Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips önskas ang.halsband till Schäfer


Recommended Posts

Maysofie: sikkert på at de var orginale hunter halsbånd da? :) Vet det finnes mange som er lik men,ikke samme merke. Hunter er jo kjent for veldig bra kvalitet har mye fra der som er veldig solid. Ikke alt som somregel er solid er det eller da fant jeg ut da frøkena her røyk 2 Mr-Kobbel på noen mnd da var unghund. Hun er mest løs og ikke akkorat så stor og sterk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maysofie: sikkert på at de var orginale hunter halsbånd da? :) Vet det finnes mange som er lik men,ikke samme merke. Hunter er jo kjent for veldig bra kvalitet har mye fra der som er veldig solid. Ikke alt som somregel er solid er det eller da fant jeg ut da frøkena her røyk 2 Mr-Kobbel på noen mnd da var unghund. Hun er mest løs og ikke akkorat så stor og sterk.

Ja, det var orginale Hunter-bånd :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har faktisk et Eazy dog halsband som flere hunder her har stått i og brukt litt ellers som har fungert godt. Trodde ikke det siden det er både borelås og klips på det og ja jeg hadde vorsteh som jaktet småspurv i halsbandet og trudde i grunnen det sulle løsne når bråstoppen kom. Noe det ikke gjorde hunden var på ca 30 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørres etter halsbånd. :)

En hund som ikke kan oppføre seg i bånd har da ingenting i sele og gjøre.

http://www.tjenestehundshop.no/butikk/halsband/web

Ja jeg så det altså. En hund som ikke kan oppføre seg i bånd har da iallefall ikke godt av å gå i halsbånd? Men uansett, er ikke det tråden handler om, og jeg vet det var meg selv som inviterte til avsporing, trivelig som jeg er.

Collarmania har solide halsbånd, fine er de og. Men er litt leveringstid da.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ja jeg så det altså. En hund som ikke kan oppføre seg i bånd har da iallefall ikke godt av å gå i halsbånd? Men uansett, er ikke det tråden handler om, og jeg vet det var meg selv som inviterte til avsporing, trivelig som jeg er.

Collarmania har solide halsbånd, fine er de og. Men er litt leveringstid da.

På hvilken måte kan ikke en hund ha godt av ett 40-60mm bredt polstra halvstrup kjøpt i riktig størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte kan ikke en hund ha godt av ett 40-60mm bredt polstra halvstrup kjøpt i riktig størrelse?

Nakken er et sårbart område, også for hunder. Det sier seg jo nesten selv at det ikke er bra for hunden om den rykker og kaster seg rundt i ett halsbånd, uansett hvor bredt det er? Halsbånd er fint og flott det, men hvorfor bruke det på hunder som ikke kan gå greit i bånd? Hvorfor er det ikke bedre med sele da?

f8f75506bd3d2281dcfa0570285ccd4d.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Non stop sitt halvstrup er eg veldig fornøyd med, mjukt og breidt, ellers foretrekker eg skinn halsbånd av litt god kvalitet. Hunter halsbåndet som har blitt linka til her er eg og veldig fornøyd med.

(Desse har eg fleire nye av liggende som eg selger rimelig om noen skulle ønske, str 50 og 55. 100kr stykk, samme farge som i linken til simira).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nakken er et sårbart område, også for hunder. Det sier seg jo nesten selv at det ikke er bra for hunden om den rykker og kaster seg rundt i ett halsbånd, uansett hvor bredt det er? Halsbånd er fint og flott det, men hvorfor bruke det på hunder som ikke kan gå greit i bånd? Hvorfor er det ikke bedre med sele da?

f8f75506bd3d2281dcfa0570285ccd4d.jpg

Hvor er dokumentasjonen bak den fine tegningen? Tagget av ett firma som selger seler og ei som er kunstner! :o

Etter at Hallgren skrev om dette for noen og 17 årtier siden på samme tid som Nordenstam var gud har jeg enda ikke sett noe bevis for dette.

Men ja, er lov å bruke hue. Derfor jeg anbefaler de halsbåndene jeg gjorde eller tilsvarende. Ikke den hyssingen som gjerne er alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med at du ville kommentere det ja.Se bort fra teksten, og hvem som har laget den, og se på fysikken til hunden, det var poenget mitt. Den har jo ikke seleprodusenten funnet på. Jeg trenger ingen liste over mulige skader for å se at det kanskje ikke er så gunstig med mye press og belastning akkurat der.

Enig i at et bredt halsbånd er bedre enn de tynne halsbåndene mange bruker ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bara för att kommentera ang. Sele så ja klart det är det mest skonsamma för hunden men nu har det sig sånn att han blir allt för stark i sele och har endel dåliga ovanor på tur som måste plockas bort. Så vanlig sele är bara att glömma.

