Gå til innhold
Hundesonen.no

Fargelegging


laikamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 503
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Khela farge Bare husk å fjern det meste av gråblyanten eller tegn over med penn før du farger, hvis ikke blir fargene grumsete. Kan være du vet det da, men jeg lærte det the hard way, så bare nevner

Tegnetusjer Anbefaler det virkelig til folk som ønsker å begynne å tegne. Enkelt å lære seg (jeg har hatt mine siden slutten av oktober, men begynte ikke å bruke dem aktivt før mot jul), fargene

Her går det i pokémon fortiden Ikke kommet et fnugg lenger i noen av fargeleggingsbøkene mine. Har ikke så mye tid til å farge nå, så da blir egentegnede tegninger prioritert Det mørkeblå under

Posted Images

Siden det er en del som har spurt etter tusjer, og jeg fikk maaaasse tusjer til bursdag, så tenkte jeg å legge ut bilder av hva som går an å få til med lite trening :) Disse tegningene er tegnet med copic tusjer, og det er min første og andre skikkelig tegning med copic tusjene.

Spoiler

 

Denne skal være en gave til en baby, litt skummelt, ikke gitt vekk egenmekkede ting siden jeg var barn :lol: Mor har ønsket seg tegninger altså, hvis ikke hadde jeg ikke turd... Litt uklart bilde, har satt det i en svart ramme nå, så blir bare gjenskinn om jeg tar på nytt :P Stjerner og hvite effekter er laget med hvit penn.

12226353_10156167358800109_2071361240_n.

Pokemon igjen, Leafeon bare i høstfarger. Her er outlinen tegnet med dårlige/harde fargeblyanter (bruker man gode/myke fargeblyanter kan disse tette tusjene om man farger over, dessuten vil de smudge).

11910481_545155878970951_2055453505_n.jp

 


Noen fargeblyanttegninger jeg har tegnet siden sist (prismacolor premier)

Spoiler

 

Sphynx, semirealistisk

12093282_1712960428933610_942477065_n.jp

Invader Zim (tegneserie)

11375397_648580478615309_1971261635_n.jp

Pokemon (den første er bakgrunnen tegnet med tusjer)

12224414_546627382167485_786126763_n.jpg

10890776_940686112678082_1845971434_n.jp

Semirealistisk pokemon, morsom stil som jeg kommer til å prøve mer :)

11379694_1725982497629597_782666850_n.jp

 

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Djervekvinnen skrev:

Det er veldig tynne tusjer, kjøpt fra utlandet. Stod ikke noe spesielt merke. Men supertynn spiss. Kun god nok til å tegne smått.

Da skjønner jeg også at det blir frustrerende i lengden :) Sånne finelinere er jo egentlig bare ment for skriving, små detaljer, eller som linjearbeid i en tegning, ikke til å farge inn flater. :P Jeg kjøpte også en haug med sånne finelinere i starten for tenkte å farge med dem, men ble raskt veldig pirkete og kjedelig for min del. De tusjene jeg farger med nå har ganske tjukk og myk tupp:

22111-1360-3ww-l.jpg

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
9 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Noen som er interesserte i Anomorphia boken? Det er farget 2 motiver i den, ellers er den ubrukt. Rett etter jeg kjøpte den fant jeg ut at jeg foretrekker å tegne mine egne motiver, så den blir liksom bare liggende her å ta plass...

Kan få den mot betaling av frakt :P

Jeg er! Har ønsket meg fargeblyanter til jul, så hadde vært kjekt å ha noe å fargelegge også :P Hvis du ikke har gitt den bort alt, så send meg en PM med hvor mye du skal ha for den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Tegnetusjer :wub:

Anbefaler det virkelig til folk som ønsker å begynne å tegne. Enkelt å lære seg (jeg har hatt mine siden slutten av oktober, men begynte ikke å bruke dem aktivt før mot jul), fargene blir klare og sterke og en behøver ikke bruke noe kraft under farging. Om en ikke ønsker å tegne egne figurer/tegninger finnes det masse ferdig lineart en kan printe ut eller så kan man selvsagt benytte fargeleggingsbøker også. :D

