Gå til innhold
Hundesonen.no

Katla, Dita og Oopsie - grosser schweizer sennenhund og blandinger


Argyr
 Share

Recommended Posts

Jeg husker da jeg så australsk kelpie første gangen; jeg måtte gå for å ikke begynne å le.. De var jo BITTE SMÅ :lol::P

Rottweiler er perfekt familiehund hos meg.. Malle hadde det blitt hvis jeg skulle hatt med en hund for å trene målrettet med, og uten små barn :P men igjen; jeg har også sagt at når vi flytter ut på bygda, skal ejg ha meg en hund til LP-kos.. Og da blir det BC.. Det er hunder jeg er vant med, så de er liksom bare "kos".. :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme her, knehund! De ser jo normale ut på bilder?

BC og malle er gå-på-veggen-hunder. Få meg til å gå på veggen, altså. Jeg er litt for træg for sånne. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Får vel lage en egen bildetråd til den lenge etterlengtede.              

@Banshee tok noen veldig fine og morsomme bilder her, legger ut "noen" av dem, jeg! *drukne sonen i bilder*     

Hvor stor er han? Nei, var et falleferdig vrak på tomta til min mor. Hun er foreløpig mer varsler enn vokter. Hun knurrer og moffer på ting på avstand, biler eller folk hos naboen eller folk på avstan

Posted Images

:lol: jeg er helt enig med deg jeg, men Ikke de Ola Nordmenn jeg har møtt :lol: Dachs er liksom som snublestokker i huset.. Han min lå ut rett ut i en kontorstol liksom :lol: Edit: bestemoren til din Halden var en nusket tispe da.. Det var sånn passelig, putte i sekken og dra på jakt hund ;):lol: Sent from my iPhone using Tapatalk

Mor til Seomlag? (ok, litt ot, dette :P )

Grossere er fine, i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor til Seomlag? (ok, litt ot, dette :P ) Grossere er fine, i hvertfall :)
Vet ikke hva avkommene hennes het jeg nei.. Men Nemi til Boye tenkte jeg på :P jeg og Nemi ble gode venner vi da hun var ung og var med en kompis av Boye på hotellet til foreldrene mine :P Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva avkommene hennes het jeg nei.. Men Nemi til Boye tenkte jeg på :P jeg og Nemi ble gode venner vi da hun var ung og var med en kompis av Boye på hotellet til foreldrene mine :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Å ja, bestemor til hygenen, det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grossere er medium store,akkurat som bernere :D . Jeg traff noen igår som mente gutta var enorme.... størrelse og oppfatning er veldig relativt :D .

Men de er endel lettere bygget? I hvertfall de jeg har møtt. Pelsen juger nok en del på berneren, da. Men ikke sååå mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Grossere er medium store,akkurat som bernere :D . Jeg traff noen igår som mente gutta var enorme.... størrelse og oppfatning er veldig relativt :D .

Så nå deler vi inn store hunder i liten, medium og stor? :P For meg har berner sennenhunden (dessverre) blitt alt for store og langt fra hva det de enn gang var. Jeg trodde imidlertid at grosseren var den største av bernerhundene, noe som kanskje ikke helt er sannheten i dag? Jeg ser bare en slik hund en gang i tiåret da, så referansegrunnlaget mitt er litt tynt. På wiki står det at en hanngrosser veier mellom 60-70 kg og tispene mellom 50-60 kg.

@Argyr

Gratulerer så mye, du har fått deg en alldeles nydelig hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de er endel lettere bygget? I hvertfall de jeg har møtt. Pelsen juger nok en del på berneren, da. Men ikke sååå mye..

Bernere er nok litt lettere enn grosser sånn stort sett :).

Så nå deler vi inn store hunder i liten, medium og stor? :P For meg har berner sennenhunden (dessverre) blitt alt for store og langt fra hva det de enn gang var. Jeg trodde imidlertid at grosseren var den største av bernerhundene, noe som kanskje ikke helt er sannheten i dag? Jeg ser bare en slik hund en gang i tiåret da, så referansegrunnlaget mitt er litt tynt. På wiki står det at en hanngrosser veier mellom 60-70 kg og tispene mellom 50-60 kg.

@Argyr

Gratulerer så mye, du har fått deg en alldeles nydelig hund.

Nei,jeg deler inn hunder generellt i liten,medium og stor. Og da er berner medium,synes jeg :) ,ok jeg kan kalle dem store. Men digre er de ikke,da snakker jeg St.Bernard og de virkelig store.

Første berneren jeg kjente var en tispe,tidlig på åttitallet,hun var ikke noe mindre enn mine nålevende hannhunder. Nå skal vi ikke helt kuppe tråden til nydelige Katla :wub: ,oppfatning og meninger om store hunder kan vi ta et annet sted :).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bernere er nok litt lettere enn grosser sånn stort sett :).

Nei,jeg deler inn hunder generellt i liten,medium og stor. Og da er berner medium,synes jeg :) ,ok jeg kan kalle dem store. Men digre er de ikke,da snakker jeg St.Bernard og de virkelig store.

Første berneren jeg kjente var en tispe,tidlig på åttitallet,hun var ikke noe mindre enn mine nålevende hannhunder. Nå skal vi ikke helt kuppe tråden til nydelige Katla :wub: ,oppfatning og meninger om store hunder kan vi ta et annet sted :).

Kanskje noen kunne splittet ut størrelsespraten til egen tråd? For det er egentlig litt interessant, hva folk oppfatter som hva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fine grosserbabyen!

Jeg var nettopp og besøkte et norsk kull, en må benytte sjansen når den er der, det er jo ikke så mange av dem.

Og de som tror at berner og grosser er som langhåret og korthåret st. bernhardshund i likhet, får seg en overraskelse. Det er ikke drastiske forskjeller, men det er nok forskjeller.

Får vi se deg på valpeshow eller noe sånt? Jeg må jo få tafse på henne!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fine grosserbabyen!

Jeg var nettopp og besøkte et norsk kull, en må benytte sjansen når den er der, det er jo ikke så mange av dem.

Og de som tror at berner og grosser er som langhåret og korthåret st. bernhardshund i likhet, får seg en overraskelse. Det er ikke drastiske forskjeller, men det er nok forskjeller.

Får vi se deg på valpeshow eller noe sånt? Jeg må jo få tafse på henne!

Ingen planer om utstilling (annet enn "det skal vi sikkert en gang"), men det kan jo hende. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...