Gå til innhold
Hundesonen.no

Trange haser (eller marktrang?) under trav


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

Litt usikker på hvor jeg skal legge denne, men...

Ene whippeten min har trange haser (eller marktrang?) under trav. Altså, avstanden mellom hasene blir litt smalere enn når hun står eller løper. Når hun går veldig sakte, spesielt om hun er sliten, kan de også være litt ustabile, men ingenting påfallende. Når hun står eller galloperer er avstanden normal.

Jeg syns kanskje hun er litt overvinklet bak (igjen, ikke noe som er veldig påfallende), jeg vet ikke om det er noen sammenheng?

Noe vi kan gjøre for å trene henne bedre, eller bare er hun sånn? Hva skyldes det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Har overhodet ingen erfaring med det på hund, men på hest og travere spesielt er det ikke uvanlig at de er hasetrange i skritt, rolig jogg og sakte trav, men så fort hastigheten øker så bredder de seg ut. Det gir ingen fordeler eller ulemper sett i forhold til eksteriøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå masse i oppoverbakker :) Oppdretteren til Chess er hubdemassør og er ganske god på dette med muskulatur. Innsiden av lårene er viktig. Så å gå oppover med litt motstand er en av de øvelsene hun nevnte da jeg spurte om tips for mange år siden. Chess er litt hasetrang. Husker forøvrig ikke alle de andre tipsene hennes :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi går omtrent aldri i bakker, så da skal jeg prøve det :) De løper mye løse i naturen da, så ulendt terreng er hun vant til å gå i.

Hun har mer muskler på fremparten av kroppen (bygger naturlig lettere der), så godt mulig det vil hjelpe å bygge opp lårmusklene litt ekstra :) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var litt sånn som unghund, men det har rettet seg ut i voksen alder. Nå går vi også en del i bakker og sånn, som er nevnt over, så kan jo hende det har hatt effekt. :)

Jeg tenkte på dette, kanskje det kan være alderen hvis hun er ung?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...