Spoiler

12627968_624840554323388_1193384001_n.jp

12383551_1505614799769295_631116142_n.jp

12555881_1661127287474458_915840126_n.jp

12534140_822792417847611_1889831222_n.jp

12534374_715541071879788_1662441703_n.jp

918212_1710275225850587_754280039_n.jpg

12555934_222035854798271_1296217944_n.jp

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Copic sketch (ciao er rimeligere alternativ med identiske tupper) :) De er veldig dyre i innkjøp (55 eller 39 kr), men de kan fylles på når de er tomme (rundt 10 kr) og når tuppene blir slitt kan de byttes, så man trenger ikke kjøpe ny tusj når de er tomme eller slitte. Så prisen er ikke så verst ved bruk faktisk. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Jeg bruker Copic sketch (ciao er rimeligere alternativ med identiske tupper) :) De er veldig dyre i innkjøp (55 eller 39 kr), men de kan fylles på når de er tomme (rundt 10 kr) og når tuppene blir slitt kan de byttes, så man trenger ikke kjøpe ny tusj når de er tomme eller slitte. Så prisen er ikke så verst ved bruk faktisk. 

Så prisen ligger rundt der uansett? Driver akkurat å ser etter copics på nettet, men hadde håpet å snuble over et supertilbud :P  Kjenner flere som er fornøyd med Touch Brush marker også, der kan man være heldigere i forhold til tilbud.

Så frister det nesten å teste ut billigkopiene på Ebay, 250 kr for 80 twintip alkoholbaserte tusjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det prisen ja. I norge har jeg funnet dem billigst på bikuben.no (eller com?), de har nettopp økt fra 55 til 59. 

Kan nok finne det billigere på ebay om man er heldig, men sist jeg sjekket var det ikke noe særlig å hente om man regner med moms. I tillegg risikerer man at det er fake eller brukt. Offisielle selgere har ikke lov å selge på tvers av landegrensene. Men vurderer å lete etter refills der, siden disse er pakket i plast når de er nye.

Ved beregning av pris på markers så bør man ta i betraktelig at markersene som er refillbare og med utskiftbare tupper blir langt billigere i bruk etterhvert. Så i det lange løp kan faktisk billigere markers ende opp med å være dyrere, avhengig av hvor mye man bruker markersene. :)

Har du link til de kopiene forresten? Det var jo ekstremt billig, hadde vært kult om de faktisk fungerte! Stemmer for at du tester :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Har du link til de kopiene forresten? Det var jo ekstremt billig, hadde vært kult om de faktisk fungerte! Stemmer for at du tester :sleep:

http://www.ebay.com/itm/30-80-Color-Multi-SET-TOUCH-NEW-6-Alcohol-Graphic-Art-Twin-Tip-Pen-Marker-/181985287189?

Prisen var visst "bare" for 30 stk, men 540 kr for 80 stykker er jo ikke noe sammenlignet med orginalene (435 kr her). Skal absolutt bestille 30stk for å teste, jeg er ingen kunstner uansett :P Det var masse tester og tegninger med Touch-kopiene på YouTube, så konklusjonen til de fleste er vel at det absolutt er prisverdt. Kvaliteten kan vel ikke helt sammenlignes i lengden, men dem blendes bra og er et bra supplement til dyrere merker. Ser dog at det ikke er "brush nib", men en fastere tupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Her har jeg fått skikkelig dilla på fargelegging igjen! Har for øyeblikket 5 bøker (hvor 2 spares til jeg har fått inn litt teknikker: den blå Doctor Who og Animorphia) 

Snapchat-1270623725073433335.jpg

Snapchat-1895759750286125618.jpg

Disse har jeg brukt Faber-Castell ColourGrip på, elsker de blyantene!

Snapchat-282388559262973641.jpg

Denne har jeg brukt Staedtler Triplus Fineliner på, det er "coveret" til Den Hemmelige Hagen :) i

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Noen som fremdeles fargelegger? :) Begynt så smått igjen, etter å vært lei en stund. Men jeg har farger de gøyeste mmotivene, så jeg lurer litt på om jeg skal skaffe meg en ny bok :P Bare veldig usikker hvilken jeg vil ha. Digger motivene i animorphia,  og vet at han har kommet ut med ny bok. Men veldig mange av motivene går over to sider, med mye motiv i bretten. Så andre tips på bøker mottas gjerne! Liker at motivene er litt realistiske, og synes mandalas osv fort blir kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder fortsatt på! :) Ikke blitt ferdige med noen siden sist, men det kommer vel! 

@laikamor jeg er veldig glad i Johanna Basford sine bøker, har p.d.d. Den Hemmelige Hagen og Den Magiske Skogen, og skal finne På Havets Bunn etterhvert! Det er noen som går over to sider der og, men det er er fåtall. Animorphia har jeg ikke begynt på enda :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...