Gå til innhold
Hundesonen.no

Teppe/underlag til gang


Recommended Posts

Damir har to senger, men nekter å bruke de når vi ikke er hjemme eller når vi er oppe. Så han sover i gangen foran utgangsdøren store deler av dagen, noe som gjør at han får liggesår på albuene. Ikke sår som blør vel og merke men ser for meg at det er litt bedre for han å ligge på noe mykt.

Gangen er ikke stor og skal jeg ha noe der så vil det også bli tråkket på av oss. Finnes det noe mykt teppe/underlag som kan hjelpe litt på albuene og som kan hives i vaskemaskinen en gang i uka? Han er veldig glad i dirty dog doormat som er der nå, men den er for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor stor den dørmatta er, men kanskje en eller to baderomsmatter gjør samme nytte? De er relativt myke, nokså store (i alle fall om man kjøper to og legger dem ved siden av hverandre), kan kjøpes i nokså nøytral farge og har i tillegg pluss for å samle opp vann, sand osv som man drar med inn.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/bathroom/20519/

Eventuelt type en yoga-matte/lekematte for barn? (Kan ikke slenges i maskin på samme måte men er vel lett å tørke av om den blir skitten.) Det kommer jo litt an på hvor stor gangen er og hva slags form den har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlehunden min gjorde det samme. Eller han valgte 90% av tiden heller å ligge på steingulvet enn å ligge i sengen sin. Jeg hadde en doggysoggy dørmatte liggende forran døren, men han dro den alltid vekk for sånn at han kunne ligge rett på gulvet forran døren :P

Han hadde også liggesår på albuene, men de var ikke vond. Så bare ikke så pent ut med pelsløseflekker på albuene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...