Gå til innhold
Hundesonen.no

Merkelig oppførsel


idaho_91
 Share

Recommended Posts

Heihei!

Jeg og min samboer har en welsh springer spaniel på snart 9 år. Han er bestandig glad, og veldig snill. Men, det siste ca. halve året har han begynt å oppføre seg merkelig mot min samboer (som er mann). Han virker ekstremt usikker, og knurrer/murrer. Han lager knurrelyd, men flekker ikke tenner, og ser ikke sint ut. Min samboer bruker å sette seg ned med hendene ut og ber med myk stemme hunden om å komme bort til han. Hunden kommer frivillig og presser seg inntil han og lar seg kose med, mens han lager denne knurrelyden. Han virker generelt mer engstelig enn han har vært. Jeg har kjent han i tre år (hunden altså, vi har bodd sammen i tre år), og mot meg oppfører han seg ikke slik. Min samboer har på ingen måte gitt hunden grunn til å føle seg truet, redd eller usikker, vi skjemmer han bort og er bare snille med han hele tiden. Han er også frisk, da vi var på helsesjekk hos dyrlegen for en måned siden. Er det noen som har opplevd lignende, og evt. har noen tips? Jeg synes det er veldig trasig at han skal oppføre seg sånn mot samboeren min, som har hatt han hele livet hans.

- Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ble faktisk ikke sjekket, mulig vi må få gjort det. Men han kjenner jo uansett igjen min samboers stemme, så det er ikke som om han tror han er fremmed, for han har ingenting imot nye mennesker.

Svekket syn kan forsterke usikkerhet, og det er jo også gjerne noe som kommer med alderen. Husk å dra til en autorisert øyelyser dersom dere skal sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun begynner å bli senil? Det er ikke helt uvanlig på hund, selv om det ikke er så lett å oppdage. Det kan også være dårligere hørsel i tillegg til dårligere syn, det er heller ikke helt uvanlig på hunder som begynner å bli godt voksne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun begynner å bli senil? Det er ikke helt uvanlig på hund, selv om det ikke er så lett å oppdage. Det kan også være dårligere hørsel i tillegg til dårligere syn, det er heller ikke helt uvanlig på hunder som begynner å bli godt voksne :)

Hmm kanskje det! Vi får bare følge med han! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...