Vet inte om en sele av denna typen med fäste fram hade funkat ev.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bara för att kommentera ang. Sele så ja klart det är det mest skonsamma för hunden men nu har det sig sånn att han blir allt för stark i sele och har endel dåliga ovanor på tur som måste plockas bort. Så vanlig sele är bara att glömma.

Vet inte om en sele av denna typen med fäste fram hade funkat ev.?

attachicon.gifimage.jpg

Usikker om festet foran er sterkt nok? Har ikke sett selen selv. Men en slik type med feste foran hjalp iallefall meg mye da Casper var en veldig travel ung mann :) Husker dessverre ikke merket, men har sett endel med almatin er bruke en som ser veldig bra ut, kan og brukes som vanlig sele. Men det var jo ikke til mye hjelp :P:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte for mange år siden et halsbånd fra Kifani til min hannhund på 40 kg (han viser stor entusiasme og glede, bykser gjerne avgårde i båndet om han ser sau, eller skal ut døra, eller ned trappa.... generelt en litt impulsiv guttunge som har krevd at jeg har hatt gode og solide redskap). Det halsbåndet har holdt veldig bra og ser nesten ikke slitt ut en gang. Det er bredt og godt, med solide fester - sydd på mål. Jeg har dessverre ikke bilde av det, men jeg har inntrykk av at Kifani leverer solide produkter :).

Ellers kan jo også en vanlig grime være en løsning under trening? Da får du i hvert fall litt lettere kontroll på hunden :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte for mange år siden et halsbånd fra Kifani til min hannhund på 40 kg (han viser stor entusiasme og glede, bykser gjerne avgårde i båndet om han ser sau, eller skal ut døra, eller ned trappa.... generelt en litt impulsiv guttunge som har krevd at jeg har hatt gode og solide redskap). Det halsbåndet har holdt veldig bra og ser nesten ikke slitt ut en gang. Det er bredt og godt, med solide fester - sydd på mål. Jeg har dessverre ikke bilde av det, men jeg har inntrykk av at Kifani leverer solide produkter :).

Ellers kan jo også en vanlig grime være en løsning under trening? Da får du i hvert fall litt lettere kontroll på hunden :)

Tack för tips då ska jag se på det ?!

Grime är absolut ett alternativ som jag också testat men denne villbassen har en tung bakgrund och reagerar väldigt negativt på grime så vill helst undgå det om möjligt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at festet på det hunterbåndet gikk opp - og har en hund som ikke drar i det hele tatt. Sømmen gikk rett og slett opp. Var veldig lett å fikse da. Kjøpte meg en buet lærnål og sydde det sammen selv igjen.

Har du tenkt tanken på strikkbånd og feks baggenbelte rundt livet når du ikke trener på å gå fint i bånd? Det kan virkelig redde armer og rygg, hvis du har en trekkmaskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at festet på det hunterbåndet gikk opp - og har en hund som ikke drar i det hele tatt. Sømmen gikk rett og slett opp. Var veldig lett å fikse da. Kjøpte meg en buet lærnål og sydde det sammen selv igjen.

Har du tenkt tanken på strikkbånd og feks baggenbelte rundt livet når du ikke trener på å gå fint i bånd? Det kan virkelig redde armer og rygg, hvis du har en trekkmaskin

Okej då tar jag inte chansen på det!

Jo alltså men sånn som han är idag går inte det då han har endel issues. Han drar som ett hel**** , gör utfall och är allmänt hög och mörk. Han har inte fått lära sig någonting vettigt, det enda han fått uppleva och därmed också bidragit till att han har de issues som han har är sånnt som måste plockas bort. Så han måste vara nära annars har man ingen chans att få kontroll på kjekkasen. Så igen, han kan inte gå i sele nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med antitrekksele med feste i brystet, som nevnt tidligere? Da fester du båndet både på selen og i halsbåndet, og har god kontroll, og en sikkerhetsmekanisme dersom en av dem skulle ryke. Og har rimelig god kontroll.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bara för att kommentera ang. Sele så ja klart det är det mest skonsamma för hunden men nu har det sig sånn att han blir allt för stark i sele och har endel dåliga ovanor på tur som måste plockas bort. Så vanlig sele är bara att glömma.

Vet inte om en sele av denna typen med fäste fram hade funkat ev.?

{style_image_url}/attachicon.gif image.jpg

Akkurat på den selen er "ringen" foran av plast og ville nok ikke fungert nei.

Non-stop halvstrup var jeg fornøyd med til min forrige som trakk godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærhalsbånd fra Kenjan har holdt igjen både spinnville schæfere og presaer i all slags vær og forhold uten problemer.
Webhalsbåndene fra Blocky Dogs og Extreme Dog Gear er brede og solide. førstnevnte koster litt og har lang leveringstid da.

Jeg har fortsatt ikke sansen for å spytte penger i businessen til Kifani.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...