Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange hunder oppi senga om natta?


Aea
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Her forskjellsbehandles hundene ene og alene fordi frallen for det første ligger midt i senga (90 cm) og blir 12 kg dødvekt, og hun synes hun bør markere i senga. Frallen ligger i stua. Belgeren ligger i fotenden i 3 min - puddelen ligger i senga hele natta. Men ikke nå, nå sover hun i stua pga løpetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fast bestemt på at hund i senga skulle aldri skje. Nemi var gulvhund frem til hun fylte ett år gammel, da fikk hun komme opp i sengen og har blitt der siden! :P Synes det er så koselig med hund i sengen, men hvordan folk klarer 2-3 hunder skjønner jeg ikke. Blir det ikke sykt varmt og trangt? Jeg og venninnen min sov med Nemi og Buddy natt til igår. Ja, det ble ikke mye plass til meg...

11844159_1068620419829673_227865186_n_zp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover begge i senga. Varg kan en sjelden gang velge å ligge et annet sted. Myggen ligger fart i knehasene. Varg rullerer litt.

En stund var det ganske slitsomt. Varg overrasket meg nemlig med tungekyss i løpet av natten. Det skjønte han heldigvis raskt at ikke var gangbart.

Ellers er søvnkvaliteten så som så. Men det blir noen timer med søvn hver natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90cm seng med 2 tollere, èn greker og meg, funket fint. Da phalenen kom, hadde jeg fått dobbelsovesofa og det var jo kjempeplass :P

Nå har jeg 105cm (ja, teit bredde, ikke sant) og lille Tinka har egen pute vet siden av min. Hun starter der, men havner gjerne i fotenden i løpet av natten. Hun styrer det selv. Promper jeg, hopper hun ned :icon_redface:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Vil gjerne ha Gira i senga, men pga allergin hennes er det best å la vær. Hender jeg tar henne med en natt, når det er lenge siden jeg har sett henne, men det ender somregel med at jeg må stå opp tidlog fordi hun klør. Så det er ikke så koselig for noen av oss, egentlig.

Når jeg sover med typen så er det uaktuelt med hund i senga uansett, det hadde han ikke gått med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 180 seng, og der er det akkurat plass til meg helt most inntil veggen + flaten som bretter seg utover resten av senga :P

Selv om jeg ligger litt ubehagelig til tider, kunne jeg aldri tenke meg å kaste den ut. Regner med at valpen får plass der også når hun blir eldre :)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hund i sengen her, det er rett og slett ikke plass. Pluss at jeg blir sur, hvis jeg blir forstyrret for mye på natten. Da vil jeg sove, ikke høre på Teo som skifter stilling, slikker seg osv.

Om jeg flytter sammen med kjæresten etterhvert og vi får større seng, så vil fremdeles ikke Teo få ligge i sengen med oss. P.g.a punktet overfor :) Tviler på at kjæresten vil ha han der heller :) Han har en drøss andre liggeplasser, så det er ikke synd i bikkjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund oppi senga? Neitakk. Valpen fikk ligge i senga den første uka, men da på et saueskinn i fotenden. Etter han ble mer trygg på meg, satte jeg opp et bur, kjøpte den mykeste hundesenga jeg fant og en babydyne, la et pledd over buret (ikke siden ved åpningen) slik at det ble ei koselig hule, og plasserte buret rett ved senga med luka åpen. HELDIGVIS ble denne løsningen godtatt av valpen, og jeg fikk endelig ha senga mi ifred. Etterhvert som valpen blir enda mer trygg, vil jeg flytte buret utenfor soverommet og til innergangen hvor min andre hund ligger, og jeg kan få hele soverommet for meg selv igjen!! (bortsett fra når det tordner/smeller i raketter, da får hundene komme inn på soverommet pga eldste hundens redsel for slike lyder), men da IKKE oppi senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arthur ligger alltid i sengen, er så koselig! Har hatt perioder hvor han ikke har fått lov, men ender alltid med å inviter ham opp ? Roomie sine hunder ligger også i sengen når de sover inne hos meg - da er det en bullmastiff, en shæfer og en st. Bernhard :P Merkelig nok ender jeg alltid opp i en liten krøll, selv om det som oftest bare er meg og Arthur i en 1.60 seng. Kan ikke forstå hvorfor ?

post-12529-0-54485600-1439674522_thumb.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...