)

Jeg har samboer, så hvis det er noe spesielt som skjer på kvelden så er som regel en igjen hjemme med hunden. Skal vi bort sammen har vi enten spurt om noen kan passe noen timer (i hvertfall da han var liten) eller han har fåtten god tur og måttet ligge i bilen. Da blir det variasjon fra å være alene hjemme, i det minste. Er det snakk om en liten time, så har han vært alene på kvelden også et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du dra rett fra jobb og på trening da? Jeg får mindre dårlig samvittighet hvis jeg feks stopper innom noe på vei hjem fra jobb enn at jeg skal komme hjem for å så gå igjen.. Mulig det bare er oppi mitt hode, men jeg tenker at hunden ikke merker om jeg er borte en time ekstra men hvis jeg kommer hjem og drar igjen så går jeg fra hun to ganger.. Hvis det ga noen mening :ahappy: Men så lenge hunden slapper av når den er hjemme alene så tenker jeg at det ikke burde være noe problem å være borte en time på kvelden et par dager i uka :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært å trent! Jobbet 7-15 (for å få mer tid før jeg måtte dra igjen) og var hjemme litt før halv fire. Gikk en drøy time, gav de mat og dro på trening 6-7. Da jeg kom hjem sov begge på soverommet :)

Gikk en runde til med en gang jeg kom hjem og nå sover de søtt :) Tror det skal gå fint å trene jeg!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig dårlig samvittighet hvis jeg drar fra dem igjen etter en lang arbeidsdag, men samtidig må jeg jo bare gjøre det av og til. Hvis ikke kunne jeg ikke vært aktiv politisk og jeg kunne aldri gått på en konsert eller truffet venner på kveldstid. Begrenser det så mye som mulig, og går alltid lengre tur enn vanlig hvis jeg skal ut om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså, det må jo være "lov" å ha et liv utenom jobb og hund? Nå på lørdag, f.eks; jeg har fri, men skal i bursdagsmiddag på kvelden, og trenger å dra inn til byn en tur på dagen for å handle gave og et par småting til meg selv. Da blir det kort formiddagstur, handletur til byn, lengre tur med fjotten, så bursdagsmiddag. Hvis ikke man kan dra fra hunden mer enn én gang per dag, hadde jeg aldri fått gjort noe som helst annet enn å jobbe og være hjemme med fjotten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å dra fra dem igjen på kvelden etter jobb hvis det betyr at de blir igjen alene hjemme. I helgene kan jeg godt dra fra dem både en, to og tre ganger på rad, så lenge jeg ikke er borte kjempelenge av gangen.

For meg handler det mer om antallet timer de blir alene, heller enn antallet ganger jeg må dra fra dem. Feks syns jeg ikke selv at jeg kan spille fotball om jeg ikke hadde hatt god hjelp av mannen min. Da hadde det blitt 8-9 timer alene mens jeg er på jobb + ca 2 timer igjen mens jeg er på trening. Minst to ganger i uken.

Mens i helgene kan jeg godt dra et par timer på shopping, og så dra ut på middag på kvelden feks.

Det går jo litt på personlighet (hos eier) tror jeg, for hundene har det jo fint, selv om de er alene, og får jo den oppfølgingen de trenger ellers :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det et par ganger! Her har de jo mye selskap i hverandre og katta. Og er jeg hjemme om kvelden gjør vi ikke stort uansett utenom det jeg uansett ville gjort. Så om jeg er hjemme en time om kvelden hvor de sover /leker med hverandre, eller om jeg er og trener tenker jeg ikke stort på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...