Gå til innhold
Hundesonen.no

Pass av to whippeter (tisper) 26.08 - 01.09, osloomådet - vestfold


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

Hadde egentlig pass til jentene ( whippeter på 2.5 år og 1.5 år), men så har det kommet en uforutsett situasjon, så det går ikke likevel. Samboer nekter å sette dem på kennel, så det er uaktuelt. Vi undersøker også andre muligheter hos kjentfolk, men tenkte å høre her også.

De går overens med andre hunder og alt av folk. Ingen av dem liker innpåslitne hunder. Begge elsker små hunder. Flinke med valper begge to. Penny er veldig glad i barn, mens Savannah kan være litt forsiktig i starten (går godt overens med alle barn i familien altså). Begge to er veldig kosete.

Krever lite for å være fornøyde og rolige, men de har aldri blitt passet av ukjente før, så jeg aner jo ikke hvordan de eventuelt vil være da. De sover i bur hele natten, og personer som har passet dem før har pleid ha dem i hvert sitt reisebur, og de sover da hele natten igjennom. Er ikke avhengig av faste rutiner.

Vet ikke hvordan de takler å være alene hos fremmede. Hjemme går det greit, men de er minimalt alene fordi vi også har en annen hund med separasjonsangst. I bil kan de være lenge, full arbeidsdag uten problemer (de pleier ikke å være så lenge, men det går altså fint).

Eneste issuet:
Penny er ekstremt matglad, så det bør ikke ligge mat fremme. Hun prøver seg gjerne på å stjele mat fra nye hunder, men det er ikke noe alvor i henne. Likevel greit å mate separat, og ikke ha tyggebein/mat fremme. Rydde av matbordet etter det er spist...

Ikke sjanse for løpetid hos noen av jentene.

1169202_1623519964599087_148404722_n.jpg

Vi kjører fra Oslo til Larvik den 26, og kan levere på den strekningen eventuelt. Kan også levere på andre siden av oslofjorden, østfoldområdet. Kan gjøre en stykke utenfor hovedveien altså. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne gjerne tatt en av dem, holder til i Stokke, Vestfold (på vei mot Larvik) hvis det hadde vært aktuelt? Må selvsagt høre med den andre i husstanden først, men hun bruker være positiv. Så lenge de ikke er meggete tror jeg ikke det skulle bli noe problem for Keo heller :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ha dem samlet ja. Men jeg skal ha dere begge i bakhodet. :)

Penny er ikke meggete, men hun gir beskjed dersom hannhunder er innpåslitne (rir, er busete mot henne, ikke hører på normalt språk). Men hun er glad i å leke og begge er en typisk "hundejordehunder".

Glemte å legge til at de som har passet hundene før har sakt at Penny har bjeffet litt på hunder i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...